Rondom Lago Maggiore

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Heb voor vrouw en zoon camping met zwembad in de buurt van Stresa geboekt. Neem zelf uiteraard de fiets mee. De Mottarone afrijden heb ik al eens gedaan en zal ik ook dit jaar weer doen, maar ik wil meer! Dus heb je een tip voor een trip, schroom dan niet en laat 'm weten...
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Als je er het niet erg vindt om iets meer als een uur met de auto te rijden kun je er voor kiezen om over de simplon (sempione) te rijden en een leuke tocht in Wallis (Zwitserland) te gaan rijden. Beetje afhankelijk van de datum dat je daar bent is er ook nog een erg mooie "wedstrijd" aldaar over 50km en 2000hm. Deze is echter dir jaar op 6 augustus dus weet niet of dat de juiste tijd is. Deze staat bij mij in ieder geval op het programma. Mocht je verder nog wat info willen staat er hier op het forum nog 1 en ander en anders even een PM.

Groetjes Willem Jan

http://www.simplonrace.ch
sanderanders
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 2014
Contacteer:

eh, de Mottarone oprijden? Is best zwaar kan ik je vertellen. Verder is er bijna geen MTB-mogelijkheid rond het meer.

Helaas...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

sanderanders schreef:eh, de Mottarone oprijden? Is best zwaar kan ik je vertellen. Verder is er bijna geen MTB-mogelijkheid rond het meer.

Helaas...

:-?
Lang geleden dat je daar bent geweest ?

http://www.mountainbiker.ch/virtual/dG9 ... T0yNg.html

http://chdt.myswitzerland.com/de/navpag ... o&id=29966

http://www.tourenguide.ch/d/biketouren/ ... ren_id=104
Zie voor overige routes onder Tessin

http://www.liebing.ch/bike/tessin/naccio.html
Routes vanuit Brissago nabij Ascona

http://www.ticino-tourism.ch/appendix/m ... language=1
7 routes in de directe omgeving van Lago di Maggiore

http://www.karten-shop.ch/detail2.php?url=9521738-1
(misschien te bestellen in NL met ISBNnr ?)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

lc4 schreef:Heb voor vrouw en zoon camping met zwembad in de buurt van Stresa geboekt.
Kan zij dat niet zelf of mág zij dat niet zelf?

Erikje
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

Ik heb in de vorige mountainbike plus ook over routes rond het lago maggiore gelzen.

hierin stond dat er wel routes zijn maar ze staan niet aan gegeven en er zijn haast geen kaarten te krijgen.

citaat:


1.- Zowel beginner als een wedstrijdrijder komt hier volop aan zijn trekken.

"Na enkele bizarre tochten te hebben gereden rond het natuurgebied 'Campo dei Fiori' aan de oostzijde van het lago, vinden we het tijd om het een dagje iets rustiger aan te doen. Uitgepijlde mountainbikeroutes zijn we tot nu toe no nauwelijks tegengekomen."

de schrijvers van dit verhaal vertellen dat ze met een gondel de mottarone op te gaan; ze krijgen van de eigenaar van de gondel een roadbook van een blauwe route; de eigenaar heeft ook fiets verhuur daar bij zijn eindstation.
kaarten zijn er dus wel maar je moet even zoeken.
Misschien vvv proberen.

succes
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Mille grazie voor jullie reacties! Ik kom er zo verder wel uit.

@Erikje:
Ze kan en mag het zelf, maar ze laat het mij doen...
RonaldV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 20:48
Mijn mountainbike: Giant Mount Snow on Whizz Wheels!!
Contacteer:

Vanuit Stresa langs het meer naar Verbania. Bij het begin van Verbania het gehucht Suna door (herkenbaar aan dat de weg hier over drie oude bruggen gaat (tre ponti). Bocht van de provinciale weg gaat dan naar links. Na de bocht net iets bij de verkeerslichten steek je de weg over en pak je aan de linkerkant het steile asfaltweggetje naar boven. Helemaal uitrijden, of over de weg of over het pad met de stalen roosters in het midden. Na een paar kilometer kom je door het laatste bergdorpje. Dit doorrijden en bij de splitsing na het dorp rechts aanhouden de onverharde weg omhoog. Hier kun je flink steil tegen de berg omhoog waarna je aan de andere kant via een slingerweg in Verbania Intra uitkomt. Kun je daar wat eten/drinken en via de weg langs het meer weer terug.

Prachtig gebied en de italianen gaan nog steeds helemaal uit hun dak als je ergens tegen een steile helling omhoog fietst.

Groeten,

Ronald.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Erikje schreef:
lc4 schreef:Heb voor vrouw en zoon camping met zwembad in de buurt van Stresa geboekt.
Kan zij dat niet zelf of mág zij dat niet zelf?

Erikje
Nee, als je zelf de camping boekt weet je zeker dat je in een goed bikegebied zit :-q
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

guido_gorisse schreef:
Erikje schreef: Kan zij dat niet zelf of mág zij dat niet zelf?

Erikje
Nee, als je zelf de camping boekt weet je zeker dat je in een goed bikegebied zit :-q
Kijk, jij snapt het!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

ik zat daar afgelopen vakantie ook, erg veel lol gehad op de mottarone en met de racer 2x de simplon pas helemaal afgereden,


als je iets verder wilt rijden voor een dag uberfun moet je zeker naar pila, dit ligt ten zuidwesten van het meer en hier kan je echt vet biken, ook volop gelegenheid tot kleding huren en zo.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

lc4 schreef:Heb voor vrouw en zoon camping met zwembad in de buurt van Stresa geboekt. Neem zelf uiteraard de fiets mee. De Mottarone afrijden heb ik al eens gedaan en zal ik ook dit jaar weer doen, maar ik wil meer! Dus heb je een tip voor een trip, schroom dan niet en laat 'm weten...
wanneer ga jij dit jaar ik zelf rond de 20ejuli misschien kunnen we samen een x biken :roll:
Baho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 2 april 2003, 19:44
Mijn mountainbike: een rood-witte uit denekamp

ultimateme schreef:
lc4 schreef:Heb voor vrouw en zoon camping met zwembad in de buurt van Stresa geboekt. Neem zelf uiteraard de fiets mee. De Mottarone afrijden heb ik al eens gedaan en zal ik ook dit jaar weer doen, maar ik wil meer! Dus heb je een tip voor een trip, schroom dan niet en laat 'm weten...
wanneer ga jij dit jaar ik zelf rond de 20ejuli misschien kunnen we samen een x biken :roll:
Ik ga rond de 28ste (juli) die kant op, met fiets natuurlijk. Dus als er nog iemand gaat ...??

tot 15 aug ongeveer
Some stop to smell the roses, while others prefer to see them only as red streaks that line the sprint to the finish.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Baho schreef:
ultimateme schreef: wanneer ga jij dit jaar ik zelf rond de 20ejuli misschien kunnen we samen een x biken :roll:
Ik ga rond de 28ste (juli) die kant op, met fiets natuurlijk. Dus als er nog iemand gaat ...??

tot 15 aug ongeveer
ik ga 21juli tot en met de 6e, pb even op welke camping enzo je staat dan kunnen we eventueel wat afspreken.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

marco_pas schreef:Vrienden, ik ben nieuw op dit forum, dus val een beetje laat in deze discussie.
Maar goed, ik ga dus eind januari 2007 definitief verhuizen naar Stresa en de bike gaat natuurlijk mee. aangezien ik al zeker een jaar niet in het zadel heb gezeten, zal ik ff moeten "wennen". Het is de bedoeling dat ik me daar z.s.m. in het ATB geweld ga storten en op den duur misschien wel ATB trips ga aanbieden. Ik ga eerst kijken of ik alle mogelijkheden inzichtelijk kan maken.

Voor volgend jaar staan eerst de waterski / wakeboard camps op het programma.
<3
Plaats reactie