Tracks van flinke dagtochten BENELUX+DE

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Komend jaar wil ik verspreid over het jaar een paar keer een flinke dagvullende tocht maken in Nederland, België, Duitsland en of Luxemburg.
Niet alles tegelijk natuurlijk maar elke keer een regio.
Gewoon een paar keer een dag weg of met evt een overnachting vooraf vanwege de rijafstand met de auto.
Ik denk daarbij niet aan georganiseerde evenementen. Ik wil juist "alleen" fietsen, zonder verzorging of organisatie.

Bijvoorbeeld de Grand TUHR of een aantal routes aan elkaar in Zuid-Limburg/Voeren.
De bovenste twee heb ik tracks van, dat krijg ik wel voor elkaar.

Maar ik zoek nog wat meer en wil dan graag nog wat andere landen aandoen.
De Ardennen ken ik van de marathons, Luxemburg ben ik nog nooit geweest dus dat trekt me zeker wel.

Ik zoek routes van laten we zeggen ruim 100 tot 200 km door bos/bergachtig gebied. Hoogtemeters zal niet snel een probleem zijn.


Hebben jullie misschien nog leuke ideeën, links, tracks?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Pieterpad (is ook een fietsvariant van). Niet heel spannend waarschijnlijk maar wel mooi.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Rob.Erto schreef: wo 24 oktober 2018, 08:36 Pieterpad (is ook een fietsvariant van). Niet heel spannend waarschijnlijk maar wel mooi.
Dank je voor het idee maar die trekt me niet.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

byorka schreef: di 23 oktober 2018, 20:42 Komend jaar wil ik verspreid over het jaar een paar keer een flinke dagvullende tocht maken in Nederland, België, Duitsland en of Luxemburg.
Niet alles tegelijk natuurlijk maar elke keer een regio.
Gewoon een paar keer een dag weg of met evt een overnachting vooraf vanwege de rijafstand met de auto.
Ik denk daarbij niet aan georganiseerde evenementen. Ik wil juist "alleen" fietsen, zonder verzorging of organisatie.

Bijvoorbeeld de Grand TUHR of een aantal routes aan elkaar in Zuid-Limburg/Voeren.
De bovenste twee heb ik tracks van, dat krijg ik wel voor elkaar.

Maar ik zoek nog wat meer en wil dan graag nog wat andere landen aandoen.
De Ardennen ken ik van de marathons, Luxemburg ben ik nog nooit geweest dus dat trekt me zeker wel.

Ik zoek routes van laten we zeggen ruim 100 tot 200 km door bos/bergachtig gebied. Hoogtemeters zal niet snel een probleem zijn.


Hebben jullie misschien nog leuke ideeën, links, tracks?
Beginnen op de Route Wierden tot aan Rijssen (zal afhankelijk van t startpunt zo'n 30-40km zijn) dan Route Rijssen (18km), door naar Markelo(30km), daarna naar Holten tot aan Hellendoorn (15km oid) dan dus Hellendoorn (18km) en daarna de rest van de route Holten (nog 15km). En dan nog terugfietsen naar je beginpunt (10km oid).

Dan zit je op 140-150km en pak je een paar van de mooiste routes van Nederland mee.

In de buurt zit ook nog delden. Niet spectaculair maar wel lang met 70km.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Klitse schreef: wo 24 oktober 2018, 17:28 Beginnen op de Route Wierden tot aan Rijssen (zal afhankelijk van t startpunt zo'n 30-40km zijn) dan Route Rijssen (18km), door naar Markelo(30km), daarna naar Holten tot aan Hellendoorn (15km oid) dan dus Hellendoorn (18km) en daarna de rest van de route Holten (nog 15km). En dan nog terugfietsen naar je beginpunt (10km oid).

Dan zit je op 140-150km en pak je een paar van de mooiste routes van Nederland mee.

In de buurt zit ook nog delden. Niet spectaculair maar wel lang met 70km.

Op zich een goed idee maar die heb ik al een keer gehad.

Maar zoiets is wel de gedachte. :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

byorka schreef: wo 24 oktober 2018, 17:09
Rob.Erto schreef: wo 24 oktober 2018, 08:36 Pieterpad (is ook een fietsvariant van). Niet heel spannend waarschijnlijk maar wel mooi.
Dank je voor het idee maar die trekt me niet.
Overigens is een “round-trip” wel praktisch.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Naar Teutoburgerwald. daar kun je naar hartenlust veel hoogtemeters maken met lengte van 120km of meer en is ongeveer 180km van af Utrecht. Ik heb pas nog een dag gemaakt van 95km met 2250hm. ik start dan in Horstel .
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

byorka schreef: wo 24 oktober 2018, 17:35
Klitse schreef: wo 24 oktober 2018, 17:28 Beginnen op de Route Wierden tot aan Rijssen (zal afhankelijk van t startpunt zo'n 30-40km zijn) dan Route Rijssen (18km), door naar Markelo(30km), daarna naar Holten tot aan Hellendoorn (15km oid) dan dus Hellendoorn (18km) en daarna de rest van de route Holten (nog 15km). En dan nog terugfietsen naar je beginpunt (10km oid).

Dan zit je op 140-150km en pak je een paar van de mooiste routes van Nederland mee.

In de buurt zit ook nog delden. Niet spectaculair maar wel lang met 70km.

Op zich een goed idee maar die heb ik al een keer gehad.

Maar zoiets is wel de gedachte. :-q
Dan naar Limburg? Gulpen gevolgd door Epen-Vijlen en dan margraten er achteraan. Dan heb je ook zo'n 90-100km en aardig wat hoogtemeters (voor nederlandse begrippen). Starten kun je dan op de Gulperberg bij de camping bijvoorbeeld. En lunchen bij het hijgend hert is een aanrader.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dan naar Limburg? Gulpen gevolgd door Epen-Vijlen en dan margraten er achteraan. Dan heb je ook zo'n 90-100km en aardig wat hoogtemeters (voor nederlandse begrippen). Starten kun :-q je dan op de Gulperberg bij de camping bijvoorbeeld. En lunchen bij het hijgend hert is een aanrader.
Z-Limburg ga ik zeker doen maar daar heb ik al voldoende tracks van. Overigens ga ik dan niet richting Margraten maar richting Voerstreek.
Maar evengoed bedankt. :wink: :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

wibas schreef: wo 24 oktober 2018, 19:02 Naar Teutoburgerwald. daar kun je naar hartenlust veel hoogtemeters maken met lengte van 120km of meer en is ongeveer 180km van af Utrecht. Ik heb pas nog een dag gemaakt van 95km met 2250hm. ik start dan in Horstel .
Daar ga ik me eens in verdiepen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

In de hoek Eupen/Eifelpark moet denk ik ook wel iets van te maken zijn.

Verder ga ik me eens verdiepen in Luxemburg.

Maar ik moet echt vooraf een grote GPS track kunnen maken. Ik ga daar niet op een kaart of bordjes kijken, dat schiet niet op.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Al eens gekeken op gpsies.com of wikiloc?
WAS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 juni 2018, 18:12

De millmann trail is wel te vinden, daar ben je wel een dag zoet mee. https://www.mullerthalcycling.com/
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Appelscha combineren met Diever en Havelte Oost+West?
of
Knarzende tanden - https://m.gpsies.com/map.do;jsessionid= ... sveumatduz (106km)
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

WAS schreef: wo 24 oktober 2018, 21:19 De millmann trail is wel te vinden, daar ben je wel een dag zoet mee. https://www.mullerthalcycling.com/
:-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie