Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Heeft iemand een idee hoe lang het aanleggen van de nieuwe routes duurt? En zijn in de tussentijd de 'oude' routes gewoon berijdbaar? 2 weken geleden voor het eerst op de routes van Nijmegen geweest en dat was goed bevallen. Wellicht dat we de komende tijd vaker willen gaan.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben uiteraard niet bekend met de plannen. Maar het lijkt mij dat de oude lussen open blijven tot de nieuwe gereden kunnen worden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Supermuts
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 1 augustus 2015, 14:12
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.7 2020
Contacteer:

De huidige routes blijven bestaan en gaan geleidelijk over naar de nieuwe situatie.

Maar belangrijker, het is zover!
We gaan beginnen met de bouw van de nieuwe routes. De planning is om eind september te starten. Daarvoor hebben we veel vrijwilligers nodig. Vrijwilligers die helpen bij de aanleg maar later ook bij het onderhoud.

Je kunt je aanmelden als vrijwilliger door lid te worden van de besloten facebook groep
MTB route Rijk van Nijmegen Vrijwilligersgroep

Meer informatie vindt je in de berichten in die groep. Verdere communicatie over werkzaamheden en planning van de werkzaamheden gaat via die facebook groep..

Delen, delen, delen...

http://www.mtb-rijkvannijmegen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Samen zijn we altijd sterker maar wachten op kamerbrede consensus duurt mij vaak te lang ;-)
Vz stichting MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen
Lid Expertgroep MTB vd NTFU
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mooi nieuws! :-q
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Gisteren groen en rood gefietst. Op rood was een deel van de route afgesloten (aan de achterzijde van het bungalowparkje nabij De Poort). Ik heb helaas geen omleidingsbordjes gezien...
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Het is oktober. Ik ben benieuwd of er inmiddels een start is gemaakt met de aanleg van de nieuwe routes. Op de site die hierboven staat is er nog geen update geplaatsts.
IAmBeeblebrox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 27 december 2009, 11:54
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29R 1.0 Factory 2015
Contacteer:

Roy1980 schreef: wo 3 oktober 2018, 21:25 Het is oktober. Ik ben benieuwd of er inmiddels een start is gemaakt met de aanleg van de nieuwe routes. Op de site die hierboven staat is er nog geen update geplaatsts.
Even wat relevante informatie uit de FB groep voor de vrijwilligers die mee gaan helpen bij de aanleg van de route:

Update!

We hebben al even niets van ons laten horen maar dat betekent niet dat we stil gezeten hebben.

Zoals iedereen opgevallen zal zijn hebben we nog geen spade in de grond gestoken. Op dit moment vindt er nog allerlei afstemming plaats. Dat duurt wat langer dan we verwacht hadden, maar er zijn dan ook veel partijen bij betrokken: een viertal gemeentes, twee provincies, diverse terreinbeheerders (waaronder Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer) en dan natuurlijk onze stichting.

Er wordt gewerkt aan een convenant tussen stichting en terreinbeheerders. Dat is zeg maar ons contract mbt aanleg en onderhoud, een belangrijk document waarbij we niet over één nacht ijs willen en kunnen gaan. Gelukkig hoeven we het wiel niet helemaal opnieuw uit te vinden want zulke convenanten zijn op meerdere plekken in Nederland van toepassing. Maar ja, dan blijkt onze situatie toch weer net wat anders ;-). We wisselen sowieso veel informatie uit met andere groepen in Nederland die ons voorgegaan zijn of die ook bezig zijn met de aanleg van nieuwe routes.

Verder zijn we bezig met de aanschaf van materiaal en, ook niet onbelangrijk, het opstellen van een sponsorplan. Weliswaar zal een groot deel van de aanlegkosten uit verkregen en toegezegde subsidies betaald kunnen worden, maar we moeten ook een goede basis hebben voor het onderhoud voor meerdere jaren en ervaringen van anderen leert dat ook daar serieus geld voor nodig is.

.....

Kortom: heb nog even geduld en "stay tuned for more"!!
-- And if it doesn't make you happy you can always fake a smile --
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

IAmBeeblebrox schreef: wo 3 oktober 2018, 22:00
Roy1980 schreef: wo 3 oktober 2018, 21:25 Het is oktober. Ik ben benieuwd of er inmiddels een start is gemaakt met de aanleg van de nieuwe routes. Op de site die hierboven staat is er nog geen update geplaatsts.
Even wat relevante informatie uit de FB groep voor de vrijwilligers die mee gaan helpen bij de aanleg van de route:

Update!

We hebben al even niets van ons laten horen maar dat betekent niet dat we stil gezeten hebben.

Zoals iedereen opgevallen zal zijn hebben we nog geen spade in de grond gestoken. Op dit moment vindt er nog allerlei afstemming plaats. Dat duurt wat langer dan we verwacht hadden, maar er zijn dan ook veel partijen bij betrokken: een viertal gemeentes, twee provincies, diverse terreinbeheerders (waaronder Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer) en dan natuurlijk onze stichting.

Er wordt gewerkt aan een convenant tussen stichting en terreinbeheerders. Dat is zeg maar ons contract mbt aanleg en onderhoud, een belangrijk document waarbij we niet over één nacht ijs willen en kunnen gaan. Gelukkig hoeven we het wiel niet helemaal opnieuw uit te vinden want zulke convenanten zijn op meerdere plekken in Nederland van toepassing. Maar ja, dan blijkt onze situatie toch weer net wat anders ;-). We wisselen sowieso veel informatie uit met andere groepen in Nederland die ons voorgegaan zijn of die ook bezig zijn met de aanleg van nieuwe routes.

Verder zijn we bezig met de aanschaf van materiaal en, ook niet onbelangrijk, het opstellen van een sponsorplan. Weliswaar zal een groot deel van de aanlegkosten uit verkregen en toegezegde subsidies betaald kunnen worden, maar we moeten ook een goede basis hebben voor het onderhoud voor meerdere jaren en ervaringen van anderen leert dat ook daar serieus geld voor nodig is.

.....

Kortom: heb nog even geduld en "stay tuned for more"!!
Dankje! Duidelijk verhaal.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Hoe is de staat van de route? Ik wil morgen gaan fietsen maar twijfel tussen Nijmegen en Gieten/Gasselte, graag tips/advies.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Ben er al enkele weken niet meer geweest maar is goed te doen op dit moment.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Zondag in de regio gereden en paar stukjes van de route meegepakt: ligt er uitzonderlijk goed bij voor de tijd van het jaar. :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rob.Erto schreef: wo 24 oktober 2018, 08:53 Hoe is de staat van de route? Ik wil morgen gaan fietsen maar twijfel tussen Nijmegen en Gieten/Gasselte, graag tips/advies.
Tip: morgen Gieten doen en dan zondag aan deze , http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=139214 , meedoen
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Helaas geen tijd zondag om naar restaurant de Diepen af te reizen.Verzin voor zaterdag wel iets anders voor mezelf :wink:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Wanneer de nieuwe "rode" route af is,
Is de oude rode route dan ook verboden toegang ?
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Tsjibiti schreef: wo 24 oktober 2018, 11:27
Rob.Erto schreef: wo 24 oktober 2018, 08:53 Hoe is de staat van de route? Ik wil morgen gaan fietsen maar twijfel tussen Nijmegen en Gieten/Gasselte, graag tips/advies.
Tip: morgen Gieten doen en dan zondag aan deze , http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=139214 , meedoen
Het wordt Hellendoorn/Holten. Ja totaal wat anders.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Plaats reactie