De vernieuwde 2019 YT Jeffsy......nice!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

En idioot korte seat tubes.
Bird Aeris 9 blurple
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

novaterra schreef: za 12 januari 2019, 11:44 En idioot korte seat tubes.
Dat is voor die lange droppers toch?

Hij lijkt me met deze veranderingen wel minder all-round voor mensen die één fiets willen voor binnen en buitenland.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Enduro mtb vind m toch wel redelijk allround:

https://enduro-mtb.com/en/yt-jeffsy-2019/
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Allround verschilt natuurlijk enorm per regio.
Allround voor NL betekent de routes in NL en wat uitstapjes naar buitenland.
Allround voor bijv. Canada betekent heel wat anders.
Ik vind ze er erg lekker uit zien. :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi! Maar qua seattube zou ik bijvoorbeeld een XL moeten hebben en dan zijn dit wel echt lange fietsen :o
Waar woke is, is vuur
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Na veel research en wikken en wegen, heb ik zojuist een Jeffsy CF Pro 29 in Candy Red besteld :-)

Zat eerst te dubben een Specialized Stumpjumper of Trek Fuel Ex te nemen maar waar voor je geld is zo veel beter bij YT dat ik daar maar voor ben gegaan. Eerste reviews waren erg lovend wat veel belovend is. Leverbaar vanaf 6 feb dus nog even wachten tot het zover is :bier:
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

mfacey schreef: za 12 januari 2019, 18:27 Na veel research en wikken en wegen, heb ik zojuist een Jeffsy CF Pro 29 in Candy Red besteld :-)
:-q

Dat is ook de uitvoering die bij mij 'op de lijst' staat. Zou, zelf alleen voor de witte gaan. Vind de paintschemes over de gehele 2019 Jeffsy lijn niet echt heel geslaagd om eerlijk te zijn :o

Welke maat heb je besteld?
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Mooi hoor, zien er echt goed uit die nieuwe Jeffsy’s. Zeker in de door jou gekozen kleur.

Toch een opmerking over je stelling mbt meer waar voor je geld. Vorig jaar was ik in de race voor een nieuwe fiets en dezelfde drie stonden op mijn shortlist. Alle drie meer dan prima. Maar wat je uit veel testen haalde is dat een verzameling mooie onderdelen niet vanzelfsprekend de beste fiets maakt. Zo kwamen de Fuel ex en Stumpjumper vaak in dezelfde prijsklasse gelijk of beter uit de test ondanks de op het oog mindere afmontage. Opmerking die dan gemaakt werd is dat als je dezelfde onderdelen op het frame van de andere twee monteerde dat de beste fiets zou zijn.

Anyway, alle drie steeds top getest en gezien de 2019 Jeffsy’s echt weer een klap mooier zijn (mijn mening :wink: ) zul je er zeker veel plezier me hebben.

Benieuwd naar je ervaringen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Makkelijk schreef: za 12 januari 2019, 17:40 Mooi! Maar qua seattube zou ik bijvoorbeeld een XL moeten hebben en dan zijn dit wel echt lange fietsen :o
Seattube lengte gebruiken voor de bepaling van de maat :~
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Jurriaan schreef: zo 13 januari 2019, 18:04
Makkelijk schreef: za 12 januari 2019, 17:40 Mooi! Maar qua seattube zou ik bijvoorbeeld een XL moeten hebben en dan zijn dit wel echt lange fietsen :o
Seattube lengte gebruiken voor de bepaling van de maat :~
Seattubes kunnen te kort zijn.
Een lange mensen probleem.



Wel apart dat de XL te lang zou zijn, hij leek me juist erg kort (naar moderne maatstaven).
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

rutger079 schreef: zo 13 januari 2019, 11:56
mfacey schreef: za 12 januari 2019, 18:27 Na veel research en wikken en wegen, heb ik zojuist een Jeffsy CF Pro 29 in Candy Red besteld :-)
:-q

Dat is ook de uitvoering die bij mij 'op de lijst' staat. Zou, zelf alleen voor de witte gaan. Vind de paintschemes over de gehele 2019 Jeffsy lijn niet echt heel geslaagd om eerlijk te zijn :o

Welke maat heb je besteld?
XL - ik ben 1m91. Dacht nog even over de Xxl maar dat wordt wel heel lang dan.

Ben benieuwd!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jurriaan schreef: zo 13 januari 2019, 18:04
Makkelijk schreef: za 12 januari 2019, 17:40 Mooi! Maar qua seattube zou ik bijvoorbeeld een XL moeten hebben en dan zijn dit wel echt lange fietsen :o
Seattube lengte gebruiken voor de bepaling van de maat :~
Als je geen 200mm Dropper hebt, en je zadel op 840mm staat, ga je het niet redden met een 430mm seat tube.
Niet iedereen is maatje M natuurlijk
Bird Aeris 9 blurple
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

One Only schreef: zo 13 januari 2019, 12:38 Mooi hoor, zien er echt goed uit die nieuwe Jeffsy’s. Zeker in de door jou gekozen kleur.

Toch een opmerking over je stelling mbt meer waar voor je geld. Vorig jaar was ik in de race voor een nieuwe fiets en dezelfde drie stonden op mijn shortlist. Alle drie meer dan prima. Maar wat je uit veel testen haalde is dat een verzameling mooie onderdelen niet vanzelfsprekend de beste fiets maakt. Zo kwamen de Fuel ex en Stumpjumper vaak in dezelfde prijsklasse gelijk of beter uit de test ondanks de op het oog mindere afmontage. Opmerking die dan gemaakt werd is dat als je dezelfde onderdelen op het frame van de andere twee monteerde dat de beste fiets zou zijn.

Anyway, alle drie steeds top getest en gezien de 2019 Jeffsy’s echt weer een klap mooier zijn (mijn mening :wink: ) zul je er zeker veel plezier me hebben.

Benieuwd naar je ervaringen.
Wat mij opvalt is dat de tests vaak met de topmodellen zijn. Uiteraard een prima indruk van het frame maar op de Stumpjumper is het wel even andere koek als je s-works van 9k vergelijkt met de Carbon comp van 4K. Zelfde frame maar dat is het ook.
Ik vraag me af of ik als leek het verschil tussen Fox 34 Rhythm (op de Specialized) en de RS Pike RCT3 (op de YT). NX vs GX. Ik vind de Specialized mooier om te zien. Maar de kleuren van de YT bevallen mij ook prima :-) en het is zeker geen lelijke fiets!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jurriaan schreef: zo 13 januari 2019, 18:04
Makkelijk schreef: za 12 januari 2019, 17:40 Mooi! Maar qua seattube zou ik bijvoorbeeld een XL moeten hebben en dan zijn dit wel echt lange fietsen :o
Seattube lengte gebruiken voor de bepaling van de maat :~
Ik ben 1.85 en mn zadel moet op 83cm... qua maten zou de L goed zijn maar de seatpost is dan niet op hoogte te krijgen. Weet niet eens of dit ding een 200mm dropper kwijt zou kunnen. Maar ik snap t wel, lage standover is heerlijk.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie