Ad en zijn stalen ROS update pag. 11

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Upgrades:
Niner RDO carbon Flatbar 740mm
Niner trail 70mm stem (met dank aan Victor)
Syncros Trailfender
Superstar Nano x-Evo Special Edition blasted black stealth pedals
Specifiek Niner afdekplaatje kabeldoorvoer dropper post

En een paar pics van de huidige status:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Tsja, het moest er een keer van komen natuurlijk... Ik was al maanden aan het wikken en wegen, verlekkeren en verschillende opties tegen elkaar aan het afwegen. Eigenbouw? Dan kun je hem samenstellen zoals je wilt. Maar dat gaat duur worden met mijn eisenpakket...Of toch maar een nieuwe fabrieksfiets dan? Maar ja, dan zit je vaak weer met een lullig wielsetje en allerlei concessies. Tweedehands dan? Dan moet je wel heel veel mazzel hebben dat alles klopt...

Gaandeweg de zoektocht groeide er toch zomaar een verlanglijstje in mijn hoofd...

- Een stalen frame
- Een LTHT, met minimaal 120 mm
- 1x11, hoeft niet super deluxe te zijn, liever betaalbaar en functioneel
- Liefst boost, maar in ieder geval voldoende ruimte vóór
- Handgespaakte wielset, strak en licht met minimaal 24 mm intern
- Liefst een dropper post of een frame geschikt voor interne bekabeling hiervoor
- Tubeless
- Geen QR meer, maar steekassen ivm met gedateerdheid

Oei, dat gaat geen goedkoop fietske worden dus! :lol:

Maar opeens ging alles kloppen en het mirakel voltrok zich..... Er werd hier een advertentie geplaatst van een build die helemaal voldeed aan mijn verlanglijstje! Ik wist niet hoe snel ik moest reageren!
De eigenaar (Ivo) bleek 1 kwartiertje rijden van mij vandaan te wonen. We schelen 1 cm in lengte en een kilo of 6 in gewicht... Er bleek door omstandigheden ook nog maar 180 km op gereden te zijn, dus in nieuwstaat zo ongeveer.
Dus... snel een afspraak gemaakt en na de eerste proefrit was er duidelijk sprake van liefde op het eerste gezicht, waarna de koop al snel volgde. De aanschafprijs was weliswaar boven mijn budget, maar je leeft maar één keer per slot van rekening.

Het is de Niner ROS 9 geworden. Staat ROS nu overigens voor "Roots Of Steel" of "Ride Over Shit"? Oeps, we dwalen af geloof ik......

Speclijstje:

Fox 29 34 130mm Rythm GRIP boost voorvork
M615 remmen, 180 en 160 mm schijven
1x11 aandrijving
SLX M7000 crank met 34t blad, op een xt bottom bracket
SRAM X1 derailleur en shifter
SunRace mx80 11-42 cassette in het zwart
Wheeltec wielenset met Ryde Trace29 velgen op Dt350 naven. 28 spaaks. Licht en toch stijf (1640 gram)
Schwalbe Racing Ralph EVO liteskin 2.25 tubeless gemonteerd.
60 mm stuurpen en een ritchey 740mm breed stuur.
Niner Carbon RDO zadelpen
EBB bottom bracket voor single speed conversion

Tsja.....

Oh ja, foto's! Hieronder zie je hem in zijn natuurlijke habitat:

Afbeelding

Afbeelding

Het Niner logo op het balhoofd:
Afbeelding

De Niner carbon RDO zadelpen is a piece of art en voegt extra comfort toe aan het toch al comfortabele stalen frame. Door het slanke carbon zadeltje zit je zó boven het achterwiel ook. Ik weet niet of ik nog wel een dropper post wil, ofschoon het frame is voorbereid... Hier nog een uitvoerig testrapport: https://www.google.nl/amp/s/mbaction.co ... niner-rdo/

Afbeelding

Sunrace cassette met SRAM X1 derailleur:
Afbeelding

SLX Crankstel met EBB:
Afbeelding

Mooie Wheeltec wielset met DT Swiss 350 naven... Als je goed kijkt zie je hier ook de Boost Adaptor Kit (rood). Want de naven van de bestaande wielset waren natuurlijk niet breed genoeg voor een boost vork. Nette oplossing zo!

Afbeelding


Nano EVO sandblasted limited edition platform pedalen (ik kon er niet aan weerstaan)

Afbeelding

Sram shifter waarmee je ook in 1 keer 4 versnellingen lichter kunt schakelen... Wat een genot! Ik zie hier nog wel een Mismatch Problemsolver komen trouwens. Heel de drivetrain schakelt boterzacht en zeer precies. Well done Ivo! :-q
Afbeelding

Tsja en veel leuker gaat het niet worden! Toevallig is Lachouffe ook nog eens mijn lievelingsbier! En omdat je nooit genoeg over bier kunt weten: http://achouffeinfo.blogspot.com/2008/0 ... d.html?m=1
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Deze fiets biedt alles wat ik zocht, en de hele build lijkt fantastisch te kloppen. Vakmanschap en een doordachte build van Ivo! :-q Ivo heeft er ivm mijn kolenschoppen ook nog extra chunky ESI grips op gezet en de bandjes ook nog van verse latex voorzien. En ik mocht de fiets keurig netjes gepoetst ontvangen. Het was ook erg prettig zakendoen met Ivo.

