GPS aanschaffen: geko 201?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

ik ben van plan om misschien een gps apparaat aan te schaffen, maar ik vind ze allemaal erg duur... ik heb dus ook al naar 2e hands gekeken maar dan zit de Garmin Geko 101 telkens alleen maar in de buurt van m'n budget.. maar het probleem is dat je daar niks in kunt opslaan en ook niet aan de pc kunt aansluiten. Ik zoek ereen die:

-aan te sluiten is op de computer zodat ik m'n tracks op kan slaan op m'n computer en terug kan zien met google earth enzo.

-die rond de 50 euro kost ( :-{ )

hij hoeft geen kaart ofzo te hebben..

ik weet ook dat 50 euro wel erg weinig is, maar als iemand wat 2e hands weet?
Laatst gewijzigd door Bikertje op zo 26 augustus 2007, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Tja voor 50 euro haal je niet veel soeps.
Zelfs een GEKO zal moeilijk worden.

Want let op. De allergoedkoopste GPSén hebben geen communicatie naar PC.
Je zal alle punten HANDMATIG moeten invoeren. Onbegonnen klus.

Dus een GEKO 201 is het minimale, en zal zelfs 2e hands ongeveer 80 - 100 euro kostten.

Duss...
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

en een geko 201 geld dat ook wat je zegt over alle punten handmatig invoegen? of is de geko 201 meteen een heeeeeeeeeelle stap vooruit vergeleken met de 101?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Wat ik daarnet al vertelde....

De Geko 201 heeft een mogelijkheid tot verbinden met de pc.
Volgens mij op de RS232 aansluiting.
Dan kan je in ieder geval tracks uit je GPS lezen.
Maar dus ook zelf tracks maken met behulp van Ozi Explorer.
Dus laat je niet verleiden tot iets waar je later spijt van krijgt.
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

het belangrijkste van dat ik een gps wil is dat ik 1. nooit verdwaal als ik een pokke eind ga fietsen naar plaatsen/dorpen waar ik niet eens van wist dat ze bestonden en 2. dat ik alles wat ik heb gefietst en wil gaan fietsen op de computer kan zetten en andersom.

dan schikt de geko201 als ik het goed begrijp aan mijn eisen... Het is ook niet zo dat ik er nu opeens morgen die ga kopen, maar als ik een leuk aanbod op MP ofzo tegen kom dat ik weet wat ik er mee kan :)
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Blijft het nog vrij lastig als je in onbekend gebied gaat fietsen en je hebt als enige optie een pijltje waar de auto staat 15km verderop, of je moet dan weer de route precies terugrijden zoals je gekomen bent, wat eigenlijk geen optie is aangezien je dan altijd maar de helft kunt rijden van wat je eigenlijk van plan bent.

Verder is de antenne niet optimaal voor rijden in bergachtig gebied met dikke bossen.

Maar voor simpelweg routes rijden die je vooraf erin zet, of thuis de route nog eens bekijken is dit apparaatje zeker geschikt.

Probeer gps-en via e-bay of in engeland te krijgen. Daar zijn ze een stuk goedkoper en kun je voor hetzelfde budget vaak een model hoger kopen.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

bedankt voor je advies redfish, en ik heb uiteraard meteen gekeken op ebay.com! nu heb ik deze link: Garmin geko 201 . Deze is maar 60 dollar (50 euro?) maar ik heb nog nooit wat besteld via ebay.com (ook niet via andere ebays).. en er staat geen nederland bij het verzend rijtje..
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Ik heb ook eens even gekeken en de goedkoopste Buy-Now-prijs die ik tegenkwam die ook naar Nederland verstuurd kan worden is de eTrex Venture voor $85,--.
Er komen dan wel nog verzendkosten bij en je moet er terdege rekening mee houden dat de douane het ding opmerkt en je er nog iets van verzendkosten over moet betalen (reken op 25% van het aankoopbedrag). Even snel uitgerekend komt dat uit op: $85 + $20 (geschatte verzendkosten) = $105,-- ~ €80,--. Komt er nog invoerbelasting bovenop dan wordt het ong. $125,-- ~ €95,--.

Ik heb zelf regelmatig dingen gekocht via ebay zoals een Garmin GPS60CSx en een Polar S720i en heb nog geen problemen ondervonden.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
wezep007
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 12:50

Ik heb even een vraag over GPS (het is zonde om allemaal topic's te gaan openen)

Heeft elk GPS apparaat zo'n pijltje die de richting aan geeft?
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

ik heb ook nog even gekeken op ebay.com en toen kwam ik deze ook tegen:

Garmin Emap

vind hem zelf wel gaaf, met zo'n ingebouwde kaart erin! :) en hij is maar 60 dollar... 20 dollar verzenden en 25 procent van 60 is 95 dollar oftewel 70 euro... is dat niet wat?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb gezocht en gevonden.

https://buy.garmin.com/shop/store/asset ... p_spec.pdf

Voor die 75 euro heb je best een leuk ding. Het is wel een refurbished versie.

Waarschijnlijk is de basemap US.. maar je kan in iedergeval
mee navigeren op je fiets.
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

RobSter schreef:Heb gezocht en gevonden.

https://buy.garmin.com/shop/store/asset ... p_spec.pdf

Voor die 75 euro heb je best een leuk ding. Het is wel een refurbished versie.

Waarschijnlijk is de basemap US.. maar je kan in iedergeval
mee navigeren op je fiets.
hij leek mij ook wel mooi en goedkoop en ik had inderdaad al gezien dat er dan een amerikaanse map op staat, maar die kan ik toch veranderen voor een nederlandse? (ik heb namelijk gezien dat ik Garmin Topo Nederland ook kan downloaden :oops: )
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Als er apart geheugen in zit dan kunnen er gewoon kaartjes op via de usb. Op zich is 8 mb al aardig wat, maar wil je echt flink kunnen fietsen dan moet je toch minimaal aan 24MB denken. Basemaps heb je eigenlijk niks aan, hooguit om te zien, waar je je in welk land bevindt.

EU basemap is gewoon gratis te downloaden.

Voor zover ik weet heeft elk gps apparaat iets van een mogelijkheid om een pijltje te volgen. Als dit niet kon, dan had je er eigenlijk ook helemaal niks aan. De wauw factor van: ik bevind me nu op 50.55 nb en 4 Oosterlengte is denk ik wel vrij snel weg.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

Ik heb nu uiteindelijk deze gps gevonden: garmin geko 201

dit leek me wel wat, aangezien hij compact is en ik m'n routes kan zien wat ik heb gereden op de computer. Echter heb ik volgens mij ook ergens gelezen dat ik geen routes/tracks kan inladen.. klopt dit? en is dit echt een groot nadeel?

ik kan de gps namelijk krijgen voor 50 euro... zonder kabels etc. maar met tasje.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Waarom vraag je Brum niet via PB ?
Die heeft immers al een tijdje een Geko 201.

Het lijkt me dat als je kan communiceren met een PC dan ook tracks kunt inladen.
Routes is een ander verhaal.

btw. Ik dacht dat je die andere op het oog had ?
Laatst gewijzigd door RobSter op zo 26 augustus 2007, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie