American Eagle (Taos)?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Hallo,
Ik zie hier op dit forum maar erg weinig American Eagle, wat is hier de reden van? Bij mijn LBS zijn ze juist erg tevreden erover, omdat mensen minder terugkomen ivm gebreken. Ik heb zelf ook een AE op het oog (zie spreekgroep voor te weinig saldo :)) maar nu begin ik te twijfelen, is er iets met AE aan de hand waardoor mensen het niet moeten?
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik heb niks tegen American Eagle, maar heb het design van de fietsen gewoon nooit mooi gevonden. (op een hele enkele uitzondering na)

Dat wij het nog in de bikeshop verkochten (lang geleden) was het ook al moeilijk aan de man/vrouw te brengen, omdat veel mensen het niet zulke mooie fietsen vonden en omdat het daarbij prijstechnisch ook niet de meest interessante fietsen waren. En ook in de fietsenwereld geldt nog vaak: "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet".
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Ik vind het design juist wel erg mooi, maar design is dus DE factor? Terwijl mzo vaak wordt gezegd dat je niet op looks af moet gaan?
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

geforce guy schreef:Ik vind het design juist wel erg mooi, maar design is dus DE factor? Terwijl mzo vaak wordt gezegd dat je niet op looks af moet gaan?
Nee, design is niet DE factor, maar voor veel mensen nog steeds wel heel erg bepalend. Waarom zijn er zo weinig Fiat Multipla's van het oude type verkocht? Was een hele handige auto, maar dat design :-{

Dus...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Toch vind ik een fiat multipla niet te vergelijken met een AE Taos/Durango/Lightning :tong
Ten eerste ligt de kruissnelheid bij de Multipla 30% lager :lol:
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

ik denk dat je het voornamelijk moet houden op "wat een boer niet kent dat eet ie niet" en het" veul vur weinig" principe waar veel nederlanders ook wel gevoelig voor zijn..
(merken als cube maken daar handig gebruik van..)
Plus als niet veel mensen het hebben, wil het niet zeggen dat het niet goed is..ik zie weinig bentleys op de weg, maar die zijn toch echt wel goed( om de vergelijking met de auto er maar in te houden)..

over welke AE zat je te denken..
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

yves schreef:over welke AE zat je te denken..
Hij is gecharmeerd van de Taos.

En dat zal ik gelijk even in de topictitel zetten, netjes met een hoofdletter enzo, dat maakt het een stukje duidelijker.
<3
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Rijdt ons aller aapjes niet op een american eagle? een durango, meen ik... wellicht kan hij je wat
licht op de zaak werpen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

shiverer schreef:Rijdt ons aller aapjes niet op een american eagle? een durango, meen ik... wellicht kan hij je wat
licht op de zaak werpen.
En zo was er laatst nog een member welke met volle overtuiging een AE fully kocht. Er zijn dus nog steeds genoeg mensen die voor een AE kiezen.
(anders had het merk immers allang failliet geweest...)

Maar de populariteit van de Duitse assembleurs zal het wel nooit halen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

shiverer schreef:Rijdt ons aller aapjes niet op een american eagle? een durango, meen ik... wellicht kan hij je wat
licht op de zaak werpen.
Hij rijdt er niet meer op, maar verkoopt ze wel nog steeds voor zover ik weet. Persoonlijk vindt ik AE wel mooi spul, ook niets mis met het design wat mij betreft. Mocht ik onverhoopt een nieuw frame nodig hebben dan zou het wel een van de merken zijn die ik meeneem in de selectie.
Eat, sleep, ride, repeat
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Heb gisteren een rondje mogen rijden op het Lightning 880 model, en als je kijkt naar het frame dan is het zeker te plaatsen in het hogere segment.

Rocky Mountain/Santa Cruz zie je ook niet echt veel in Nederland, maar qua kwaliteit van het frame doen deze merken niet veel voor elkaar onder in vergelijking tot de AE.

Je betaald dan weer wel meer voor de naam en historie van de bike in vergelijking tot de postorders.
En dan kom je weer tot de eindeloze discussie " rijd u graag in een skoda of een VW ".

Als je ( zoals ik en nog zo´n 75 % van dit forum ) gevoelig bent voor naam en history van een bike, dan heb je met AE niks te klagen.
De gouden plak van Bart hangt om een AE.
remonrace
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: zo 28 augustus 2005, 19:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper A1 pro Fs
Contacteer:

Ik heb zelf persoonlijk ook goede ervaringen met AE. Een vriend van mij rijdt erop (ik weet even niet welk type) en heeft er helemaal geen klachten over. Mankementen heeft hij ook nog niet gehad.
Hij heeft hem toen gekocht met de simpele reden dat de LBS ze verkocht.

Persoonlijk vind ik ze niet lelijk, maar tsjah... ze missen iets.
Never say 'Ooops', always say 'Ah, interesting'
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Ik ben juist erg gecharmeerd van de AE frames (en dus fietsen), maar de Durango en de Lightnig zijn te duur vur meej :P
Maar een AE kost idd meer dan een cube/giant oid met dezelfde afmontage, dus de 2 factoren zijn prijs en design? Cannondale is nl. ook veel duurder dan andere merken, maar die hebben wel weer heel veel mensen.
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Cannondale is een wereldmerk,met een marketing budget van een wereldmerk.
American Eagle is vooral binnen de Benelux markt beschikbaar, en heeft een veel kleiner marktaandeel.

Weet iemand eigenlijk waar AE gemaakt wordt ( R&D ).
Maartentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: do 22 juni 2006, 11:34
Mijn mountainbike: Nijmegen

Rijd zelf een American Eagle Durango 780, is echt heel erg stijf. Over de verdere afwerking ben ik ook erg tevreden. Het design spreekt mij persoonlijk wel aan, maar kan ook wel begrijpen waarom veel mensen het niet zo mooi vinden. De mijne is bijvoorbeeld knaloranje met zilver, dus behoorlijk pimp.

@ geforce guy: het frame van de Durango 780 kost hier (Nijmegen) bij de LBS 250,- dat lijkt met toch wel een heel scherpe prijs???
Plaats reactie