Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
arnaldo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 05:57
Mijn mountainbike: X-trail save 6.0 2012

Hallo allemaal,

Ik zal me ff opnieuw voorstellen.
Ik ben Arnold van den Berg,en kom uit Kampen.

Ik ben hier sinds 2012 denk ik niet meer geweest.
Het mountainbiken viel door meerdere oorzaken in het niets.
Nu ben ik onlangs geopereerd en moet ik wanneer ik hersteld ben wat aan mijn conditie gaan doen.
Dus ben ik rustig aan mijn mtb uit het stof wezen trekken en heb hem op een slakkengangetje schoongemaakt,zover mijn lichaam dat toe liet.
Ook heb ik de schijfremmen gereinigd en de verglazing van de blokjes afgehaald.

Ik ga in Mei beginnen met kleine rondjes op de weg,en hoop zo snel weer op de routes te belanden.

Mijn mountainbike: X-trail save 6.0
Tektro hydraulische schijfremmen
Versnellingen Shimano Deore
Rockshox XC 28 met lock out.

Niet het beste,maar nog altijd goed genoeg voor mij.

Sommigen van jullie zullen me misschien nog herinneren,anderen weer niet.
Maar dat komt in verloop van tijd wel.
Het leven is hard,maar een boom is veel harder.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

arnaldo schreef: Niet het beste,maar nog altijd goed genoeg voor mij.
Het kan altijd beter, zelfs bij een bike van 8000 euro. :-D
Het gaat erom of je er plezier aan beleeft en als dat zo is, dan is het goed.
Veel plezier en hopelijk herstel je snel van je operatie.
bullitshot
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 9 januari 2018, 14:22

Sinds anderhalve maand ben ik weer aan het mountainbiken rondom Nijmegen. Woon er sinds kort in met deze mooie omgeving leek het mij super om de fiets weer te pakken. Ik heb echt een oude nog maar inmiddels een nieuwe gekocht, een Giant Terrago 2 welke mij tot nu toe wel goed bevalt! Inmiddels ook wat accessoires besteld zoals een rugzak (osprey syncro 10) en een pompje en dergelijke.

Merk wel dat er meer enthousiasme is dan spieren :) dus ik moet een beetje oppassen met te vaak en te veel hoogtemeters achter elkaar pakken.

Zie aan mijn Strava tijden dat het steeds beter gaat. Wat ik nog wel lastig vind is wanneer je omhoog fietst en een fatsoenlijke boom die op het pad ligt (30/40 cm hoogte) om overheen te komen. Ik stap nu gewoon af :) Wel geprobeerd in eerste instantie maar dat was geen succes! Tips zijn welkom

Afbeelding
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Ik zal me ook nog even netjes voorstellen. Ik had al een aantal posts gemaakt maar hier mij nog niet bekend gemaakt :)

Mijn naam is Erik, 43 jaar woonachtig in Bilthoven.
Ik rij 2-3 keer per week op de routes Zeist, Austerlitz, Lage en Hoge Vuursche (min of meer mijn achtertuin) op mijn Merida Big Trail 500.
Al sinds mijn 18e een mountainbike gehad maar sinds de laatste 3 jaar eigenlijk pas de echte routes ontdekt, daarvoor eigenlijk meer als een soort bostourfiets gebruikt. Ik geniet er met volle teugen van en de routes worden steeds mooier. 2 jaar terug eindelijk afscheid genomen van mijn Raleigh Strata (echt heul oud, maar goed onderhouden al die tijd) en een Merida Big Seven 40D gekocht, deze eigenlijk dus vrij snel ingewisseld voor een wat betere bike en geen moment spijt van gehad, de trail geometrie bevalt mij goed en voel me wat zekerder op de trails.
Ik zal vooral actief zijn in de threads van de genoemde routes denk ik.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
mind_state
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 juni 2015, 14:37

Kan iemand mij vertellen hoe ik me wachtwoord kan wijzigen? Kan het niet vinden bij mij profiel.

Heb nu zo'n tijdelijk wachtwoord en dat is irritant.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bikerspaneel -> Profiel -> Wijzig registratiedetails

Of deze link :bier:
http://www.mountainbike.nl/forum/ucp.ph ... eg_details" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
JFrans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 15:21

Hallo allemaal,

Sinds ik voor mijn verjaardag drie maanden geleden een 2e hands mtb zocht, heb ik een (lichte) verslaving opgebouwd voor de dingen. Ik ben nog aan het ontdekken wat ik prettig vind rijden: tot nu toe heb ik gereden op een Merida XC Mission Speed, Rotwild RCC, Ridley 29er en Bulls Copperhead 3. Op de laatstgenoemde rijd ik het fijnst.

Je kan me doordeweeks tegenkomen op de route tussen Amersfoort en Utrecht naar werk. In de weekenden ben ik van plan single tracks op de Utrechtse Heuvelrug te trotseren maar dat is er nog niet van gekomen.

Misschien dat een cursusje ook nuttig kan zijn. Iemand ervaring mee in de regio Amersfoort?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Welkom!

Heb je thuis al verteld dat je voortaan je weekend op de mountainbike door gaat brengen?
Of dat het vakantie geld voortaan naar fiets spullen gaat ipv de vakantie?
:bier:

Voor een cursus/clinic/les kun je eens op de website van de ntfu kijken. Daar zie je overzichtelijk op één kaartje welke (ntfu aangesloten) instructeur waar les geeft en wanneer.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
JFrans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 15:21

Helaas heb ik het niet goed verscholen kunnen houden:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

haha, heb je dat in 3 maanden opgebouwd??

welkom :bier:
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Haha, dat heb je snel gedaan in 3 maanden tijd :winkie:
JFrans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 15:21

Ik blijk het kopen nogal leuk te vinden. Maar nu staat de schuur vol :roll: Iemand interesse in een fiets? :bier:
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Hallo allemaal,

Even kort voorstellen. Mijn naam is Jan en woon in IJmuiden.
Sinds kort in het bezit van een mtb waarmee ik eerst maar eens kilometers aan het maken ben om zitvlees te groeien en mn conditie op te schroeven. Dit om weer wat langer van mn enduro motor te kunnen genieten. Maar... ik moet toegeven het sturen over bospaadjes etc. op de fiets is ook verslavend.
Ik ben mezelf eerst eens aan het inlezen op dit forum en zal vast wel met vragen komen.

Groet, Jan
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Welkom :bier:

Pas maar op, zo ben ik ook begonnen. Inmiddels is de motor weg en hangen er drie mountainbikes in de schuur :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
fjorden
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 februari 2017, 15:45

Ook ik zal mij even voorstellen: ik ben graag buiten en ga dan vaak hardlopen. Nu heb ik sinds een tijdje ook een betere mountainbike dan waar ik vroeger heel af en toe op reed. Ik hoop dus veel meer te gaan rijden in de omgeving van Lage Vuursche, Austerlitz en Apeldoorn.

Ook zonder account heb ik al gezien dat er hier een hoop kennis, ervaring en gezelligheid is. Al veel meegelezen en geleerd.
Plaats reactie