Rotor 1x13 hydraulic groupset
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
En ook geen reservoir aanwezig, want er is geen warmteontwikkeling. En als het dan alsnog misgaat met het scheuren van een leiding, schijn je hem alsnog in een vaste positie te kunnen fixeren.
Blijft over: de looks. Lelijk !
Blijft over: de looks. Lelijk !
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Hoe doen ze dat dan?Lars TB schreef:Staat geen druk op!
Het lijkt mij dat als je naar een groter tandwiel schakelt je druk moet zetten tegen de veer in.
En dus zolang je niet op het kleinste tandwiel zit er ergens druk op staat.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Volgens mij moet hij bewegen tegen een veerdruk in.. Dus heeft hij tegendruk. Net als dat je kabels onder spanning blijven staan.Lars TB schreef:Staat geen druk op!
Vandaar dat Rolhoff twee slangen gebruikt.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 14:01
- Mijn mountainbike: Specialized Sworks Epic 29
Er zal geen druk op het systeem staan. Tot je gaat schakelen dan word er kortstondig druk uitgeoefend om de derailleur te verplaatsen.
Er zijn geen 2 leidingen nodig. Er zal een vacuüm gecreëerd worden wanneer de richting van de derailleur tegengesteld moet zijn.
Voor de remmen geld het zelfde.
Voor hydraulische remmen zal de druk toenemen wanneer men gaat remmen. Hoe hoger de druk hoe harder men remt. Ook daar wordt een vacuüm gecreëerd om de remblokken weer terug te brengen in de begin stand.
Lucht zal voor mij geen optie zijn. Lucht is samen te persen. Wat kan zorgen voor een vertragende reactie.
Dit bericht is verzonden vanaf mijn mobiele apparaat en daarom kort en bondig. Excuses voor eventuele typefouten.
Er zijn geen 2 leidingen nodig. Er zal een vacuüm gecreëerd worden wanneer de richting van de derailleur tegengesteld moet zijn.
Voor de remmen geld het zelfde.
Voor hydraulische remmen zal de druk toenemen wanneer men gaat remmen. Hoe hoger de druk hoe harder men remt. Ook daar wordt een vacuüm gecreëerd om de remblokken weer terug te brengen in de begin stand.
Lucht zal voor mij geen optie zijn. Lucht is samen te persen. Wat kan zorgen voor een vertragende reactie.
Dit bericht is verzonden vanaf mijn mobiele apparaat en daarom kort en bondig. Excuses voor eventuele typefouten.
Precies!
En:
En:
Rohloff werkt mechanisch en gebruikt dus kabels. Aangezien die flexibel zijn, heb je bij hun systeem er inderdaad 2 nodig.Real Epic '89 schreef:Vandaar dat Rolhoff twee slangen gebruikt.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 858
- Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)
Er wordt geen vacuüm gecreëerd bij het loslaten van de remhandle.F.Bertrand schreef:Er zal geen druk op het systeem staan. Tot je gaat schakelen dan word er kortstondig druk uitgeoefend om de derailleur te verplaatsen.
Er zijn geen 2 leidingen nodig. Er zal een vacuüm gecreëerd worden wanneer de richting van de derailleur tegengesteld moet zijn.
Voor de remmen geld het zelfde.
Voor hydraulische remmen zal de druk toenemen wanneer men gaat remmen. Hoe hoger de druk hoe harder men remt. Ook daar wordt een vacuüm gecreëerd om de remblokken weer terug te brengen in de begin stand.
De blokken komen terug in de beginstand door het terugveren van de seals rond de zuigers.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Seals sluiten af, veren niet.Pollekes schreef:De blokken komen terug in de beginstand door het terugveren van de seals rond de zuigers.
Enige veer in een remsysteem zit in de hendel. Dus creëert die hendel een onderdruk bij het loslaten.
Maar bij de derailleur zit wel een veer en bij het openen van het hydraulisch systeem zal die veer de olie terug drukken. En daar werkt het systeem dus niet met onderdruk.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Wbt remmen; door de capillaire werking wil de vloeistof ook weer terug waar het vandaan komt, dus dat helpt ook mee.
Of dat een vacuuüm is of niet?
Er komt bij die derrie natuurlijk wel druk op. Er zal en zuiger in zitten die de derrie tegen de veer in drukt.
Met de shifter pomp je wat olie in de zuiger en dan schakel je.
Maar dat hoeft toch geen probleem te zijn? Verwacht je dat dat gaat lekken op den duur?
Of dat een vacuuüm is of niet?
Er komt bij die derrie natuurlijk wel druk op. Er zal en zuiger in zitten die de derrie tegen de veer in drukt.
Met de shifter pomp je wat olie in de zuiger en dan schakel je.
Maar dat hoeft toch geen probleem te zijn? Verwacht je dat dat gaat lekken op den duur?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Er komt geen vacuum in moderne remsystemen. Daar is de vorm van de cupjes ook helemaal niet geschikt voor. De enige remmen die zo werkten zijn de oude Magura velg en schijfremmen maar ook die blijven niet onder druk staan.
Inderdaad laten de seals de zuigers terug komen. Ik heb nog nooit een fatsoenlijk hydraulisch systeem gezien die dit met vacuum zuiver kan regelen zeker niet als er rubber onderdelen gaan slijten.
Inderdaad laten de seals de zuigers terug komen. Ik heb nog nooit een fatsoenlijk hydraulisch systeem gezien die dit met vacuum zuiver kan regelen zeker niet als er rubber onderdelen gaan slijten.
Die seal is ook een rubber onderdeel dat slijt, ik zie dus niet hoe die betrouwbaar de functie van een veer op zich kan nemen... .Real Epic '89 schreef:Er komt geen vacuum in moderne remsystemen. Daar is de vorm van de cupjes ook helemaal niet geschikt voor. De enige remmen die zo werkten zijn de oude Magura velg en schijfremmen maar ook die blijven niet onder druk staan.
Inderdaad laten de seals de zuigers terug komen. Ik heb nog nooit een fatsoenlijk hydraulisch systeem gezien die dit met vacuum zuiver kan regelen zeker niet als er rubber onderdelen gaan slijten.
Nu ben ik geen expert op het gebied van seals of hydraulica of vacuüms, maar ik zie gewoon niet hoe dit ding kan zorgen dat de zuiger weer terug getrokken wordt:
Als je de oliedruk weg neemt (leiding los koppelt) van een klauw, dan worden de zuigers ook niet verder naar binnen getrokken.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 858
- Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)
Vanaf ongeveer 1 minuut wordt een en ander uitgelegd.
https://www.youtube.com/watch?v=vQXFFgR ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=vQXFFgR ... e=youtu.be
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Da's inderdaad een mooie uitleg!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Mooi uitgelegd.Pollekes schreef:Vanaf ongeveer 1 minuut wordt een en ander uitgelegd.
https://www.youtube.com/watch?v=vQXFFgR ... e=youtu.be
Rohloff zit ook niet stil en heeft inmiddels een hydraulische bediening..Lars TB schreef:Rohloff werkt mechanisch en gebruikt dus kabels. Aangezien die flexibel zijn, heb je bij hun systeem er inderdaad 2 nodig.
https://bikerumor.com/2016/05/30/rohlof ... bpod-pshr/" onclick="window.open(this.href);return false;