Assen / Baggelhuizerplas

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Vraag over de baggelhuizerplas.

Als fiets toerist hier menigmaal langs gefietst, maar nu ik lekker aan het ATBen ben heb ik "de wereld achter de helling" een beetje ontdekt en vond vanavond zowaar een mooi technisch stuk dat leuk glooide met een pittige (voor mijn beginners vermogen) klim erin.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar, maar ik vraag mij af wat er nog meer voor moois te ontdekken is bij de plas?
Voornamelijk in het gedeelte bij de fietscross club, want daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Is er mischien ook een rondje dat ik nog niet ontdekt heb?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Al hoewel ik bijna op steenworp afstand woon van de baggelhuizerplan kan ik je niet helpen. Ben zelf maar een keer door het gebied gefietst en dat was tijdens de mountainbike vierdaagse. In september wordt rondom de baggelhuizerplas een 24 uurs race gehouden. Dat zou voor jou wellicht een leuk rondje zijn om te fietsen.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Wat ik altijd doe is bij het VD Valk hotel het bos induiken, daar loopt een heel smal pad. Wel redelijk veel begroeiing, maar daar knal ik gewoon doorheen. Dan kom je op een gegeven moment op de oude motorcrossbaan uit. Daar stukje overheen en de asfaltweg op richting de fietstunnel naar Baggelhuizen. Dan ergens rechts een fietspad in naar de plas en dan gelijk linksom het bos in. Daar heb je wel een leuke route door de bossen met wat klimmetjes en afdalingen. Met een behoorlijke korte maar supersteile afdaling. Mij net wat te gek, aangezien je geen uitloop hebt :X

Bij de fietscrossbaan heb je op zich niet zoveel. Meeste is rondom de bossen bij de motorcrossbaan en op de bult bij de plas.

Anders een keer samen fietsen daar?
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Ja is prima. s'avonds?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ik ben van plan om morgenavond hier te gaan fietsen. Wil wel eens zien wat de omgeving te bieden heeft.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Zolang het maar niet net geregend heeft...stikt van de vliegjes bij het water dan :(

Ga mischien vanavond ook nog even.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Zaterdag nog ff rondje gedaan, nou ja wat er nog van over is dan. Of de hele boel is dicht gegroeid in een half jaar tijd, wat me sterk lijkt, of ik was compleet de weg kwijt. :~ Was weinig meer van de route over zoals hij eerst was. Beetje jammer :cry:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ben van plan om dit rondje te gaan fietsen. Geen idee of dit een fietsbaar rondje is maar dat zie ik vanavond wel 8)

Ben van plan om rond een uur of zeven van staart te gaan.

Afbeelding

Groter formaat afbeelding kun je hier downloaden: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v2/p1059806653.jpg
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

na punt 52 en voor 53 is een afslag linksaf het groen gedeelte in.
Daar kun je naar een technisch stukje toegaan met een kleine helling op het einde.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Myrd schreef:na punt 52 en voor 53 is een afslag linksaf het groen gedeelte in.
Daar kun je naar een technisch stukje toegaan met een kleine helling op het einde.
Ok, ga ik daar vanavond linksaf. Tussen punt 24 en 25 heb je ook een klimmetje met bijbehorende afdaling.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

faxe ging jij rond 20:00 rechtdoor tussen 52/53?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Myrd schreef:faxe ging jij rond 20:00 rechtdoor tussen 52/53?
Heb even mijn GPS logje nagekeken en daar was ik inderdaad rond 20:00. Volgens mij zijn we elkaar al eerder zo rond 19.45 tegen gekomen bij punt 35.

Heb je suggestie om tussen punt 52 en 53 linksaf te gaan niet opgevolgd ben dit vergeten te doen. Heb nog wel even bij de trapjes staan kijken die in de buurt van punt 8 en 44 zijn. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar bij omhoog fietsen maar dat is mij net even te stijl :roll:

Denk na een avond er rondgefietst te hebben dat het best mogelijk is om een gevarieerd rondje te fietsen rondom de baggelhuizerplas.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Ja dat kan kloppen ik reed in een zwart trainingsjack.

Je hebt er weinig aan gemist, want er waren nogal wat joggers die daar gingen lopen :(
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Viel mij op dat er inderdaad veel joggers waren. Dat stuk met dat klimmetje erin over het schelpenpad is ook een voetpad dus niet handig om overheen te fietsen als er mensen aan het hardlopen zijn.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb vanavond hier weer twee uur rond gefietst. Er zijn best leuke rondjes te maken. Woensdagavond ga ik denk weer.
Plaats reactie