MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik was er gisteren ook, maar het ging voor geen meter... lang geleden dat ik zo moeizaam rond ging.
Dat lag echter niet aan de routes, want die lagen er inderdaad top bij. Zelfs geen stofje op de fiets na de rit :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Na wat gesukkel met mijn gezondheid was ik er gisteren ook. Om het weer voorzichtig op te bouwen alleen maar een rondje Cadettenkamp. Het lag er inderdaad fantastisch bij en het ging heerlijk. Na de rit zag ik dat ik 18.4 gemiddeld had gereden wat lang niet slecht is voor mij....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

De verschillen na een regenbui zijn heel groot qua snelheid. Vrijdag was het nog los zand op o.a. Vrachelen en ploeteren (wat ik eigenlijk wel leuker vind) en za en zo was het overal een strakke baan..
Blijft leuk :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

De laatste tijd genoeg stof gehapt daar! Lekker doorrijden is ook wel eens fijn....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo net terug van de routes en wat liggen ze er strak bij.!! Nog ff bladblazen en dan hoezo een droge zomer ik weet van niks!!!
Ben wel erg blij dat het nu zo is .Heeft ook genoeg werk gekost en we zijn nog lang niet klaar.

Fiets ze en denk eraan dit weekend toertocht Terheijden komt overal maar niet op Dorst.

Gr robke.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Onderhoudsman schreef: wo 31 oktober 2018, 16:28 Zo net terug van de routes en wat liggen ze er strak bij.!! Nog ff bladblazen en dan hoezo een droge zomer ik weet van niks!!!
Ben wel erg blij dat het nu zo is .Heeft ook genoeg werk gekost en we zijn nog lang niet klaar.

Fiets ze en denk eraan dit weekend toertocht Terheijden komt overal maar niet op Dorst.

Gr robke.
Daar is niks van gelogen Rob, het ligt er idd strak bij, de hele drieluik! Bij Dorst ging ik zelfs menig bocht te hard in, het rolt als een malle. Enjoy zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hoe laat komen die boswielrenners dan? En op zondag?
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Giant-E schreef: wo 31 oktober 2018, 20:11 Hoe laat komen die boswielrenners dan? En op zondag?
Op zondag vanaf 8:30.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Vandaag even een rondje gedaan over zowel Vrachelen als Cadettenkamp. Er leken al wat voorbereidingen gedaan te zijn voor de eerdergenoemde toertocht, maar was nu gelukkig nog open ;)

De banen lager er prima bij, voor zover ik als beginner kan beoordelen. Een paar maanden geleden ben ik begonnen met mtb'en bij Cadettenkamp, en sinds kort ook af en toe over Vrachelen. Destijds vond ik Vrachelen nog best lastig met dat losse zand (Cadettenkamp ook af en toe, maar in mindere mate), maar ging nu al een stuk beter nu er wat regen is geweest.

Binnenkort ook Dorst maar eens proberen ;)
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vandaag werd ik een nieuw stukje Cadettenkamp op gestuurd. Ik hoop dat die toertocht morgen de boel daar flink gaat inrijden, was nog zachter dan mn bed daar. Al veel bordjes en pijlen gezien.

Even een andere vraag: een van de laatste veranderingen op Vrachelen was het verleggen van de route over een open stuk rul zand, omdat de route kennelijk te dicht bij bivak van defensie lag. De heuvel vlak voor die verlegging heeft sinds ik een tijd niet gereden heb daar opeens een zeer uitgesproken pad aan de linkerzijde richting de oude route. What's up with that?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Aaaai ik had morgen het drieluik in de planning staan met iemand anders. Maar nu lees ik dus over een toertocht morgen.
Gaan die ook over de routes? Of hoe moet ik het zien..
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Even een betweterig knipoogje :wink:
Onderhoudsman schreef: wo 31 oktober 2018, 16:28 Fiets ze en denk eraan dit weekend toertocht Terheijden komt overal maar niet op Dorst.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Bergbike schreef: za 3 november 2018, 19:19 Vandaag werd ik een nieuw stukje Cadettenkamp op gestuurd. Ik hoop dat die toertocht morgen de boel daar flink gaat inrijden, was nog zachter dan mn bed daar. Al veel bordjes en pijlen gezien.
Lijkt een permanente verandering, gezien onderstaande facebook-bericht?

Afbeelding

Zelf heb ik het nieuwe stukje nog niet gezien trouwens, was er vandaag denk ik net voordat de omleiding plaatsvond.
KevinBel schreef: za 3 november 2018, 19:31 Aaaai ik had morgen het drieluik in de planning staan met iemand anders. Maar nu lees ik dus over een toertocht morgen.
Gaan die ook over de routes? Of hoe moet ik het zien..
Zou ik ook wel willen weten... Dus of de routes alsnog toegankelijk zijn, of dat ze tijdens de toertocht gesloten zijn.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Bergbike schreef: za 3 november 2018, 20:44 Even een betweterig knipoogje :wink:
Onderhoudsman schreef: wo 31 oktober 2018, 16:28 Fiets ze en denk eraan dit weekend toertocht Terheijden komt overal maar niet op Dorst.
Dus die toertocht gaat over vrachelen en cadettenkamp maar niet over dorst dus?
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Vrachelen en Cadettenkamp zal wel te rijden zijn, maar wel wat drukker dan normaal.
Plaats reactie