Helm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Het is geen onderdeel, maar een accessoire, maar ik heb nu een helm die ik 2ehands gekocht heb en ik heb hem al een paar jaar. En hij gaat een beetje kapot en ik wil een nieuwe kopen. Ik heb wielerkleding van de Rabobank en wil nu ook een Rabobank helm kopen, maar ik vroeg me af of er veel verschil zit tussen een wielerhelm (ik neem aan dat die Rabobank helm een wielerhelm is) en een mountainbikehelm en of het aan te raden is met een wielerhelm te gaan mountainbiken.
EscaperNPL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:30
Mijn mountainbike: staat al te lang stil - KLEIN "Dark Storm" Palomino
Contacteer:

Ik heb laatst ook een nieuwe aangeschaft, had een heel goedkoop ding.

Aangezien ik meer en "gevaarlijker" ging rijden wou ik een goede kopen.
Ik ben bij mijn LBS geweest en deze raden me toen de Lazer Genesis aan.
Heel licht en zit echt super, ideaal systeem voor het strakker zetten van de helm (knop bovenop de helm).
Dit is zelfde helm als Tom Boonen mee rijd. Is dus ook een wielerhelm. Later zullen er klepjes voor uitkomen, wat hem in mijn ogen een stoerder uiterlijk geeft.
Ik ben er super tevrede mee!
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Ik vond het bij mijn vorige helm altijd erg moeilijk om hem goed op maat te krijgen en ik vond hem nooit echt lekker zitten, mss was het niet helemaal de goede maat?
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Deze helm wil ik mss kopen: http://www.12gotrading.com/?page=record ... by=keyword

Wat is in-mold techniek, Keylock- en Direct Dial systeem?

Hoe weet ik welke maat ik moet hebben?
EscaperNPL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:30
Mijn mountainbike: staat al te lang stil - KLEIN "Dark Storm" Palomino
Contacteer:

Keylock- en Direct Dial systeem lijkt me het systeem waarmee je de grootte van de helm in kan stellen.
Binnenin draai je hem dan losser of vaster.

De maat van een helm weet je door de omtrek van je hoofd te meten net boven je ogen. Misschien bij fietshelmen nog wat hoger, dat durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Koop een helm die goed uit de tests komt.
Qua comfort, qua ventilatie en qua verstelbaarheid.
Kijk daarna naar de kleur.
Kijk dan pas of er een Rabobank sticker op zit.

Reken op 100 euro.
Erg duur voor een stukje piepschuim.
Erg goedkoop voor de bescherming die 't bied.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PiPi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Santos SCC01, SRAM X-9, Recon 351 Solo Air
Contacteer:

Boogie schreef:Ik vond het bij mijn vorige helm altijd erg moeilijk om hem goed op maat te krijgen en ik vond hem nooit echt lekker zitten, mss was het niet helemaal de goede maat?
Dat denk ik wel ja. Bij aanschaf van een nieuwe helm zou ik altijd passen; je merkt het verschil tussen een passende en een niet passende helm.

Er is wel verschil tussen helmen voor weggebruik en helmen gericht op mountainbiken. Meestal is dat te merken aan de hoeveelheid luchtgaten (en het klepje aan de voorkant). Kijk maar eens op de sites van verschillende helmfabrikanten; zij maken onderscheid in deze categorieën. Ik denk echter dat er niet al te veel verschil zit in de bescherming die goede helmen bieden. De pasvorm zal voor jou het verschil maken.
de modder kan de smaragd misschien wel verbergen, maarre, hij kan hem niet vuil maken
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

ThaSingleTrackMastah schreef:Koop een helm die goed uit de tests komt.
Qua comfort, qua ventilatie en qua verstelbaarheid.
Kijk daarna naar de kleur.
Kijk dan pas of er een Rabobank sticker op zit.

Reken op 100 euro.
Erg duur voor een stukje piepschuim.
Erg goedkoop voor de bescherming die 't bied.
Maar die helm van Rabobank, is die goed op die punten?
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

PiPi schreef:
Boogie schreef:Ik vond het bij mijn vorige helm altijd erg moeilijk om hem goed op maat te krijgen en ik vond hem nooit echt lekker zitten, mss was het niet helemaal de goede maat?
Dat denk ik wel ja. Bij aanschaf van een nieuwe helm zou ik altijd passen; je merkt het verschil tussen een passende en een niet passende helm.

Er is wel verschil tussen helmen voor weggebruik en helmen gericht op mountainbiken. Meestal is dat te merken aan de hoeveelheid luchtgaten (en het klepje aan de voorkant). Kijk maar eens op de sites van verschillende helmfabrikanten; zij maken onderscheid in deze categorieën. Ik denk echter dat er niet al te veel verschil zit in de bescherming die goede helmen bieden. De pasvorm zal voor jou het verschil maken.
Ik wilde deze helm eigenlijk bestellen, maar passen is idd beter, ik weet alleen niet of ze hem ook ergens in de winkel verkopen hier in Apeldoorn. Maar bied deze helm wel genoeg bescherming bij het mtben?
PiPi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Santos SCC01, SRAM X-9, Recon 351 Solo Air
Contacteer:

De helm bij 12gotrading is een andere dan bijvoorbeeld deze bij B2B. Voor een echt goede helm zou ik zoals ThaSingleTrackMastah schreef tussen 75 en 100 kijken.
de modder kan de smaragd misschien wel verbergen, maarre, hij kan hem niet vuil maken
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1940
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Die helm bij 12GO is een helm in Rabo kleuren, niet de helm waarmee de Rabo boys zelf rijden. Zij rijden met een Giro Atmos en die kost wat meer....
Lekker belangrijk de prijs, wat volgens mij belangrijk is is hoe ie zit en of je er niet mee voor lul rijdt. Die 2 factoren bepalen namelijk sterk hoe graag je de helm opzet!

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14023

Maten bepaal je door je hoofdomtrek te meten en te vergelijken


edit: En PiPi was me net voor zie ik
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Ok, maar ik zou graag weten wat jullie van deze helm vinden: http://www.12gotrading.com/?page=record ... by=keyword
Is deze goed en veilig om mee te mtben?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee, AGU is een Ned. handelsonderneming en sponsor vh Rabobankteam.
Helmen worden meestal getest in buitenlandse bladen, AGU heb ik daar nog niet gezien.
Deze site ken je waarschijnlijk al.
"Jouw" helm zie ik daar niet.
Daardoor ligt de keuze weer helemaal open.
In de MountainBike van aug 2006 (nu in de kiosk) staat een helmen test.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op do 27 juli 2006, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

ThaSingleTrackMastah schreef:Geen idee, AGU is een Ned. handelsonderneming.
Helmen worden meestal getest in buitenlandse bladen, AGU heb ik daar nog niet gezien.
Deze site ken je waarschijnlijk al.
"Jouw" helm zie ik daar niet.
Daardoor ligt de keuze weer helemaal open.
In de MountainBike van aug 2006 (nu in de kiosk) staat een helmen test.
Hey, ik heb maandag het tijdschrift de mountainbike gekocht, en die was van juni en juli, en die lag gister ook nog in de winkel (bij de Bruna).

En wat moet ik met de site van Boogerd?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie