Bart Brentjens Challenge 2018, zondag 7 oktober, Eijsden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Inderdaad. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Hoe werkt bruto/netto tijd overigens? Telt de tijd bij de verzorgingsplaatsen gewoon door?
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

rokl schreef: ma 8 oktober 2018, 11:01 Komt er nog een opgeschoonde uitslag van de toertocht 110 km? Kan me niet voorstellen dat de eerste 27 mannen sneller reden dan de winner van de mannen elite.
Neem aan dat er 27 mannen halverwege besloten hebben om een kortere afstand te gaan rijden?

En volgens mij reed je bij alle verzorgingsposten inderdaad over zo'n timer waardoor die tijd niet meegerekend wordt. Kwam ik ook achteraf pas achter :) .
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Volgend jaar sowieso iets vervroegd tijdstip, BBC op zondag 29 september (ipv 1 of 2 weken later, zoals gewoonlijk was), en NK inderdaad.
Dus weer wat meer kans op een minder verzadigd parcours, als het er zo goed bij ligt als gisteren tekenen we daar natuurlijk voor :-q .

Goede tips van @Juul, voor NK-gangers: parcours verkennen en GPX inladen, dan minste kans op foutrijden.
Pijlen moeten goed en duidelijk worden opgehangen, parcours wordt aktief bewaakt, maar als er een iemand een streek uithaalt... lastig je tegen te wapenen, we kunnen niet overal tegelijk zijn helaas. Nog meer pijlen voor en na een splitsing ophangen misschien...

De 110km was in werkelijkheid 114km en 2050-2090 hm's, afgaande op eigen Strava gegevens en die van pijlers die zelf meereden. Ja, we probeerden echt elke leuke klim erin te leggen die we kennen (en die te beklimmen was door een grote groep rijders tegelijk), anders kom je ook niet aan >2000 hm's. En dat wilden we heel graag als uitdaging proberen te bedenken... Limburg telt relatief weinig bos met trails waar je mag/kunt komen, hm's hebben we relatief des te meer in het uiterste Zuiden.

2e post dichterbij voor de relatief zware 75km (de 95km is langer, maar heeft tenminste nog 8 km relatief vlakke herstel-km's op het Plateau... de 75km 'laat je niet met rust') is ook een goeie, eens naar kijken.

Laat de commentaren maar blijven komen :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Ypuh schreef: ma 8 oktober 2018, 11:55 En volgens mij reed je bij alle verzorgingsposten inderdaad over zo'n timer waardoor die tijd niet meegerekend wordt. Kwam ik ook achteraf pas achter :) .
En toch is mijn netto tijd de tijd van start tot binnenkomst. Dus niet de tijd daadwerkelijk gereden.

Hoe zit dat @aurelius? :-D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Geen idee :winkie: ... maar ik doe navraag.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: ma 8 oktober 2018, 13:45 Geen idee :winkie: ... maar ik doe navraag.
The answer is:

‘Netto is van startlijn tot finishlijn.
Bruto is van gegeven startschot tot passage finishlijn (is voor wedstrijdrijders).
Verders niks met pauzes etc te maken’.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Ah oke, dank voor je navraag :-q

Dus minder lang in de verzorging stilstaan voor een snelle tijd is dus het devies.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

ultimateme schreef: ma 8 oktober 2018, 14:31
Dus minder lang in de verzorging stilstaan voor een snelle tijd is dus het devies.
Of net als de Wedstrijdrijders het hele stuk op gelletjes en familie/vrienden/knechten meenemen die de bidons aangegeven.

Ik blijf het een geuzenprestatie vinden. Op de stukken dat ik er doorheen zat, hield het vooruitzicht op rust bij de verzorging me in beweging... :oops:
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Ik heb er van genoten. 114 kilometers door de Limburgse Heuveltjes voor de eerste keer. Goed ingedeeld en tot het einde vol kunnen gaan. Met beklimmingen (gezien Strava) met de beste mee (niet de allerbeste maar toch) maar met dalen veel tijd verloren. Zal ik wel nooit leren (angst). Zelfs nog een keer over de kop gevlogen in een afdaling. Met 36 voor en 11/42 achter toch overal goed boven gekomen
1x op het einde verkeerd gereden, kwam me een aantal rijders al tegemoet dus ik was niet de enigste. Verder ondanks valpartij en verkeerd rijden zeer tevreden met tijd. Zal nooit echte MTB-er worden maar het was wel genieten.
Verder alles top geregeld. Goede seingevers langs de weg tijdens oversteekplaatsen. Leuke start/finish locatie. Perfecte pauzeplekken.
1 nadeel, na iedere beklimming komt een afdaling :o :-q
Aerolus bedankt voor alle updates en tips. Volgend jaar weer, wie weet.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

DE foto's en video's staan online.
Helaas zijn mijnn zoon en ik eraf geknipt.
Waarschijnlijk een gevalletje GDPR/ AVG , heb sportograf al een email gestuurd.

Zitten wel een mooie foto's bij, nu onze foto's nog.

https://www.sportograf.com/nl/shop/event/4956

Video via de BBC website. Via je startnummer is de viddeo zichtbaar.
https://www.bartbrentjens-challenge.com ... ?pageId=59

Onze eigen video:
https://youtu.be/20ryOPG-DFI
Laatst gewijzigd door gpsguido op di 9 oktober 2018, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
victort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 december 2017, 23:09

De site van My videos lijkt er sinds gisteravond uit te liggen. Meer mensen dit?
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Mijn belevenissen staan ook weer online:

http://www.bikesight.nl/bart-brentjens- ... t-drukken/
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Plaats reactie