Bart Brentjens Challenge 2018, zondag 7 oktober, Eijsden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
victort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 december 2017, 23:09

rokl schreef: zo 7 oktober 2018, 21:11
Lefty29 schreef: zo 7 oktober 2018, 18:40 bedoel je vanwege het parcours?
Ik heb gewoon een hekel aan modder
Ideetje?
Afbeelding

Vond de BBC prachtig dit jaar, schitterende route, zowel de 55 als 75, perfecte uitpijling en vrijwilligers. Parcours lag er inderdaad prachtig bij, het beetje regen van de nacht zorgde juist voor dat beetje extra grip. Episch was ook de glibberige boomwortelafdaling! Weinig snoeiafval en doornen kunnen bespeuren. VOlgend jaar weer!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Volgens de Garmin kwam ik exact uit op 110(,3)...
ronvdvoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 08:46

De BB Challenge voor de tweede keer gereden, na de superzware editie van vorig jaar was dit een verademing. Het aparte funklasse startvak was super, scheelde een hoop inhalen van langzamere deelnemers.

Verzorgingsposten waren super. Door al het gestuiter wel 2 bidons onderweg verloren, ik was niet de enige aangezien er meer bidons her en der op de grond lagen.

Enige minpuntje was dat ik een stukje verkeerd reed vlakbij Rijkholdt, weet niet zeker of er geen pijl stond of dat ik hem gewoon niet gezien heb. Ben daar een stukje het Savelsbos in gegaan voordat ik inzag dat dat echt niet goed zat. Hierdoor een paar kilometer extra gefietst.

Verder was het top, wellicht volgend jaar weer!
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

Wij zijn gisteren voor de 1ste keer hier komen starten (vanuit Belgie) voor de 110 die volgens mijn Edge 114km was, met 2066 hm.
Zeer mooie rit met toch wel heel wat technische passages, overal seingevers, gratis Squirt, en dat voor nog geen 40€ :-q :-q :-q
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Hier ook een zeer tevreden BCC rijder. 95KM lag er prima bij, met een aantal "bonzend hart in de keel" afdalingen. Vooral de afdaling met links een geul en rechts een richel. Kiezen uit twee kwaden, was blij voor de geul gekozen te hebben...

Vriendelijke vrijwilligers, organisatie die op de cruciale punten nog even kwam aanmoedigen (met name de heer op de classic AE Durango 👍) en een gezellig sfeertje bij de finish.

Als ik dan een puntje mag noemen is het idd de afstand tussen V1 en V2. Betreffende traject was het zwaarste stuk, bij de 45 km begon mijn maag wel te snakken naar een droge, suikerige appelkoek.

Als laatste nog dank aan Aurelius voor de route en weer updates vooraf, top!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

@ aurelius, welke fotografen waren er allemaal? Weet je dat?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Sportograf, en er staan ook al foto's op de FB-pagina van de BBC. Sportograf foto's zijn meestal binnen 1-3dg wel beschikbaar.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Hier nog een nagenieter :-q

Prima georganiseerd!
Heb de 110km funklasse gereden. Ben 1 x verkeerd gereden, met een groepje (bij ongeveer 100km)... er ontbrak volgens mij een pijltje.
mijn maatje vertrok, net als de rest van de funklassers als een malle, het leek echt koers die eerste km's :lol: .
normaal bouw ik mijn race rustig op en kan dan vaak in het 2e deel nog lekker door/versnellen, nu had ik na een kwartier al het gevoel dat het een zware dag zou worden. evenwel genoten. de ondergrond was de eerste helft bij vlagen wat modderig/drassig, maar zeer goed te doen. de tweede helft genoten van een droog parcours en een doorbrekend zonnetje :-q

klopt het dat er nog geen uitslagen zijn van de (funklasse)wedstrijd, maar wel van de toertocht?

ps: (note to self ;-)) ik had keuze uit 36t voor en 30t voorblad (achter 11-46)... was enorm blij met mijn 30t, heb best vaak 30-46 gereden. niet meer vergeten dus. wat de banden betreft... had nu 2 x nobby nic. dat liep wat zwaar, maar daalt wel heel zeker. zag in mijn startvak toch ook best veel rara+thunder burt snake skin... ik overweeg die gok een volgende keer (als het redelijk droog is) toch te nemen.

Aurelius: dank voor al je updates en positieve reacties :-q
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Het was inderdaad een stuk natter dan verwacht, maar het blijft prachtig. Heb vooral het eerste uur in de De Voerstreek genoten (kon een tijdje mee met de pro's). Daarna jammer genoeg lange tijd alleen gereden (en dat is op dit parcours niet handig).

Ik was op het punt van de verkeerde pijl denk ik de eerste die wél goed ging. Het was redelijk goed te zien dat de pijl was omgedraaid, ongeveer 10 meter verder stond een pijl wél de goede kant op en een (ietwat luie) seingever. Beetje parcourskennis blijft tijdens de BBC een meerwaarde, want ik heb geen moment getwijfeld dat we daar linksaf moesten.

Helaas reed ik vijf minuten later lek en kreeg ik dat niet goed gefixt, en daarmee was mijn koers over.

Voor volgend jaar de NK-deelnemers:
- iedereen verplicht een keer verkennen
- iedereen de route in zijn Garmin
- iedereen Strava-file verplicht uploaden.

Met nog een paar extra seingevers erbij moet het dan goedkomen, lijkt me.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Juul schreef: ma 8 oktober 2018, 09:20 Voor volgend jaar de NK-deelnemers:
- iedereen verplicht een keer verkennen
- iedereen de route in zijn Garmin
- iedereen Strava-file verplicht uploaden.
Geen NK in Groesbeek dan!?
ronvdvoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 08:46

Dreezz schreef: ma 8 oktober 2018, 09:10 Hier nog een nagenieter :-q



klopt het dat er nog geen uitslagen zijn van de (funklasse)wedstrijd, maar wel van de toertocht?



Aurelius: dank voor al je updates en positieve reacties :-q
Uitslagen van de wedstijden staan op de site van de KNWU
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Patje1977 schreef: ma 8 oktober 2018, 09:41
Juul schreef: ma 8 oktober 2018, 09:20 Voor volgend jaar de NK-deelnemers:
- iedereen verplicht een keer verkennen
- iedereen de route in zijn Garmin
- iedereen Strava-file verplicht uploaden.
Geen NK in Groesbeek dan!?
April 2020!
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

ultimateme schreef: zo 7 oktober 2018, 22:59 Volgens de Garmin kwam ik exact uit op 110(,3)...
Gebruik een snelheidssensor en dan weet je wat de echte afstand is.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Komt er nog een opgeschoonde uitslag van de toertocht 110 km? Kan me niet voorstellen dat de eerste 27 mannen sneller reden dan de winner van de mannen elite.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vond het ook weer een mooie editie! Parcours lag er prima snel en uitdagend bij. Had de route een paar weken geleden al gereden in het stof, de condities van gisteren maakten weinig verschil vond ik. Beetje modder en water hoort er eigenlijk ook wel bij. Het moet ook niet te makkelijk worden en vanzelf gaan..
Wij zijn op het beruchte punt rond 100km ook verkeerd gereden, vervolgden onze weg over een ander pad en konden de route daarna alweer snel oppikken. Gelukkig liep het niet uit op een dwaaltocht. Het blijft wel idd erg jammer dat er van die sneue lui zijn die de boel moeten saboteren. Kansloos volk.
Plaats reactie