Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

edit shiverer okt 2021:

Alle info vind je hier:

https://mtb-nationaalparkveluwezoom.nl/

Specifiek de kaart en tips vind je hier:

https://mtb-nationaalparkveluwezoom.nl/starttips/

origineel bericht:

als je nu daar gaat rijden vergeet dan op de noordlus (Loenermark) niet je schepje en emmertje mee te nemen :-D
Het lijkt Schoorl wel :D
Laatst gewijzigd door shiverer op wo 27 oktober 2021, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: update..
Sun-Tzu
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Mijn mountainbike: Sensa Catena 2007

Ik ken Schoorl niet, maar bedoel je hiermee dat er overal hondenschijt ligt, of dat het één grote zandbak is? :P

back 2 the topic:
het lijkt me dat dit alleen voor die speciafieke route is, en niet het hele bos? :-{ want anders hebben Jordi en ik een probleem tijdens de zomervakantie....
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

heuvelrugmtb schreef:als je nu daar gaat rijden vergeet dan op de noordlus (Loenermark) niet je schepje en emmertje mee te nemen :-D
Het lijkt Schoorl wel :D
In Schoorl zijn we nooit geweest maar we deden vandaag deze route, startend vanuit Loenen. Inderdaad een mooie zandbak op dat stuk ..... :lol: Uiteindelijk maar twee keer gestopt door het zand, viel niet tegen. Het was trouwens ook lekker warm :tong
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Sun-Tzu schreef:Ik wil van de zomer op fietsvakantie gaan, en wil er zelf naartoe fietsen. Het gaat mij vooral om bossen en heuvels (en voor zover we dat in NL hebben: bergen).
het moet makkelijk in 1 dag te fietsen zijn (dus denk aan zo'n 120 - 160 KM). Ik woon in utrecht.
Sun-Tzu schreef:het lijkt me dat dit alleen voor die speciafieke route is, en niet het hele bos? :-{ want anders hebben Jordi en ik een probleem tijdens de zomervakantie....
AHA. Het is dus de Posbank geworden :D
Om met het laatste te beginnen: er mag alleen op de route + de verbindingsstukken gebiked worden en zeker NIET door het HELE bos.
Nu kun je je toch wel prima vermaken. Ik neem aan dat jullie via de routes op de Heuvelrug en omgeving Ede al de heen- en terugreis doen :lol:
De grote ronde op de Posbank is naar 2 kanten gemarkeerd; via de verbindingsstukjes zijn er diverse eigen varianten te maken. Daarnaast kun je ook nog koppelen met de route rond Oosterbeek.
Het is zelfs goed te doen om het water over te steken en naar het Rijk van Nijmegen te biken.
Op die manier krijg je makkelijk 7 dagen vol.
Meer info: http://home.hetnet.nl/~mtbroute/index.html

O ja; en vergeet niet een BIKEVIGNET te kopen :wink:

Veel plezier :-q[/url]
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

dan is het ook goed te doen om eens uit te wijken naar het wonderschone 's heerenberg e.o. of
de routes rond Ede. de hoenderlooroutes zijn ook nog wel binnen bereik lijkt me.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

En als je je echt wil uitsloven kan je over Dwingeloo naar Diever en Appelscha en gelijk de routes bij Schoonlo meepikken.....

Erikje
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

overdrijven is ook een vak... :wink:

maar velp-nijmegen en velp-sheerenberg is allebei ongeveer 25 kilometer. voor hoenderloo en ede geldt hetzelfde.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Erikje schreef:En als je je echt wil uitsloven kan je over Dwingeloo naar Diever en Appelscha en gelijk de routes bij Schoonlo meepikken.....

Erikje
Paar weken geleden ook Appelscha & Diever gereden na een extreme droge periode: 1 grote zandbank, vooral sommige stukken in Appelscha :-{

Zelfs het mooie singeltrackje bij de duinen was niet mee te doen...
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

fletcher schreef:
Paar weken geleden ook Appelscha & Diever gereden na een extreme droge periode: 1 grote zandbank, vooral sommige stukken in Appelscha :-{
Zelfs het mooie singeltrackje bij de duinen was niet mee te doen...
Gisteren nog geweest, niet beter geworden na 1 dag regen in de vorige week...... En die schapen worden ook steeds lammer (leuke woordspeling..... :-q ) .... die liggen op hun rug hun middelvinger op te steken :roll: en je mag er niet overheen geloof ik.

Erikje
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

vandaag de volledige posbank route gereden. nadat ik al een rondje zeddam achter de kiezen had (maakt het reizen vanuit de randstad richting Arnhem en verder wat economischer :-))
dat merk je wel. Maar de route ligt er aardig mooi bij. sommige stukken wat veel stenen en wortels die boven komen drijven na heftige regen.
blijft een lekker rondje. maar die uit de kluiten gewassen koeien mogen wle eens ergens anders gaan liggen dan midden op het pad. vandaag op twee plekken dat ze het pad versperden. En om nou al bunnyhoppend over die beesten te gaan......;-)
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Jorick
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 juli 2002, 20:50
Mijn mountainbike: '01 Scott Kokomo

Ik vind die koeien (schotse hooglanders?) echt fantastisch eigenlijk :)
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Lekker idd!

Erikje
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Jorick schreef:Ik vind die koeien (schotse hooglanders?) echt fantastisch eigenlijk :)
Inderdaad! vooral als je door zo'n hooglander koeiestrond rijdt, echt heeeel gaaf. 2 weken geleden daar ook de hele route gefietst, ech een top route. Hooglanders lagen midden op het pad met z'n 4en, en mooi niet aan de kant gaan? Je kan merken dat die beesten mountainbikers en wandelaars gewend zijn

Bewijzering vind ik niet echt optimaal, toch nog een keer verkeerd gereden :-{
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

SnelleJonge schreef:
Jorick schreef:Ik vind die koeien (schotse hooglanders?) echt fantastisch eigenlijk :)
Inderdaad! vooral als je door zo'n hooglander koeiestrond rijdt, echt heeeel gaaf. 2 weken geleden daar ook de hele route gefietst, ech een top route. Hooglanders lagen midden op het pad met z'n 4en, en mooi niet aan de kant gaan? Je kan merken dat die beesten mountainbikers en wandelaars gewend zijn

Bewijzering vind ik niet echt optimaal, toch nog een keer verkeerd gereden :-{
Vier?? ik had gisteren twee kluitjes van ongeveer 20 van die beesten. een paar van die bredere paden worden dan net technische singletracks, met soms bewegende obstakels :-D maar de beesten geven zeker wat extra sfeer aan de route. Ik ben dan ook voor de koeien:-q alleen niet voor de hopen zoals hierboven vermeld 8)
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Jorick
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 juli 2002, 20:50
Mijn mountainbike: '01 Scott Kokomo

Ze hebben vorig jaar de helft van die beesten gedeporteerd, dus het valt nu weer mee zelfs!
Het enige waar je op moet letten is dat je niet te dicht bij de jonge exemplaren in de buurt komt, daar kunnen de ouden niet zo goed tegen.
Plaats reactie