Suntour XCR

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Wiebren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 486
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 22:32

Hela ! :)

Ik heb mijn nieuwe fiets sinds donderdag en ben er echt superblij mee, ik heb em namelijk al een paar keer flink door de drek heen gehaald(Post binnenkort wel foto's). Maar nu mijn vraag, onderaan de voorvork zitten twee imbus boutjes, waar zijn deze voor. Kun je hiermee de voorvork instellen, of zijn deze voor het verversen van olie of lucht ?

mvg,

Wiebren
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

daar haal je hem mee uit elkaar
afblijven dus of je moet van experimenteren houden
Ride First Work Later!!
Jaguar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 15 januari 2007, 16:13
Mijn mountainbike: Duncon tosa inu-/Specialized BigHit
Contacteer:

gewoon even je de userguide van je voorvork downloaden op de suntour website dan weet je gelijk hoe je hele vork werkt :)
Als er giant op staat....
gaat het stuk
Wiebren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 486
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 22:32

Hallo,

Ik heb de userguide van de voorvork al gevonden maar daar stond geen informatie in met betrekking tot die schroeven, dus dat schoot niet echt op :-q. Maarja, het ging mij er meer om dat ik (het gevoel heb) veel kracht weg te trappen, nu zit er wel een pop-lock op die voorvork, maar zodra ik die gebruik is er altijd nog een klein beetje veering, en als je dus een bergje opklimt hoor je de vork telkens een kleine "tok" beweging maken. Nu heb ik ergens anders gelezen dat dit niet zo veel kwaad kon ?

mvg :tong ,

Wiebren
Jaguar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 15 januari 2007, 16:13
Mijn mountainbike: Duncon tosa inu-/Specialized BigHit
Contacteer:

Wiebren schreef:Hallo,

Ik heb de userguide van de voorvork al gevonden maar daar stond geen informatie in met betrekking tot die schroeven, dus dat schoot niet echt op :-q. Maarja, het ging mij er meer om dat ik (het gevoel heb) veel kracht weg te trappen, nu zit er wel een pop-lock op die voorvork, maar zodra ik die gebruik is er altijd nog een klein beetje veering, en als je dus een bergje opklimt hoor je de vork telkens een kleine "tok" beweging maken. Nu heb ik ergens anders gelezen dat dit niet zo veel kwaad kon ?

mvg :tong ,

Wiebren
als het lijkt of er kracht wegvloeit zal dit aan je achterdemper liggen.
als je een fully heb tenminste.
Anders is het gewoon je achterwiel die wegslipt of je frame die iets vervormt.
Als er giant op staat....
gaat het stuk
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Ik rij ook (nog) met de XCR vork, en rij vrijwel alleen met de speedlock aan i.v.m. training op de weg. De stukjes onverhard die ik hierbij pak, gebeuren ook gewoon met de speedlock erop. Klappert wel, maar heb niet het idee dat de vork er niet tegen kan.
Het blijft natuurlijk maar een Suntour vorkje, maar ik heb wel het idee dat ie best wel wat kan hebben. Komt bij dat er bij mij toch nog twee jaar garantie op zit.
Ga er dus maar vanuit dat ze bij Suntour dit ingecalculeerd hebben en de vork er tegen kan!

Bij mij staat hij echter wel op de nominatie om vervangen te worden, want het blijft natuurlijk een budget vork.
Plaats reactie