Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

PaganiProductions schreef:Van der poel is gewoon een allrounder hopelijk houd hij dat zo voor de komende jaren hij teveel talent om alleen op een opa racefiets(bejaardesport) waar alleen 60+plussers naar kijken rijden laat dan maar aan de mindere technische renners over.
Mountainbike is 200% moeilijker om goed te doen dan wegopafietsracen.
We zitten toch niet racefiets.nl maar op mountainbike.nl
Heb je Sagan al op de hoogte gesteld?

(Zijn wel wat parallellen tussen hem en VdP te vinden trouwens..)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

aurelius schreef:Er is door zijn omgeving vaker gezegd, stap over op de weg, daar lig je toekomst. Hij wilde echter doen wat hij het leukst vond, 'eerst' nog meestrijden met de MTB wereldtop, een wereldbekerwedstrijd winnen, Olympische Spelen.
Dat 'ie op de weg een topper is bewijst hij keer op keer de laatste tijd, hij wint er meer dan op de MTB. Op de MTB is íe natuurlijk ook gewoon een topper, alleen rijdt daar nogal sterke concurrentie rond die hij steeds net niet wist te verslaan. Kan niet meer lang duren, toch?
Hoop eigenlijk dat hij gewoon bij zijn plan blijft ondanks dat ik hem zeer graag op de weg zie rijden. In cyclocross heeft hij geen tegenstand en bij het mountainbiken hoort hij binnen jaar ook al bij de top. Nu rijdt hij mooi in de "luwte" wedstrijden in de buurt van Nederland en België op de weg en is voor het mountainbiken ook niet extreem veel weg. Als wegrenner ben je veel meer van huis en moet je er veel meer voor laten. Daarbij verdient hij nu al vorstelijk, als hij vorig jaar voor de weg had gekozen had hij dat niet gekregen. Hij heeft voor m'n gevoel ook veel plezier in motorcross, bmx, mountainbiken en cyclocross dan aan racen. Afgelopen zondag leek hij zich ook te vervelen. Het is wel echt een fenomeen, een groter talent voor op de weg hebben we de laatste tien tot twintig jaar niet gehad.
PaganiProductions

38x10 schreef:
PaganiProductions schreef:Van der poel is gewoon een allrounder hopelijk houd hij dat zo voor de komende jaren hij teveel talent om alleen op een opa racefiets(bejaardesport) waar alleen 60+plussers naar kijken rijden laat dan maar aan de mindere technische renners over.
Mountainbike is 200% moeilijker om goed te doen dan wegopafietsracen.
We zitten toch niet racefiets.nl maar op mountainbike.nl
Heb je Sagan al op de hoogte gesteld?

(Zijn wel wat parallellen tussen hem en VdP te vinden trouwens..)
Sagan heeft voor het grote geld gekozen ik denk dat hij diep in zijn hart mountainbiken nog altijd leuker vind.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

poiuytr schreef:[Het is wel echt een fenomeen, een groter talent voor op de weg hebben we de laatste tien tot twintig jaar niet gehad.
Mwoa, hier doe je Tom Dumoulin toch wel ernstig tekort mee.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef:Sagan heeft voor het grote geld gekozen ik denk dat hij diep in zijn hart mountainbiken nog altijd leuker vind.
Heb je ooit weleens een koers gereden? Ik denk dat een finale van een tour etappe of klasieker spannender is dan een tochtje op de MTB.
Voor die mannen is dat echt een kick!
PaganiProductions

japie carbon schreef:
PaganiProductions schreef:Sagan heeft voor het grote geld gekozen ik denk dat hij diep in zijn hart mountainbiken nog altijd leuker vind.
Heb je ooit weleens een koers gereden? Ik denk dat een finale van een tour etappe of klasieker spannender is dan een tochtje op de MTB.
Voor die mannen is dat echt een kick!
Dat is misschien maar %5 de rest is zo spannend als naar verf kijken.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

En mountainbiken is spannender om naar te kijken?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

japie carbon schreef:En mountainbiken is spannender om naar te kijken?
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Tot 10 km van de finish zijn vrijwel alle wielerwedstrijden saai. Soms is er een soort van voorspel richting de finale, maar spannend is dat nooit. En om nu te kijken hoe mooi die mannen een treintje vormen bij 55 km/u... .

In dat opzicht ligt er bij een mtb race wel wat meer uitdaging. Het is meestal al interessant om te zien hoe die toppers over de obstakels van het parcours geraken, zelfs als de strijd om de eerste plaats al in de eerste ronde gedaan is.


Als je de Tour samenvat in de lengte van 1 wereldbeker mtb, dan zit je qua spanning waarschijnlijk wel gelijk.


Maar het zijn 2 sporten die weinig met elkaar te maken hebben, dus vergelijken is nauwelijks mogelijk en het is wat onzinnig deze woordenstrijd nog verder te voeren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

japie carbon schreef:En mountainbiken is spannender om naar te kijken?
Zeer zeker
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lars TB schreef:het is wat onzinnig deze woordenstrijd nog verder te voeren.
Dat wist ik uiteraard vooraf al :D

Wat ik altijd vooral sneu vind is dat MTBers (sommige) zich altijd zoveel cooler en heldhaftiger vinden dan racefietsers.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

japie carbon schreef:Wat ik altijd vooral sneu vind is dat MTBers (sommige) zich altijd zoveel cooler en heldhaftiger vinden dan racefietsers.

Sneu?


Hoe kan een feit "sneu" zijn?



:lol: :bier:



(eigenlijk ben ik wel voor woordenstrijd!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Los van wat ze vinden... ze doen ook vaak coolere en heldhaftigere dingen... Niet iedere MTB-er is een held die een wereldbeker parcours afraast natuurlijk. Maar zodra je op een uitdagende trail zit...

Een eindsprint van een touretappe met ellebogenwerk, heel hard een bochtige Alpen/Pyreneen/Dolomietenweggetje afdenderen op een racefiets, allemaal ook best cool en heldhaftig en spectaculair.

Maar een MTB-er komt nou eenmaal 'standaard' wat sneller situaties tegen die om wat lef en techniek vragen, die grensverleggend kunnen zijn. Op sommige trails, met name die naast vaste routes, worden aardige capriolen uitgehaald.
Glad asfalt vraagt niet nou eenmaal zoveel van je technische kunnen of lef. Als je zand, grind, wortels, drops etc. eng vindt, is het asfalt lekker veilig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
PaganiProductions

Lars TB schreef:
japie carbon schreef:Wat ik altijd vooral sneu vind is dat MTBers (sommige) zich altijd zoveel cooler en heldhaftiger vinden dan racefietsers.

Sneu?


Hoe kan een feit "sneu" zijn?



:lol: :bier:



(eigenlijk ben ik wel voor woordenstrijd!)
Wij fietsen ook niet op buspasje fietsen
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

??
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

japie carbon schreef:Wat ik altijd vooral sneu vind is dat MTBers (sommige) zich altijd zoveel cooler en heldhaftiger vinden dan racefietsers.
Calimero-complex.
PaganiProductions schreef:
japie carbon schreef:En mountainbiken is spannender om naar te kijken?
Zeer zeker
Alleen als je flink met de camera rondzwaait.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie