Daar mijn persoon binnenkort 1,5 freeriders in bezit heeft (fully en hardtail) , alsmede een kleine collectie met ATB's met diamantframe (HT en FS) heb ik nu een vervoersdilemma....
Ik heb de keuze uit een Twinny Load presige (met crankmontage) en een Twinny Load traditional F (frame montage)
Ik huiver van alleen crankmontage, maar volgens mij kom ik in de knoei met framemontage (lastig passen in een frame met rockerlink)
Is een crankmontage als de Twinny Load niet te laag? (voor een freerider)
Iemand ervaringen met het vervoer op deze dragers?
Vooral met de standzekerheid van ATB's op crankmontage.
Ik heb wel wat topics hierover doorgeworsteld, maar krijg niet het antwoord dat ik wil . Het gaat vaker over de spinder, maar die keus heb ik niet.
De TL prestige:
en de traditional F:
Freeriders en fietsendragers (Twinny Load, of..)
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Denk idd dat crankmontage niet gaat door de hoge BB. De framemontage van Twinny ook overslaan, ik heb er 3 kuub custom RVS inzitten om er 2 fietsen passend op te maken, volgende keer gewoon Spinder, dat past tenminste. Standvastheid van crankmontage is trouwens gewoon OK.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 878
- Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
- Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
- Contacteer:
Ik gebruik de Twinny-load met crankmontage.
Werkt perfect, alles zit stevig vast. Of jouw fietsen erop zullen passen weet ik niet. Misschien bij iemand proberen, zijn er genoeg in gebruik.
Sommige mensen klagen over beschadigen van de crank maar ik vind dit wel meevallen. Een klein rond plekje waar de lak van de crank een heel klein beetje beschadigd is. De slijtageplekken van mijn schoenen op de cranks is een stuk erger.
Maar als je geen gespoten crankarmen hebt heb je hier sowieso geen last van.
Werkt perfect, alles zit stevig vast. Of jouw fietsen erop zullen passen weet ik niet. Misschien bij iemand proberen, zijn er genoeg in gebruik.
Sommige mensen klagen over beschadigen van de crank maar ik vind dit wel meevallen. Een klein rond plekje waar de lak van de crank een heel klein beetje beschadigd is. De slijtageplekken van mijn schoenen op de cranks is een stuk erger.
Maar als je geen gespoten crankarmen hebt heb je hier sowieso geen last van.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
- Mijn mountainbike: Een Yank
- Contacteer:
In de US hebben ze de Sportworks T2 (verkocht aan Thule, de Thule 916) die gebruikt fixatie over de wielen, dus geen crank en geen framemontage
Helaas is dat model niet geschikt voor europese trekhaken
Zelf ben ik op zoek naar iets dergelijks, er moet toch een model te vinden zijn dat geen gebruik maakt van crank en/of framemontage, en zeer stabiel is en tevens zeer snelle montage mogelijk maakt?
Tot nu toe vind ik alle systemen die genoemd worden niet prettig...
Helaas is dat model niet geschikt voor europese trekhaken
Zelf ben ik op zoek naar iets dergelijks, er moet toch een model te vinden zijn dat geen gebruik maakt van crank en/of framemontage, en zeer stabiel is en tevens zeer snelle montage mogelijk maakt?
Tot nu toe vind ik alle systemen die genoemd worden niet prettig...
Een gewezen verslaafde
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Ik heb zowel de crankmontage als de framemontage thuis staan om uit te proberen (top LBS !) , maar ik wil gewoon weten hoe de ervaringen met beide systemen zijn.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Vandaag even de beide drager op de trekhaak gehad (uiteraard één voor één).
De crankmontage viel uiteindelijk af. De Trek WSD van mijn vriendin pastte niet, omdat hij een te kleine wielbasis had.
De Twinny met framemontage pastte gelukkig een stuk beter, maar ik blijf het een beetje griezelig vinden. Er zit mij altijd te veel beweging in zó'n drager.
Ik weet nog niet hoe het met de Banshee zal gaan, want ik moet wel genoeg ruimte hebben om de frameklem er omheen te krijgen.
Met mijn Cannondale Super-V werkt een framemontage ook (heb eerder een Tacx drager gehad) , maar moet ik wel even de zadelpen naar beneden doen (kleine moeite, groot plezier)
De crankmontage viel uiteindelijk af. De Trek WSD van mijn vriendin pastte niet, omdat hij een te kleine wielbasis had.
De Twinny met framemontage pastte gelukkig een stuk beter, maar ik blijf het een beetje griezelig vinden. Er zit mij altijd te veel beweging in zó'n drager.
Ik weet nog niet hoe het met de Banshee zal gaan, want ik moet wel genoeg ruimte hebben om de frameklem er omheen te krijgen.
Met mijn Cannondale Super-V werkt een framemontage ook (heb eerder een Tacx drager gehad) , maar moet ik wel even de zadelpen naar beneden doen (kleine moeite, groot plezier)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6170
- Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
- Contacteer:
Ben je mal, hele volksstammen rijden met die dingen.Wicked DJ schreef:De Twinny met framemontage pastte gelukkig een stuk beter, maar ik blijf het een beetje griezelig vinden. Er zit mij altijd te veel beweging in zó'n drager.
Alleen heeft Castor het toch eens voor elkaar gekregen om
een Nicolai los te krijgen (al rijdende in de auto dus).
Het is erna nooit meer goed gekomen tussen isil en hem.
Beter wat flexibel (wiebelig) dan star moet je maar denken.
<3
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Een kennis heeft ook zijn trots over de A9 zien stuiteren, maar dit had te maken met zuinigheid (teveel poetsdoeken in de frameklem). Toch heeft dit ongelukje (ik heb de gevolgen gezien ; ) me wel extreem voorzichtig gemaakt. Ik wil niet mijn zuurverdiende geld over de snelweg zien stuiteren, met alle gevolgen van dien...Rodger schreef: Alleen heeft Castor het toch eens voor elkaar gekregen om
een Nicolai los te krijgen (al rijdende in de auto dus).
Het is erna nooit meer goed gekomen tussen isil en hem.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
misschien een beetje niet in jou richting... maar kijk is een Spinder dan niks ?
daarvan zijn volgens mij de frameklemmen stijver dan bij Twinny.
gebruik zelf de Spinder Hawk met frameklemmen en het zit allemaal goed vast
(tot nu toe)
daarvan zijn volgens mij de frameklemmen stijver dan bij Twinny.
gebruik zelf de Spinder Hawk met frameklemmen en het zit allemaal goed vast
(tot nu toe)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
De reden dat ik niet voor spinder kies is het simpele feit dat ik daar heel veel meer geld voor kwijt ben. De Twinny kon ik voor een absurd laag bedrag (nieuw) kopen... Voorals nog vind ik het allemaal wel ok. Dat gevoel van onbehagen zal er bij een Spinder ook zijn. Alleen mijn Tacx Compact gaf me een enorm stevig gevoel, maar dat was een ramp om even snel op je auto te monteren.Rolling Thunder schreef:misschien een beetje niet in jou richting... maar kijk is een Spinder dan niks ?
daarvan zijn volgens mij de frameklemmen stijver dan bij Twinny.
gebruik zelf de Spinder Hawk met frameklemmen en het zit allemaal goed vast
(tot nu toe)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino
Ik begrijp je reserve Wicky: De Spinder Hawk is een goed ding, maar die Nicolai die ineens niet meer in mijn achterspiegel zichtbaar was, geeft me nog een knoop in mijn maag als ik eraan denk. Isil mag er zelfs geen grappen over maken
Sindsdien heel wat ritten gemaakt met dat ding, maar ben/blijf toch redelijk neurotisch over dat ding. Bij voorkeur zet ik er een bike op en het liefst had ik een leuke VW Caddy on the side. (Maar ja, da's in een ideale wereld en dan pasten al mijn bikes ook niet in mijn huidige huis)
Overigens kwam de Spinder voor MTB beter uit de tests dan de Twinny meen ik me te herinneren, ivm de breedte vd wielhouders.
Sindsdien heel wat ritten gemaakt met dat ding, maar ben/blijf toch redelijk neurotisch over dat ding. Bij voorkeur zet ik er een bike op en het liefst had ik een leuke VW Caddy on the side. (Maar ja, da's in een ideale wereld en dan pasten al mijn bikes ook niet in mijn huidige huis)
Overigens kwam de Spinder voor MTB beter uit de tests dan de Twinny meen ik me te herinneren, ivm de breedte vd wielhouders.
The freedom to ride where you want, when you want.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3057
- Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
- Contacteer:
Dit wil je niet mee maken:
Het liefst gooi ik zelf alles achter in de auto. Heb nu alleen geen station wagon meer. Dus ipv van 3 personen en drie bikes, 2 personen 2 bikes. Ik kreeg mijn chaparral niet in een standaard twinny load vanwege de constructie van de achtervering. De main pivot en swingarm zijn een stuk breeder dan je bracket. Maakt crankarm bevestiging praktisch onmogelijk. Of je moet een erg breed bottom bracket op zetten.
Het liefst gooi ik zelf alles achter in de auto. Heb nu alleen geen station wagon meer. Dus ipv van 3 personen en drie bikes, 2 personen 2 bikes. Ik kreeg mijn chaparral niet in een standaard twinny load vanwege de constructie van de achtervering. De main pivot en swingarm zijn een stuk breeder dan je bracket. Maakt crankarm bevestiging praktisch onmogelijk. Of je moet een erg breed bottom bracket op zetten.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino
Gruwelijk beeld Eskimo.
Off topic: Mechanische schijfremmen op een Burner...? :/
Off topic: Mechanische schijfremmen op een Burner...? :/
The freedom to ride where you want, when you want.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3057
- Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
- Contacteer:
Zijn goedkoper te vervangen in het geval er een vrachtwagen over je fiets rijdtCastor schreef:Off topic: Mechanische schijfremmen op een Burner...? :/
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
- Mijn mountainbike: Een Yank
- Contacteer:
In de VS zijn de mechanische schijfremmen nog behoorlijke populair... kijk maar eens rond op het turner forum van MTBR, je komt ze verbazend genoeg regelmatig tegenCastor schreef:Gruwelijk beeld Eskimo.
Off topic: Mechanische schijfremmen op een Burner...? :/
En inderdaad.. gruwelijk beeld, wil je niet meemaken...
Maar mijn auto aan de binnenkant smerig maken is ook geen optie..