Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Ik fiets altijd in het dijgatbos, nog niet zo'n oud parcoure.
8,4 km. lekker veel bochten en paar kleine klimmetjes.
Verder was ik benieuwd of er meer mensen hier rijden.
en naar wat voor rondetijden zij streven.
Gebruikersavatar
Chakotay67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: za 13 november 2004, 12:58
Mijn mountainbike: Focus Raven

rijd hier soms als het in schoorl te droog/Mul is.
Leuk klein rondje maar al die korte bochtje sis niet helemaal mijn ding

Gr Cha
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

SvenKras schreef:Ik fiets altijd in het dijgatbos, nog niet zo'n oud parcoure.
8,4 km. lekker veel bochten en paar kleine klimmetjes.
Verder was ik benieuwd of er meer mensen hier rijden.
en naar wat voor rondetijden zij streven.
Ik heb hier vorige week voor het eerst gereden. Leuk parcours om te leren sturen. De klimmetjes bestaan eigenlijk niet. Voordat je bent teruggeschakeld ben je er al over. Wel een goede oefening om na iedere bocht lekker aan te (leren) zetten.

Ik heb totaal 5 rondjes gereden. Het 3e rondje was getimed: 23'30''. Dit moet veel sneller kunnen, lijkt mij.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Is er nog iemand die hier rijd ?
hoe ligt het parcours erbij?
Maraboe
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 14:08
Mijn mountainbike: SPECIALIZED STUMPJUMPER

Hoi,

Ben zondag geweest. Parcour lag er goed bij. Afgezien van een deel waar ze aan het bomen zagen geweest zijn, maar dit was extra zwaar dus extra uitdaging. Was er eigenlijk voor het eerst. Daarvoor waren we het parcours aan het zoeken en zodoende waren we in het robbenoordbos aan de gang gegaan. Als je ze beide pakt heb je wel een leuke afwisseling. In het robbenoordbos vooral veel bomen over het pad en diepe modder kuilen langs het kanaal. Daarna nog mooi even op het parcour in het dijkgat bos. Al met al waren wij zon 30 km verder.

Maar ik hou het toch voorlopig bij schoorl zit toch even meer uitdaging in het parcour. Vind het dijkgatbos ook wel erg bochtig trouwens af en toe een lekker recht stukje om gang te maken vind ik niet verkeerd.

Als ik er nog eens ben zal ik mijn tijd klokken.
w8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: di 30 januari 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Gazelle W6, AM classic disc 2009, Rotor Q-rings

Ik zit daar van de zomer in de buurt, dus t is wel de moeite waard ?
Is het een beetje duidelijk aangegeven allemaal ?
Kan ik mooi een beetje afwisselen met Schoorl
Maraboe
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 14:08
Mijn mountainbike: SPECIALIZED STUMPJUMPER

Het is wel duidelijk aangegeven in het dijkgatbos. In het robbenoordbos moet je beetje eigen route fietsen. Denk trouwens dat het in de zomer in een droge periode wel een erg flauw parcour wordt.

maar Schoorl verveelt niet zo snel, dus heel veel afwisseling heb je niet nodig :)
Ooit zet ik hier wat nuttigs neer.
w8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: di 30 januari 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Gazelle W6, AM classic disc 2009, Rotor Q-rings

Nee, verveelt idd niet snel, maar toch...verandering van spijs etc.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Ik vind Dijkgatbos eigenlijk een tikkie eentoning... veel dezelfde klimmetjes en bochten achter elkaar. Maar als je in de buurt woont is het natuurlijk leuk om af en toe te fietsen.

Het parcours lag er vandaag redelijk goed bij. De pijlen waren er allemaal en niet te veel kuilen.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
cindyzon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 9 januari 2007, 15:04

Beste Maraboe,

Ik vraag mij af waarom je in het ene topic eens bent met de stelling dat ATBers zich aan de regels moeten houden (overlast en onderhoud paden=zorg staatsbosbeheer) en bij het andere topic (deze dus) geef je aan dat je zelf je routes "maakt" door het Robbenoorbos. En aan je omschrijving te zien gaat jou eigengemaakte route precies over een gemarkeerde wandelroute. Hoe denk je dat die diepe modderkuilen ontstaan zijn.....juist ATB-ers.
Kom bij mij niet aan met het verhaal dat "iedereen" daar fietst, je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Als "iedereen" dat inziet kunnen wij de paden opknappen en kan de wandelaar er weer normaal overheen lopen.

Groet,

Cindy
Boswachter
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Beste Cindy & Maraboe,

Wat maraboe doet is dom en verwijst weer naar:"de enkeling die het voor de grote groep verpest", een afspiegeling van de samenleving???

Wat jij beweerd, Cindy, klopt mijns inziens ook niet helemaal. Ik bedoel jou stelling dat de MTBers oorzaak zijn van de modderkuilen.
Uit veel onderzoek (o.a. dat van Probos) blijkt dat MTBers niet meer of minder schade aan de ondergrond toebrengen dan bijv. wandelaars. Deze modderkuilen ontstaan volgens mij gewoon door de bodemgesteldheid op dat punt en heeft niet te maken met het wel of niet aanwezig zijn van MTBers.
Wellicht lijkt het of MTBers de oorzaak zijn omdat hun sporen in de modderpoel achterblijven aangezien MTBers er dwars doorheen gaan en wandelaars er makkelijker omheen lopen.(tussen de bomen door)

dusssssss©
Laatst gewijzigd door BOSS op zo 17 juni 2007, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

en voor de volledigheid de url van het rapport: http://www.ntfu.nl/Default.aspx?tabid=285
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
w8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: di 30 januari 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Gazelle W6, AM classic disc 2009, Rotor Q-rings

@ Boss en BikerJoost :

Ik ben trots op jullie heren.
Het word s tijd dat dat "het is de schuld van de mountainbiker" een keer ontkracht word.
Ik denk dat de meeste MTB'ers zuiniger op de natuur zijn dan menig wandelaar.

@ Cindy :

T is een mooi bos, met ruimte zat voor iedereen, laten we er dus samen zuinig op wezen, en zolang wandelaars en MTB'ers elkaar niet in de weg zitten is er niets aan de hand toch ?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

W8, die regels zijn er ook niet voor niets natuurlijk en onder MTBers zitten ook "die uitzonderingen"

Als iedereen gewoon op z'n eigen paadje blijft dan is er niets aan de hand, MTBers de schuld geven van modderkuilen is begrijpelijk maar niet terecht. Ik had van een boswachter een iets genuanceerdere kijk op de zaak verwacht. Inmiddels is er bij de beheerders toch wel bekend dat schade aan de natuur veroorzaakt door MTBers toch wel te verwaarlozen is.(mits ze uiteraard op de paden blijven.)

In het Noordhollands duinreservaat merk ik dat de grootste boosdoeners van kapot trappen van de paden de grazers zijn.(schotse hooglanders en paarden) Met stip op numero 2 staan de hordes prikstokwandelaars.

dussssss©
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Nee, ik ga me d'r niet mee bemoeien...
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
Plaats reactie