Even BOB uitlaten...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mooie dag om BOB weer eens van stal te halen ipv. met het blik boodschappen te gaan doen. Goede 'training' voor de zomer. Nou nog tegen dat bruggetje op :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik heb ook goede tijden gekend met B.O.B. :-D

Als je daarmee een paar weken met bepakking (in mijn geval een slordige 45 kilo :o) in de Alpen gaat fietsen laat je na terugkomst echt iedereen achter :tong
Een mooiere krachttraining voor de beenspieren bestaat er imho niet !

Wegligging is super en ook in het terrein zal hij zijn mannetje staan, alhoewel ik het zelf een beetje té vond om met zoveel bepakking het terrein in te gaan.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

45 kilo :o Wat had je bij je? Thuistap voor bij het kampvuur?

BOB's zijn cool, ik heb er verschillende tochten mee gemaakt, ook off-road. Als het echt steil of technisch word loop je al snel te duwen met een zware last (hoewel ik de 45 kilo vermijd), maar dalen gaat prima, BOB volgt wel ( met af en toe een stuiter). Alleen als het te steil of technisch is om naar beneden te fietsen heb je een probleem, dan gaat het snel scharen. Bunnyhoppen gaat ook niet zo heel best... :D

Heb je BOB nog steeds Wicked?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

George schreef:45 kilo :o Wat had je bij je? Thuistap voor bij het kampvuur?
...

Heb je BOB nog steeds Wicked?
Ik had echt bizar veel spullen mee, achteraf eigenlijk te veel. Die 45 kilo is niet gegokt, maar gewogen.

Hellingen van 12% heb ik met deze bepakking fietsend gehaald, maar dan wel met een snelheid van 7 km/u , harder ging echt niet.

Eén van de etappes heeft 7 uur geduurd en was slechts 43 km lang. Wel even erbij vermelden dat 80% van de etappe écht klimmen was.

Nee, ik heb m'n BOB niet meer, omdat ik voorzag dat fietsvakanties er de komende jaren niet meer in zaten, dus heb ik hem verkocht.
Het gaat nu overigens wel weer kriebelen om een dergelijke tocht nog een keer te doen. Gelukkig weet ik dat degene aan wie ik de BOB verkocht heb m nog steeds heeft en niet gebruikt :D
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb eens een artikel gelezen over een groep bikers die gezamelijk met BOB's en slicks naar de Alpen reden en aldaar de noppen erop gooiden om te gaan biken. Voor zoiets ben ik altijd te porren. Ik ben ook nog eens van plan om naar het Bike festival aan het Garda-meer te fietsen :-q
Diwwek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
Contacteer:

Misschien een uitvinding om een geremde BOB te maken? :D
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Er bestaat ook een bob met vering en ook inklapbaar en je kan ze per dag/week/mnd huren!

En die club was Randstad.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

45 kg valt voor jou toch wel mee in termen van massapercentage, Wicked? :tong
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Aapjes schreef:45 kg valt voor jou toch wel mee in termen van massapercentage, Wicked? :tong
Toendertijd stond er nog ongeveer 85 kilo op de weegschaal, dus dan schiet dat percentage aardig omhoog ;)

Ik reed toen met semislicks de Alpen in en heb deze niet gewisseld. Als je een beetje kan biken kan je je met semislicks ook wel aardig redden in de Alpen, althans dat is mijn ervaring. En ik heb me echt niet beperkt tot de gevleide paden aldaar 8)

Een BOB met 65 km/u en bovengenoemde laadgewicht tot stilstand brengen is ook geen feest (toen nog met v-brakes) , maar zo af en toe even langs de weg stilstaan om je velgen te koelen helpt best :tong.

Ik vond het iig dikke pret met zo'n ding rijden!
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

Peter gaat met de volgeveerde BOB op wereldreis
heeft laatst nog in spaarnwoude het parcour ermee gereden
Ride First Work Later!!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

bikybiky schreef:Peter gaat met de volgeveerde BOB op wereldreis
heeft laatst nog in spaarnwoude het parcour ermee gereden
Met 45 kg :D? Misschien kun je me as. woensdag eens aan Peter voorstellen, ik wil wat meer horen over zijn plannen. Of zit hij ook op het forum?

edit: ik heb Peter (en Joke) ondertussen gesproken, goede plannen! :-{ Wereldreis, er is altijd baas boven baas...
Laatst gewijzigd door George op wo 17 mei 2006, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Cubeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 19 april 2004, 16:58
Mijn mountainbike: Gerry Visser Rig SS/Custom Waltworks SS/Singular Gryphon/Swift/Peregrine en Gilbertson Cyclone CX
Contacteer:

Waar laat jij je BOB zoal uit?
Kunnen ze misschien een keertje samen spelen 8)

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

BOB mag af en toe boodschapjes doen rond A'dam, en van de zomer mag hij naar Amerika :wink:
Stijn B.
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 12:16
Mijn mountainbike: Cannondale Rush, steatlh style

dit is nog mooier als in de sportschool trainen met gewichten :)
Wij hebben geleerd als vogels te vliegen, als vissen te zwemmen, maar hebben de simpele kunst verleerd als broeders te leven.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geinig, een BOB-topic! :-)

Dan moet ik ook effe reageren...
Meer dan 40kg Wicked, dan zit je zelfs over de max. toegestane 32kg lading dacht ik? En ik dacht dat ik destijds met 29kg (incl. BOB) al zo veel mee had toen ik er de Alpen mee ben overgefietst :o
Dalen ging prima (70 p/u gehaald op de Madeleine) maar dan het is wel belangrijk dat de zware spullen laag zitten heb ik ervaren.

De mijne wordt niet veel meer gebruikt, maar ik doe 'm toch niet weg. Heb zelfs nokjes om 'm achter mijn stadsfiets (met 3-versnellingsnaaf) te hangen.

Ik heb 'm enkele weken geleden nog gebruikt om met mijn vriendin een weekendje weg te gaan, zie pic:
http://img47.imageshack.us/img47/940/ai ... ent0fs.jpg
Zo kon zij volstaan met twee kleine tasjes :-)

grtz,
K.

(Hoe krijg je een foto trouwens direct in beeld? Mij lukt het alleen maar om te linken).
Plaats reactie