American Eagle (Taos)?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Er staat hier bij de LBS een AE Taos 360 met LX voor en XT achter voor 750 euro, maar dat is op het moment 680 euro te veel :)
Dat is een model uit 2004 geloof ik, maar schijnbaar vinden veel anderen het niet mooi of de zithouding is niet goed (IMO juist wel, maar ja). De frames zien er IMO ook wat lomp uit, maar ik rij nu ook op een fiets met een Y-frame. Ik loop ook rond op bouwvakkersschoenen, dus ik vind lomp niet erg :)
Ik heb geen idee wat vergelijkbare frames kosten, dus kan ik ook geen uitspraak doen over de prijs van dat frame van 250 euro.
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

de 2005 adviesprijs is volgens mij rond de 450 euro, dus 250 is niet slecht..
Robbie.b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 15:42
Mijn mountainbike: Focus Black Hills

ik heb een taos 360 ( wel 1999 of 2000 ofzo) ,nooit wat te klagen gehad... heel erg tevreden en iets van 6 jaar met veel plezier mee gereden! zo ziet ie eruit : ernaast is de traverse
Afbeelding
Afbeelding

de taos is vooral sram afgewerkt en de traverse deore
"Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win or lose: it's how drunk you get!" "Homer Simpson"

bike
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Maartentje schreef:Rijd zelf een American Eagle Durango 780, is echt heel erg stijf. Over de verdere afwerking ben ik ook erg tevreden. Het design spreekt mij persoonlijk wel aan, maar kan ook wel begrijpen waarom veel mensen het niet zo mooi vinden. De mijne is bijvoorbeeld knaloranje met zilver, dus behoorlijk pimp.

@ geforce guy: het frame van de Durango 780 kost hier (Nijmegen) bij de LBS 250,- dat lijkt met toch wel een heel scherpe prijs???
Die stijf? :o Moet je eens een BMC proberen... :wink:
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Ik vind mijn Giant Box Shock al stijf, dus ik zal met de Taos ook al wel goed zitten ;)
Ik heb gewoon een beetje het *WAUW* gevoel bij die Taos, het design spreekt mij erg aan :)
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

AE maakt mooie en goede bikes. Ze zijn (in het hogere segment) alleen te duur voor wat je krijgt naar mijn mening.
Het design was een aantal jaren niet naar mijn smaak, maar wellicht komt daar ooit weer verandering in.
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Zoals de Lightning? Naja, het is een kwestie van smaak. Het zullen ook zoiezo wel goede bikes zijn als er zo veel wedstrijden goed op worden gereden.
Heeft de Taos btw een stijf frame? Ik kan er nl. maar weinig over vinden. Ik kan wel zeggen dat ik de geometrie wel lekker vind, maar ik heb geen idee hoe het met de stijfheid zit :-{
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Taos 200 euro


link
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Dat is de 330, iets minder dus. Mijn vader moest ook een nieuwe fiets hebben, en voor hem is het belangrijkste dat ie het doet. Voor hem is het dus wel iets, ik ga zelf nog ff zoeken naar een 360. Acera en Alivio is für mich niet goed genoeg. Toch bedankt!
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
tchaeé
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 september 2006, 23:15
Mijn mountainbike: American Eagle Durango, Canyon GrandCanyon 8.0 Special edition

Iemand een link naar dat LBS in Nijmgen?

Ik heb een Durango uit 1999, echt helemaal aan baklappen gereden van enige stijfheid is geen sprake meer. Dat ligt meer aan het fulltime gebruik dan aan het frame... De geometrie heb ik altijd super gevonden, een nieuw AE frame vindt ik een prima start om een nieuwe fiets mee op te bouwen...
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

KILROY schreef: Weet iemand eigenlijk waar AE gemaakt wordt ( R&D ).
Is het geen Nederlands merk, van Veltec (net als Concorde?)?
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

PFW schreef:
KILROY schreef: Weet iemand eigenlijk waar AE gemaakt wordt ( R&D ).
Is het geen Nederlands merk, van Veltec (net als Concorde?)?
Ja, dat klopt. Het is als het ware de mountainbikevariant van Concorde (op oudere American Eagles staat soms zelfs ook nog Concorde op de buis). Ze worden naar specificatie van Veltec in het verre oosten in elkaar gelast. Volgens mij worden ze ook eigenlijk alleen in het verspreidingsgebied van Veltec verkocht, met name Nederland dus.

In 1996 werd Bart Brentjens Olympisch kampioen op een American Eagle. Daar heeft het merk enkele jaren op mee kunnen liften en het was in die tijd best populair. Bij veel fietsenspeciaalzaken werd je deze fiets geadviseerd als je een goede mountainbike zocht.

Tegenwoordig is het één van de vele merken en kan het niet meer op die roem bogen. Gevolg: mensen gaan voor een bekende naam of voor goedkoop en kopen dus geen American Eagle.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Dr.B
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 juni 2004, 21:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon Carbon
Contacteer:

@Geforce, heb je al een AE Taos 360 gevonden?

Rijd zelf sinds 2 jaar op een 360 (frame uit 2003), maar dan wel custom build: RS Pilot en volledige LX groep erop.

Afbeelding

En ik kan je zeggen is een heel erg fijn fietsje geworden. Lekker sportieve zit en volgens mij zit het met de verhouding stijfheid/gewicht ook wel goed.
Laatst gewijzigd door Dr.B op zo 12 november 2006, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Ik heb (nog) niets gevonden, omdat je gewoon ivm specialized, cannondale e,d, zo bar weinig er over kan vinden. Ik maak een SYS aan zo gauw ik een nieuwe bike heb, wat dus goed eeen AE Taos kan zijn.
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

geforce guy schreef:Ik heb (nog) niets gevonden, omdat je gewoon ivm specialized, cannondale e,d, zo bar weinig er over kan vinden. Ik maak een SYS aan zo gauw ik een nieuwe bike heb, wat dus goed eeen AE Taos kan zijn.
Mag je wel opschieten, voor 2007 zie ik geen Taos meer in het assortiment. Begint tegenwoordig bij de Traverse, is ook alleen nog maar custom leverbaar. Mooi speelgoed.
Plaats reactie