Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

Er zit nu ook speling ln schifter
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Rayb81 schreef: di 16 oktober 2018, 01:36
Real Epic '89 schreef: ma 15 oktober 2018, 06:10

Ieder mens reageert weer anders op ovale bladen. Mijn ervaring is dat ik eerder verzuur in mijn benen omdat die minder rust krijgen.

Ik zou daarom bv. wel een 22t ovaal willen maar geen grotere bladen.
Dit is precies wat ik ook ervaarde.
De oval dwong mij om continu gas te geven, ik miste het rustmoment in de pedaalomwenteling.
Leuk voor bij een wedstrijd maar niet bij de rondjes die ik fiets.
Met een rond blad heb je in theorie juist minder rust, want op het dode punt moet je meer kracht zetten, je heb daar juist geen rust moment.

Of zie ik dat verkeerd?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef: di 16 oktober 2018, 08:08 Er zit nu ook speling ln schifter
Beschrijf het probleem nu eens duidelijk, zo kunnen wij er ook niets mee. Een shifter heeft altijd wat speling, anders shift hij niet zo makkelijk.
PaganiProductions

japie carbon schreef: di 16 oktober 2018, 08:33
PaganiProductions schreef: di 16 oktober 2018, 08:08 Er zit nu ook speling ln schifter
Beschrijf het probleem nu eens duidelijk, zo kunnen wij er ook niets mee. Een shifter heeft altijd wat speling, anders shift hij niet zo makkelijk.
Die hendels zitten wat los en dus speling erin en niet wat het normaal ls kan nog wel schakelen
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goed, daar gaan we weer. Is het niet gewoon de bevestiging van je shifters aan je remhendels (i-Spec II / matchmaker / weetikveel)?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: di 16 oktober 2018, 11:16 Goed, daar gaan we weer. Is het niet gewoon de bevestiging van je shifters aan je remhendels (i-Spec II / matchmaker / weetikveel)?
Dan valt het mee
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het was een vraag, geen mededeling...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: di 16 oktober 2018, 11:16 Goed, daar gaan we weer. Is het niet gewoon de bevestiging van je shifters aan je remhendels (i-Spec II / matchmaker / weetikveel)?
Zou kunnen dat het oplossing is van het probleem
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Misschien dat je eerst zelf s kan kijken wat de oorzaak kan zijn van al je "problemen". Kom je hier niet uit dan kan je altijd je vraag nog op dit forum kwakken.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het is werkelijk ongelooflijk. Mijn fiets is ook betrekkelijk nieuw, ik heb werkelijk nergens last van.
Ik zei ‘t al eerder hier: Ga nou gewoon lekker fietsen en kap met die onzinnige “upgrades”. Die Orbea was prima, niets mis mee!
PaganiProductions

Giant-E schreef: di 16 oktober 2018, 14:13 Het is werkelijk ongelooflijk. Mijn fiets is ook betrekkelijk nieuw, ik heb werkelijk nergens last van.
Ik zei ‘t al eerder hier: Ga nou gewoon lekker fietsen en kap met die onzinnige “upgrades”. Die Orbea was prima, niets mis mee!
Er word zeker mee gereden en hoe.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En is de “speling” al opgelost? Over aandacht heb je niet te klagen maar voor de goedbedoelende forumer is het wel leuk als je eens terugkoppeling geeft over de aangedragen oplossingen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: wo 17 oktober 2018, 07:57 En is de “speling” al opgelost? Over aandacht heb je niet te klagen maar voor de goedbedoelende forumer is het wel leuk als je eens terugkoppeling geeft over de aangedragen oplossingen.
Nog niks over gehoord
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

japie carbon schreef: di 16 oktober 2018, 08:32
Rayb81 schreef: di 16 oktober 2018, 01:36

Dit is precies wat ik ook ervaarde.
De oval dwong mij om continu gas te geven, ik miste het rustmoment in de pedaalomwenteling.
Leuk voor bij een wedstrijd maar niet bij de rondjes die ik fiets.
Met een rond blad heb je in theorie juist minder rust, want op het dode punt moet je meer kracht zetten, je heb daar juist geen rust moment.

Of zie ik dat verkeerd?
Je bent met een ovaal blad sneller door het dode punt, dus je hebt inderdaad minder rust.

Je levert met een ovaal blad een constantere kracht, minder pieken en minder dalen. De meeste fysiologen zeggen dat dat gunstiger is voor (tegen) de vermoeiing. Ray ervaart dat blijkbaar anders.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Heb je op een dood punt dan rust, of moet je dan meer kracht zetten?
Gesloten