Hoe hij fietst? Laat ik volstaan te zeggen dat ik vanmorgen de "Mont Ventoux", waar ik al tijden moest afstappen, omhoog vloog. Ik moest ook nog tussen twee mountainbikers die moesten afstappen, door laveren. Dat voelde best goed, hihi. :winkie:
Laatst gewijzigd door Ad58 op za 9 mei 2020, 17:33, 23 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Aha, jij was het, lucky bastard! :-q
Ik zag hem staan en was erg in de verleiding, al heeft ie enorme overlap met mijn Dartmoor.
Hele mooie prijs voor een erg lekker fiets.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ziet er allemaal goed uit hoor.. kleine details doen het hem vaak!
Denk wel als je eenmaal een dropper hebt gehad je toch niet snel zonder wilt..
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Jamis Diablo schreef: do 8 november 2018, 15:46 Aha, jij was het, lucky bastard! :-q
Ik zag hem staan en was erg in de verleiding, al heeft ie enorme overlap met mijn Dartmoor.
Hele mooie prijs voor een erg lekker fiets.
Ik ben blij dat ik je te snel af was! :lol: Maar ik snapte ook wel dat ik snel moest zijn en heb er dan ook geen gras over laten groeien! 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ik heb dit altijd een mooie frame gevonden en het zou een mooie aanvulling zijn naast mijn niner air maar het was net een maatje te groot voor mij (ja ik zag hem al heel vroeg staan :D )

Mooi ding zo, je hoeft er niks aan te wijzigen. Heel misschien toch die dropper ook al heb je een heel dun zadeltje waar je zo over glijdt :-D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Oeps, dan heb ik geluk gehad! Ik dacht dat ik er al snel bij was!

Even nagekeken: de advertentie werd om 06.30 geplaatst en ik heb pas om 11.05 gereageerd... Dus ik heb écht geluk gehad... :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ad58 schreef: do 8 november 2018, 16:35 Oeps, dan heb ik geluk gehad! Ik dacht dat ik er al snel bij was!
het is je gegund hoor en als ik het zo lees was het ook zo bestemd. om de hoek, zelfde lengte praktisch, voldoet aan al je eisen. Bijna een wonder :D

( Ik zou hem toch niet nemen al was het 1 maat kleiner, heb al een tijdje een ander project in de planning staan.)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi dat de hobby zo goed bevalt dat je nu een écht mooie fiets hebt gekocht ;-) En dan nog van het goede materiaal ook :-q Veel plezier ermee, en als de rondjes Cadettenkamp gaan vervelen kan je altijd nog singlespeed gaan rijden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha thnx! Het was inderdaad ongelooflijk hoe alles klopte ja! Kunnen we al wat lezen over jouw project Victor?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ad58 schreef: do 8 november 2018, 16:46 Haha thnx! Het was inderdaad ongelooflijk hoe alles klopte ja! Kunnen we al wat lezen over jouw project Victor?
Frame moet nog binnen komen en dan zal ik een begin maken. Maar het topic dat ik heb geopend 2 dagen terug bij "nieuws" heeft er mee te maken. Bestelling was in ieder geval al gedaan dik een maand terug dus het kan niet lang meer duren.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Goed bezig, ziet er keurig uit!
Mooi afgemonteerd ook; achterderailleur met oorlogswondje?
Eenmaal gewend aan een dropperpost, wil je nooit meer anders maar ik merk wel dat ik er op de meeste UH routes eigenlijk niks mee doe.
Op dat soort routes mis je 'm niet meteen maar als je je LTHT wat breder gaat inzetten en leuke afdalinkjes gaat pakken, zou ik er nu wel alvast voor gaan sparen.

Bekende reisgenoot op je topcap; :-q
Afbeelding
Momenteel siert een bruin Leffe dopje mijn topcap, is ook een heel best biertje.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ja, de achterderailleur is wat geschaafd maar niets serieus. Lak ik nog wel bij.

Ik fiets overwegend Cadettenkamp en Vrachelen, dus daar is een dropper ook niet echt nodig. Liever het comfort van die carbon zadelpen dan.

Binnenkort hopelijk Dorst eens proberen.

Er is ook niets mis met Leffe!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooie bike Ad :-q
En wat ik al mailde, netjes afgemonteerd, geen upgrades meer nodig.... nouja, een dropper kan fijn zijn maar het DCV drieluik kan ook best zonder.
Het nadeel van zo'n topfiets is natuurlijk wel dat het nu echt nooit, nooit meer aan het materiaal kan liggen ;-)

Veel plezier ermee en wie weet komen we elkaar ooit tegen op DCV...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wat een mooie build dit zeg :o. Heerlijk frame, perfect opgebouwd voor de routes die je rijdt en eigenlijk gewoon de ideale trail-hardtail (nah, dat is de Honzo al, maar je kunt niet alles hebben :D)

Ik zou die dropper lekker even achterwege laten. Dorst, Vrachelen, Cadettenkamp zijn routes waar ik dat ding nou echt nooit gebruik. Op de UHR heb je er zeker wel wat aan maar zolang je daar niet regelmatig komt is het het niet waard.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Laat ik ook maar even de nadelen noemen dan, Paul heeft er al één genoemd:

- het kan nooit meer aan de fiets liggen!
- je kunt geen updates meer verzinnen
- de RDO carbon zadelpen is zó fijn dat je geen dropper meer wilt.
- het frame is zó comfortabel dat je geen fully meer hoeft
- hij fietst zó geweldig dat je geen andere fiets meer wilt

Tsjee, waarom heb ik dit onding gekocht eigenlijk? :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie