Route Lelystad

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Uhmm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 09:48
Mijn mountainbike: Red Bull NPL-500
Contacteer:

Hi,

laatste tijd heb ik weer eens wat rondjes in Lelystad gereden, waar ondertussen best een leuk parcours ligt. Alleen jammer dat een deel wel heel erg modderig is na een regenperiode.
Zijn er hier nog meer Lelijkstadders die deze ronde rijden ?

En kan iemand mij vertellen wat het nut is van die boomstammen die hier en daar schuin op het parcours liggen ?
Je kunt er niet overheen springen en ze liggen niet op plaatsen waar je de snelheid er even uit wilt halen :~
Max B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 15:37
Mijn mountainbike: Trek 6700
Contacteer:

Hello,

Ik rij de Lelystad route ook zeer regelmatig.
Na een droge periode is hij echt schitterend en vreselijk snel! Het laatste stuk door het Gelderse Hout is echter altijd slecht door de vele modderpoelen.
Die boomstammen zijn mij niet zo opgevallen. Waar vind je die?

Greetings...
HardloserX
MDV
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 oktober 2004, 16:16
Mijn mountainbike: Giant Terrago

ja, ik rijdt deze route vrijwel elk weekend,
zomers en swinters.
Deze boomstammen zouden als markering langs de routes moeten liggen, maar sommige wandelaars vinden het nodig om ze over de paden te leggen, om zo de routes te blokeren.
S'winters zie je namenlijk vaak door de bladeren het werkelijke pad niet meer en dus worden die stammen als gelijding van de route langs gelegt.
Uhmm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 09:48
Mijn mountainbike: Red Bull NPL-500
Contacteer:

Een Trek 6700 en een Terrago, ik zal het in de gaten houden. Misschien kunnen we binnenkort eens samen rijden ?
Max B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 15:37
Mijn mountainbike: Trek 6700
Contacteer:

Lijkt mij leuk. Ik rij regelmatig met één of twee collega bikers. Leuk om met een groepje te rijden. Kan jij alleen in het weekend?
HardloserX
Uhmm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 09:48
Mijn mountainbike: Red Bull NPL-500
Contacteer:

Ja, ik kan alleen in het weekend.
Hoe laat vertrekken jullie meestal, en hoe lang rijden jullie dan ?
takezo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: do 10 maart 2005, 23:12
Mijn mountainbike: Cove Shocker 2k11

Op zich wil ik ook wel eens meerijden met iemand die de weg weet.
Ik woon in Lelystad en kan sávonds wel een paar uurtjes missen.
I spam therefore I am!
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Gaarne voor afspraken e.d. gebruik van mail/msn/pb's of het 'Let's Ride' onderdeel.
Dan praten we hier verder over de route aub.
<3
ReinR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 september 2006, 20:18
Mijn mountainbike: Scalpel
Contacteer:

beste fietsers,

mensen die in de buurt van de landerijen regelmatig trainen:

af en toe samen fietsen wat mij betreft oke,

r.overkamp@chello.nl
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Uhmm - 1 juni 2005 schreef:Hi,

laatste tijd heb ik weer eens wat rondjes in Lelystad gereden, waar ondertussen best een leuk parcours ligt. Alleen jammer dat een deel wel heel erg modderig is na een regenperiode.
We zijn 2,5 jaar verder maar het is in het Zuigerplasbos nog steeds een grote bagger bende na een paar regenbuien. Moest regelmatig met een stok de hompen klei met bladeren weg halen bij mijn remmen en tandwielen...

Afbeelding
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Daarom kom ik er al een paar maanden niet meer, de route begint dan wel letterlijk in mijn achtertuin, ik heb liever de brandstofkosten naar de veluwe dan iedere maand nieuwe trapas ketting cassette etc. te moet kopen. Trouwens die plas waar je fiets voor staat ligt er gewoon al vanaf 2006 ofzo die is nog niet weggeweest.
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Ik rijd hem af en toe en het blijft toch wel een bijzondere route.
Het is altijd een mooie ervaring om je partner je vuile kleding te overhandigen en ze dan weer linea recta in je gezicht geduwd te krijgen. :lol:
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Zo!! even een huge kick!!
Inmiddels ben ik niet bij de pakken gaan neerzitten, en heb na enig e mail contact met de routbouwer het voor mekaar dat ik meehelp in het onderhoud en meedenk met nieuwe stukken in de route, nu ga ik morgen een nieuw stuk aanleggen (het laatste stukje zuigerplasbos bij de spoorbaan) en zou ik graag willen weten wat de mensen die deze route rijden hiervan vinden. Ook is het gedeelte bergbos rigoreus aangepakt en zowaar erg leuk geworden met 3 leuke klimmen en een mooi afdalinkje. Heeft iemand nog ideën of suggesties? Pb me!!
lenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: za 9 februari 2008, 20:06
Mijn mountainbike: Trek 8500 2008

Ik ga binnenkort deze route maar weer eens rijden, is al even geleden. De 3 klimmetjes heb ik volgens mij nog wel gedaan en vond het een leuke afwisseling !
bike_P
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 9 september 2008, 23:48
Mijn mountainbike: Trek 8500 jr. 2009

Het is inderdaad een leuke route en woon zelf ook in Lelystad dus rij hem ook zo nu en dan....

Was er 27 januari nog en hij lag er weer lekker modderige bij maar, als nog erg leuk alleen je bent wel iets langer bezig met schoonmaken... ;-)

Afbeelding

jopieklep schreef:Zo!! even een huge kick!!
Inmiddels ben ik niet bij de pakken gaan neerzitten, en heb na enig e mail contact met de routbouwer het voor mekaar dat ik meehelp in het onderhoud en meedenk met nieuwe stukken in de route, nu ga ik morgen een nieuw stuk aanleggen (het laatste stukje zuigerplasbos bij de spoorbaan) en zou ik graag willen weten wat de mensen die deze route rijden hiervan vinden. Ook is het gedeelte bergbos rigoreus aangepakt en zowaar erg leuk geworden met 3 leuke klimmen en een mooi afdalinkje. Heeft iemand nog ideën of suggesties? Pb me!!
De route was inderdaad al weer hier en daar aangepast en er zitten zeker leuke nieuwe stukken bij dus dank je wel voor de nieuwe aanpassingen!!! Zal hem binnenkort weer is gaan rijden misschien a.s. dinsdag wel moet nog even kijken...
Maar als ik nog ideën heb dan zal ik het je zeker nog wel laten weten.
Plaats reactie