29'r xc/trail fully, tips en testdagen gevraagd

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Weet niet hoe groot je bent maar misschien is Kermit zijn Phantom interessant
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... it=phantom
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kalfonske schreef: vr 11 januari 2019, 13:28 Weet niet hoe groot je bent maar misschien is Kermit zijn Phantom interessant
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... it=phantom
ak-77 schreef: do 10 januari 2019, 14:43 ..., ik ben 1m86 met 92 cm binnenbeen dus meestal L of XL qua maat.
Nee dus.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Lars TB schreef: vr 11 januari 2019, 13:37
Kalfonske schreef: vr 11 januari 2019, 13:28 Weet niet hoe groot je bent maar misschien is Kermit zijn Phantom interessant
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... it=phantom
ak-77 schreef: do 10 januari 2019, 14:43 ..., ik ben 1m86 met 92 cm binnenbeen dus meestal L of XL qua maat.
Nee dus.
Nee, jammer genoeg niet.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Veel gezocht op het grote interweb vanavond. Veel gezien. Op een gegeven moment begint alles een beetje op elkaar te lijken. Banshee Phantom ziet er nog steeds heel vet uit. Maar de Canyon Neuron 7.0 AL is 650 euro goedkoper. Weliswaar met iets minder hippe vork maar nog steeds een Fox 34. Remmen zijn matig maar daar koop je voor nog geen derde van het verschil een goede vervanging voor. En de Canyon heeft een bidonhouder binnen in het frame. Ik rij meestal wel met bidon, zelfs al heb ik mijn rugzak meestal op. Zo'n bidonhouder op de plek waar de meeste koeienschijt rondvliegt (Schotse hooglanders en mtb parcours zijn kennelijk een ding hier in Zuid-Holland) vind ik niet heel aantrekkelijk. Het lijkt een kwestie te zijn van hoofd (geld en praktische zaken) tegen hart (uitstraling).

Anyway, het is me wel duidelijk wat er ongeveer op de markt is. Maar uiteindelijk is het een fiets, en je moet er op fietsen om te weten of het wat is....
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

ak-77 schreef: za 12 januari 2019, 00:52 Veel gezocht op het grote interweb vanavond. Veel gezien. Op een gegeven moment begint alles een beetje op elkaar te lijken. Banshee Phantom ziet er nog steeds heel vet uit. Maar de Canyon Neuron 7.0 AL is 650 euro goedkoper. Weliswaar met iets minder hippe vork maar nog steeds een Fox 34. Remmen zijn matig maar daar koop je voor nog geen derde van het verschil een goede vervanging voor. En de Canyon heeft een bidonhouder binnen in het frame. Ik rij meestal wel met bidon, zelfs al heb ik mijn rugzak meestal op. Zo'n bidonhouder op de plek waar de meeste koeienschijt rondvliegt (Schotse hooglanders en mtb parcours zijn kennelijk een ding hier in Zuid-Holland) vind ik niet heel aantrekkelijk. Het lijkt een kwestie te zijn van hoofd (geld en praktische zaken) tegen hart (uitstraling).

Anyway, het is me wel duidelijk wat er ongeveer op de markt is. Maar uiteindelijk is het een fiets, en je moet er op fietsen om te weten of het wat is....
Er bestaan ook bidons met een klepje zodat je de koeienschijt niet op je drinktuitje krijgt. Dus als dat de dealbreaker is....
Mijn advies voor wat het waard is: volg je hart als je het geld kunt missen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn Phantom is te klein, maar mocht je graag zo'n fiets in het echt willen zien ben je welkom hoor.

Het is een erg fijne allrounder, niet te zwaar of lomp voor NL gebruik en met meer hoogteverschil komt-ie helemaal tot z'n recht. Ik heb er regelmatig op de UHR mee gereden, Zuid-Limburg, dagtochten in de Franse Alpen en twee dagen lift-up-trail-down in Saalbach-Hinterglemm: allemaal bij uitstek Phantom-terrein :-q

Een 130mm vork in een Phantom gaat prima, ik ben iig zeer tevreden met die combi en op US-fora heb ik ook meerdere berichten gezien van mensen die zo naar volle tevredenheid rondreden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

aurelius schreef: vr 11 januari 2019, 11:15 Ja, is Norco inderdaad
De Norco Optic won de “trailbike” test in het blad Fiets afgelopen zomer.
Voor 2019 komt hij er alleen in Carbon naar Europa, dus buiten je budget, maar de Norco Fluid FS, wel binnen je budget, heeft een nieuw frame en is daarmee eigenlijk de alu Optic.

BH lynx 5 (zo goed als onbekend in NL) is ook zeker het overwegen waard overigens.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ziet er zeker mooi uit die Norco. Mooi steile zitbuis ook. Huissen is niet echt om de hoek maar ik hou m ff in gedachten.
DaanCramer schreef: zo 13 januari 2019, 19:42
aurelius schreef: vr 11 januari 2019, 11:15 Ja, is Norco inderdaad
De Norco Optic won de “trailbike” test in het blad Fiets afgelopen zomer.
Voor 2019 komt hij er alleen in Carbon naar Europa, dus buiten je budget, maar de Norco Fluid FS, wel binnen je budget, heeft een nieuw frame en is daarmee eigenlijk de alu Optic.

BH lynx 5 (zo goed als onbekend in NL) is ook zeker het overwegen waard overigens.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Lars TB schreef: do 10 januari 2019, 23:44 Misschien net iets aan de dikke kant, maar wel met een zeer efficiënt veersysteem: Banshee Prime. Verrassende alleskunner! Los frame en zelf strak opbouwen moet zeker binnen budget lukken.


http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7#p2033087

(je zou hem kunnen vragen of je er eens een rondje op mag rijden)
Zeker, je bent welkom voor een proefrit. Het is alleen niet echt om de hoek (omgeving Nijmegen, dus wel heel aardig te combineren met Huissen) en ook pas over een tijdje mogelijk want het frame ligt momenteel bij de spuiter.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

@Kermit, lopezmobile, bedankt voor de aanbiedingen voor het testen. Ik heb ook contact gehad met Mario, de Nederlandse importeur van Banshee die in Rotterdam-noord, 10km van mij af zit. Hij heeft momenteel geen Phantoms of Primes staan, alleen Rune en Spitfire, maar in het voorjaar komen de nieuwe binnen en die zou ik dan kunnen proefrijden.
Ik heb ook via PB een zeer interessante aanbieding gekregen voor een Trek Fuel EX. Ben erg aan het twijfelen....
Give me little bits of / more than I can take
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ak-77 schreef: wo 16 januari 2019, 18:28 ... Ik heb ook contact gehad met Mario, de Nederlandse importeur van Banshee die in Rotterdam-noord, ...
:o


Hij bestaat echt...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Lars TB schreef: wo 16 januari 2019, 19:19
ak-77 schreef: wo 16 januari 2019, 18:28 ... Ik heb ook contact gehad met Mario, de Nederlandse importeur van Banshee die in Rotterdam-noord, ...
:o


Hij bestaat echt...
Jazeker. http://hiddenworkshop.bike/.
Heet niet voor niets hidden workshop. Komt niet naar boven als je googlet, of je nou Banshee mountain bikes Nederland, of 'hidden workshop Rotterdam' als zoekterm gebruikt. Best wel vreemd voor iemand die spullen verkoopt. Maar hij reageert gewoon op mailtjes hoor.
Give me little bits of / more than I can take
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ak-77 schreef: do 17 januari 2019, 02:50
Lars TB schreef: wo 16 januari 2019, 19:19

:o


Hij bestaat echt...
Jazeker. http://hiddenworkshop.bike/.
Heet niet voor niets hidden workshop. Komt niet naar boven als je googlet, of je nou Banshee mountain bikes Nederland, of 'hidden workshop Rotterdam' als zoekterm gebruikt. Best wel vreemd voor iemand die spullen verkoopt. Maar hij reageert gewoon op mailtjes hoor.
Tenzij dit een ander is uit die omgeving of het mailadres dat Banshee door gaf niet klopte, heb ik andere ervaringen. Daardoor is hij wel pakweg 10 frames mis gelopen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb via app contact met hem gehad, erg vaag geregeld allemaal, maar hij reageerde wel.
Banshee voert hier niet echt controle op uit blijkbaar, zonde van zo'n mooi merk dat er geen duidelijke importeur site is.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik dacht juist dat Banshee niet meer met importeurs werkte, maar met een beperkt aantal "distributors"?
Voor NL is Everyday26 in Duitsland dan de logische keus, ik heb mijn frame bij hem besteld.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie