Basecamp upload Garmin Connect

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In eerdere versies van basecamp kon een gereden route rechtstreeks geupload worden naar Garmin Connect. Ik zie die optie niet meer in versie 4.7.0. Is die optie vervallen?
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Yep .. zie
https://tweakers.net/downloads/44481/ga ... p-470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat was zo’n handige feature dat ze die maar afgeschaft hebben..

Downgraden dus naar de vorige versie. Iemand die weet hoe dat werkt? Ja ik 8) Download de vorige versie hier vandaan.

Ik heb niet de illusie dat het melden van dit voorval bij Garmin tot effect zal leiden. In het verleden contact gehad met Garmin medewerkers maar die gaven niet thuis.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als ze het er bewust uit hebben gehaald, dan gaan ze het niet terugzetten, alleen omdat een Nederlander dat vraagt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Als het je uitsluitend te doen is voor de auto sync naar connect kun je ook Garmin express gebruiken.
Dat draait op de achtergrond mee en op het moment dat je je Garmin met USB aansluit synchroniseert die direct met connect.

https://www.garmin.com/nl-NL/software/express" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride like you stole it
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Er zit dus logica achter, als het nu inderdaad via Garmin Express verloopt. Zag ik niet in de 'update lijst' staan.

En het werkt dan ook met een Etrex30? Ik bedoel, GE reageerde vanochtend niet toen ik mijn Etrex 30 aansluit. 'Garmin Express automatisch starten wanneer er een toestel wordt aangesloten' stond al aangevinkt.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Jurriaan schreef:Er zit dus logica achter, als het nu inderdaad via Garmin Express verloopt. Zag ik niet in de 'update lijst' staan.

En het werkt dan ook met een Etrex30? Ik bedoel, GE reageerde vanochtend niet toen ik mijn Etrex 30 aansluit. 'Garmin Express automatisch starten wanneer er een toestel wordt aangesloten' stond al aangevinkt.
Het liep altijd al via GE. Tenminste dat gebruik ik al 6 jaar met diverse Egde modellen, met ETrex geen ervaring.
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij mij werkte GE niet met de Etrex30.
Verder had GE trekjes van malware, dus van mn pc verwijderd.
Gelukkig gebruik ik deze functionaliteit niet.
Maar ik vind dat het gewoon zou moeten werken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

GE en etrex30 werkte niet, matig.

Off topic: In welke zin vond jij dat GE malware trekjes had?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Legde constant verbinding met allerlei vage CD-sites, pakte af en toe veel cpu-tijd. Dat terwijl er geen gps was aangesloten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aah, oke. zover had ik niet gekeken.

Etrex30 wordt momenteel helemaal niet herkend door GE. Dus uploaden via GE wordt hem dan niet. Is natuurlijk bewust door Garmin gedaan. Sterfhuis constructie voor de consument die blijft hangen bij een 'verouderd' toestel.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Garmin Express werkt prima voor firmware updates. maar activiteiten uploaden van een outdoor-toestel gaat daarmee sowieso niet lukken. Die apparaten werken héél anders dan de sporttoestellen van Garmin.
Vorsprung durch Pedantik.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

etrex30 heeft geen fitness ondersteuning (trainings faciliteiten), en heeft ook nooit geautomatiseerd met Garmin Connect gewerkt. Alleen handmatig uploaden werkt (is nooit anders geweest).

Dit is wat anders met een eTrex35 Touch die kent wel die fitness uitbreidingen en de mogelijkheid om tracks in FIT formaat en die zal wel via Garmin Express de activiteiten kunnen uploaden.

GE afkorting lever bij mij continue verwarring, die was al vergeven aan Google Earth ;)

Garmin Express direct gedownload vanaf de Garmin website heeft geen malware spullen, wel een popup bij aansluiten toestel, maar dat kan in de instellingen uitgezet worden, zodat er alleen een ballon is bij echte updates.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Conclusie: Ik blijft bij de oude versie van Basecamp. Nu even uitzoeken hoe ik gemaakte routes over kan zetten tussen de twee versies. Kennelijk waren die met de update niet meegenomen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Gebruik in nieuwe versie de backup (van database) en in de oude versie de herstel functie. te vinden in het menu Bestand.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie