Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Gisteren de route Appelscha in combinatie Diever gereden. Gestart bij het Canadameer in Appelscha waardoor je ongeveer op de helft van deze route de verbindingsroute neemt naar Diever.
De routeaanwijzing parcours Appelscha is blauw, Diever groen en de verbindingsroute zwart.
Tot zover geen problemen...

Ook de route Diever levert in de bewegwijzering weinig problemen op, al moet je soms verdomd snel reageren als je op tempo ligt. :D
De eerste beste zwarte verbindingsroutepaal (leuk scrabble woord... :-q )
is bij camping Diever en kan niet de route naar Appelscha zijn ! Dus blijf je het groene parcours volgen... Onderweg kom je nog een keer een zwarte aanduiding tegen die je rechtdoor stuurt en daarna niets meer... :-{

Heb ik nu wat gemist of is deze bewijzering gewoon slecht aangegeven ?? Graag hoor ik van regelmatige gebruikers of dit klopt of dat ik gewoon geen routes kan lezen.....
There is no game like the good old hockey game...
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik weet wel dat er ook veel bordjes zijn, die je vanaf een willekeurige parkeerplaats naar de daadwerkelijke route sturen, misschien ben je daar mee in de war.
huis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 24 juni 2002, 08:51
Mijn mountainbike: Scott Spark 10
Contacteer:

Ik rijd deze routes regelmatig en ik heb nooit problemen met de bewegwijzering. De zwarte pijltjes geven, naast de verbindingsroute, ook aanrijdroutes aan (bijvoorbeeld camping Diever).
Ik ben al een paar weken niet meer in Appelscha geweest maar voor zover ik weet staat er op de bordjes van de verbindingsroute letterlijk dat je naar een andere route wordt geleid. En wanneer er een paaltje mist kan je natuurlijk altijd proberen te kijken of er ook mtb sporen naar een bepaalde richting lopen.

Succes en groet,
Paul
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

koivu schreef:Onderweg kom je nog een keer een zwarte aanduiding tegen die je rechtdoor stuurt en daarna niets meer... :-{
.....
En daar moet je rechtdoor rijden tot je niet verder kan en dan links richting Appelscha. Daar wordt veronderstelt dat je het zelf weet inderdaad...

Erikje
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

@ Erikje,

Bedankt voor je info. Binnenkort nog maar een keer fietsen, heb een routekaart gehaald bij de VVV Appelscha waarop het terrein in nummers is ingedeeld.
We proberen het weer.

Grtzz.
There is no game like the good old hockey game...
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

De nummers kun in het bos terug vinden in de hoeken van de betreffende percelen, daar staan geloof ik klein bordjes, zo kun je nooit verdwalen...;)

Ik heb ca. 5 jaar geleden ook eens zo'n kaartje gehad. Maar verdwalen deed ik alsnog, maar ach da's goed voor de extra kilometers..
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Gisteren het parcours nogmaals gefietst en inderdaad wordt het duidelijk aangegeven...
Misschien wat minder drinken de avond tevoren....

Grtzz
There is no game like the good old hockey game...
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de tijden die op dit parcours gereden worden.
Vanmorgen de beide routes nogmaals achter elkaar aan gereden met een totaal van 47.44 Km. De gereden tijd was 1 uur en 55 minuten.
Ik hoor graag hoelang anderen over de dubbel doen.
Het parcours was goed te rijden en zo goed als droog. Diever heeft toch zo langzamerhand een heel stuk met rul zand... Ik weet niet hoe dit in de nattere periodes is

Grtzz
There is no game like the good old hockey game...
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Ik rijd het hele jaar deze twee routes achter elkaar. Er is een heuvel in het Diever stuk waar ik er altijd even afmoet, behalve ´s winters wegens erg mul :-{ .
Mijn tijden varieren van krap 2 uur tot bijna 3 uur. Ik heb eens vrijwel het hele Diever gedeelte in de losse bagger gebiked :( na een week regen. Was toen erg blij met 18 gemiddeld....
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

@ Dirtbag,

Ik geloof best dat het parcours Diever na hevige regen een drekbende is... het is zelfs nu na enige tijd van relatieve droogte nog nat op sommige plaatsen....

Grtzz
There is no game like the good old hockey game...
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

vooruit laat ik ook eens wat tijden erop gooien :P voor wat het waard is

ben afgelopen zondag vanuit mijn woonplaats Noordwolde vertrokken voor een rondje Appelscha en Diever en weer terug naar Noordwolde

bijna 75 km in 3u13 met een gemiddelde van ca. 23 km/h
als mij polar mij niet fopt, deed die dag wel raar met de hartslagmeeting
:o
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

wessell schreef:als mij polar mij niet fopt, deed die dag wel raar met de hartslagmeeting
:o
Zolang hartslagmeting niets te doen heeft met snelheid is er niks aan de hand.

Erikje
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

ohhh gelukkig vond het best snel van mezelf :D
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

wessell schreef:ohhh gelukkig vond het best snel van mezelf :D
Ik ook.
Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik daar gefietst heb, maar ik zat geloof ik altijd rond de 22 km/u. Diever en Appelscha samen.

Volgens mij moet ik het nu sneller kunnen.
Zal er toch weer eens een keertje naar toegaan.
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Zaterdagmorgen 8 september weer gecombineerd rondje gereden. Snel, ook het Smilde stuk droog en beetje regenachtig. 23,2 gemiddeld en heerlijk gebiked. Me niet echt erg ingespannen wegens Duchenne Heroes volgende week.
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
Plaats reactie