Garmin eTrax Vista HCx óf GPSmap 60CSx

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gesloten
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Omdat ik steeds meer in onbekende gebieden fiets, overweeg ik de aanschaf van een GPS. Het ding moet dus waterdicht, shockproof en afleesbaar zijn in zonlicht. Gewone batterijen en een hoogtemeter zijn een pluspunt. Autorouting is ook prettig voor gebruik op de motor. Met het oog op de toekomst lijkt me het ook gemakkelijk als de GPS geschikt is voor gebruik in het hooggebergte.

Ik heb 2 modellen op het oog:
- Garmin eTrex Vista HCx
- Garmin GPSmap 60CSx

Gebruik:
- Mountainbike (hoofdzakelijk, dus compact apparaat is pluspunt)
- Motor (als hulpje bij het navigeren, heb half europa doorkruist met een kaart op de tank)
- Auto (leuk, maar niet noodzakelijk)

Vragen:
- Welke kaarten en software zijn een must?
- Welke accesoires zijn erg handig?

Is de GPSMap, voor mijn gebruik, de meerprijs tov de eTrex Vista waard? Met andere woorden heeft de GPSmap praktische voordelen tov de eTrex Vista?

In dat lange topic kun je door de bomen het bos niet meer zien. Mijn doel is niet om zo goedkoop mogelijk een GPS te kopen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Naar mijn menig kun je het beste de Vista nemen. De HCX heeft namelijk een verbeterde ontvanger waardoor hij kwalitatief een stuk vooruit gegaan is. Voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk aan elkaar, op de prijs na idd. Zit nogal een aardig verschil in.....

Zelf ga ik ook voor de Vista HCX......vind het prijsverschil dan ook te groot voor 2 apparaten die zo goed als gelijk zijn....

Greetz Mike
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

JorisR6 schreef:
In dat lange topic kun je door de bomen het bos niet meer zien. Mijn doel is niet om zo goedkoop mogelijk een GPS te kopen.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Mighty_Mike schreef:Naar mijn menig kun je het beste de Vista nemen. De HCX heeft namelijk een verbeterde ontvanger waardoor hij kwalitatief een stuk vooruit gegaan is. Voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk aan elkaar, op de prijs na idd. Zit nogal een aardig verschil in.....

Zelf ga ik ook voor de Vista HCX......vind het prijsverschil dan ook te groot voor 2 apparaten die zo goed als gelijk zijn....

Greetz Mike
Thx

Hoe uitgebreid is de hoogtemeter van de Vista HCx? De volgende eigenschap staat namelijk alleen bij de GPSMap genoemd en niet bij de Vista: "Hoogtemeter toont actuele hoogte, daal-/stijgsnelheid, minimum en maximum hoogte, totale stijging en daling, gemiddelde en maximale stijg- en daalsnelheid."
jebice schreef:In dit draadje word het behandeld

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=27926
Dat is geen draadje meer maar een kluwen wol die goed in de knoop zit ...
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

JorisR6 schreef:
Mighty_Mike schreef:Naar mijn menig kun je het beste de Vista nemen. De HCX heeft namelijk een verbeterde ontvanger waardoor hij kwalitatief een stuk vooruit gegaan is. Voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk aan elkaar, op de prijs na idd. Zit nogal een aardig verschil in.....

Zelf ga ik ook voor de Vista HCX......vind het prijsverschil dan ook te groot voor 2 apparaten die zo goed als gelijk zijn....

Greetz Mike
Thx

Hoe uitgebreid is de hoogtemeter van de Vista HCx? De volgende eigenschap staat namelijk alleen bij de GPSMap genoemd en niet bij de Vista: "Hoogtemeter toont actuele hoogte, daal-/stijgsnelheid, minimum en maximum hoogte, totale stijging en daling, gemiddelde en maximale stijg- en daalsnelheid."
jebice schreef:In dit draadje word het behandeld

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=27926
Dat is geen draadje meer maar een kluwen wol die goed in de knoop zit ...
Klopt helemaal
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Daar kan ik je helaas ook geen antwoord op geven......daar wou ik, als ik het haal, morgen ff voor bellen met gps.nl. Is goedkoopste leverencier in nederland en een van de weinige die hem al kunnen leveren...
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

Mighty_Mike schreef:Daar kan ik je helaas ook geen antwoord op geven......daar wou ik, als ik het haal, morgen ff voor bellen met gps.nl. Is goedkoopste leverencier in nederland en een van de weinige die hem al kunnen leveren...
Ik heb ze in Breda ook al zien liggen bij beverzwerfsport. Voor de zelfde prijs als gps.nl
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Nou niet miemelen en gewoon even een uurtje de tijd nemen om door te lezen, en anders de vraag daar nog eens stellen. Het is niet voor niks een verzameltopic. En jouw vragen zijn echt niet zo bijzonder dat ze buiten dat topic vallen èn dat topic gaat niet alleen om de goedkoopste gps.

Ik kom dan ook niet in de verleiding om de vraag hier te gaan beantwoorden.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Redfish schreef:Nou niet miemelen en gewoon even een uurtje de tijd nemen om door te lezen, en anders de vraag daar nog eens stellen. Het is niet voor niks een verzameltopic. En jouw vragen zijn echt niet zo bijzonder dat ze buiten dat topic vallen èn dat topic gaat niet alleen om de goedkoopste gps.

Ik kom dan ook niet in de verleiding om de vraag hier te gaan beantwoorden.
Kunnen we alle vragen over fietsen ook wel in 1 verzameltopic gaan gooien. Zijn we zo klaar.

En nu weer ontopic :-D
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

[offtopic]je weet dat dat onzin is...[/offtopic]

Komt nog bij dat je zelf wel kunt verzinnen welke accesoires je zelf nodig hebt als je een gps wilt gebruiken op de fiets of de motor. En in het scala aan kaarten die beschikbaar zijn kun je zelf ook wel uitmaken welke jou handig lijken.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Redfish schreef:[offtopic]je weet dat dat onzin is...[/offtopic]

Komt nog bij dat je zelf wel kunt verzinnen welke accesoires je zelf nodig hebt als je een gps wilt gebruiken op de fiets of de motor. En in het scala aan kaarten die beschikbaar zijn kun je zelf ook wel uitmaken welke jou handig lijken.
Als het allemaal zo goed weet, leg het dan uit ... of zeg gewoon helemaal niks. Kinderachtig gedoe.

Ik hou er nu iig over op. Wat jij doet moet je zelf weten.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

JorisR6 schreef: Kinderachtig gedoe.
Een gewezen verslaafde
Gesloten