Nieuwe vaste route Markelo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag eindelijk Markelo gefietst. Wat een mooie flowy singletracks zitten in de route!!! Gestart in Goor:
- Deel bij de Mottenaarsdijk: leuk stuk, draaien en keren met korte klimmetjes.
- Herikerberg: klim met flow, door veel stukjes omlaag erin, liep lekker. De afdaling na Monte Bello was echt fantastisch. Niet steil, maar heerlijk lopende bochten, veel flow. Echt een super stuk!!
- Motocrossbaan; leuke stukjes omhoog en omlaag, snelle afdaling op het einde.
- Leuk stukje bij de Hemmelweg, ik dacht nog snel omlaag te kunnen, maar er lag plots een doordraaiende linker bocht. Lekker snel doorheen zo.
- Onverwacht pittige klim (asfalt) bij het oorlogsmonument. Daarna snelle singletrack afdaling.
- Kattenberg: zo, zeker onverwacht, vrij steil omhoog en omlaag, erg leuk.
- Daarna een langer en saaier stuk, onderbroken door 2x een leuke singletrack langs het Twentekanaal. Overbruggingsstukken maakten het saai....
- Op en af naar N753: saai rechttoe rechtaan, mits toestemming van landeigenaren kun je hier zeker 2 uitdagende downhill stukken van maken....

kortom, het eerste deel (zeg maar van Goor naar Markelo tot de Kattenberg) van de route was erg leuk, met mooie flowy singletracks. De route was goed onderhouden, en lag er droog bij. Tweede deel (Kattenberg naar Goor) was minder, meer saaie stukken en een enkele leuke singletrack. Maar zeker de moeite waard om eens te rijden, al helemaal vanwege het deel tussen Goor en Markelo.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Leuke route vandaag voor het eerst gereden. Vele leuke singeltracks maar ook aardig wat grindpaden vond het niet erg storend.
Baan ligt er verder bij had een gps aan maar eigenlijk niet nodig gehad.
NoepZor
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 1 april 2009, 19:11
Mijn mountainbike: Giant Fathom 29 1 LTD 2017
Contacteer:

Afgelopen zondag Markelo weer eens gedaan (route start <1 km van m'n huis). Eerste deel vanaf Goor blijft het mooiste (Herikerberg > Hulpe > Markeloseberg), maar ik was aangenaam verrast door de nieuwe single track bij de Diepenheimsedijk. Vrij technisch met wat grote kuilen waar je doorheen moet. Track is nog redelijk mul, is nog niet helemaal hard aangereden.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

@NoepZor zelf ook elke weer aangenaam verrast door deze route:-) Herken je in de opmerking dat de nieuwe singletrack nog moet worden ingereden. Is voor mij het ideale uitlaat gelegenheid voor de gravelracer:-)
eruumpol
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 12:27

Blijft een erg mooie route en perfect onderhouden door de vrijwilligers!
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Gister weer geweest. Leuk stuk track erbij (richting kanaal) . Haalt weer wat asfaltmeters eruit :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Heb me vanmorgen prima vermaakt op de route :-q
Had het rondje zo'n beetje voor mezelf; Maar één andere biker tegengekomen
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

We willen morgen deze route rijden (we komen vanuit Limburg).
Vraag: is daar veel regen gevallen? Volgens online weerstations niet, dus hoe ligt de route erbij?
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Woon in de buurt, is tot nu toe weinig gevallen
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

wpee schreef:We willen morgen deze route rijden (we komen vanuit Limburg).
Vraag: is daar veel regen gevallen? Volgens online weerstations niet, dus hoe ligt de route erbij?
Afgelopen maandag met m'n vriendin het rondje nog een keer gereden en het ligt er nog steeds prima te rijden bij.
Of je vanuit limburg deze route moet kiezen hier in de buurt is sterk de vraag, met Hellendoorn en Rijssen op een steenworp afstand.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

vibemaker schreef:
wpee schreef:We willen morgen deze route rijden (we komen vanuit Limburg).
Vraag: is daar veel regen gevallen? Volgens online weerstations niet, dus hoe ligt de route erbij?
Afgelopen maandag met m'n vriendin het rondje nog een keer gereden en het ligt er nog steeds prima te rijden bij.
Of je vanuit limburg deze route moet kiezen hier in de buurt is sterk de vraag, met Hellendoorn en Rijssen op een steenworp afstand.
Ik sluit me hier bij aan, hoewel Markelo beter wordt, komt er nog steeds relatief veel asfalt in voor. Vanuit Limburg kiezen voor Rijssen, (Holten), Hellendoorn en Lemele lijkt me de beste optie :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Rijssen staat op al programma!
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Rijssen en Markelo kun je ook mooi koppelen, wel de moeite waard imho.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

vibemaker schreef:
wpee schreef:We willen morgen deze route rijden (we komen vanuit Limburg).
Vraag: is daar veel regen gevallen? Volgens online weerstations niet, dus hoe ligt de route erbij?
Afgelopen maandag met m'n vriendin het rondje nog een keer gereden en het ligt er nog steeds prima te rijden bij.
Of je vanuit limburg deze route moet kiezen hier in de buurt is sterk de vraag, met Hellendoorn en Rijssen op een steenworp afstand.
Hoe laat was je daar? Ik heb ook nog een rondje gedaan (met Rijssen tussendoor) en zag nog een man en vrouw samen rijden. Beiden hetzelfde shirt aan?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

nversteege schreef: Beiden hetzelfde shirt aan?
gast, eeew, nee! :o :winkie:

We waren er zo globaal tussen 11:30 en 14:00
Ik denk dat wij het stel in hetzelfde shirt ook nergens ingehaald hebben
Plaats reactie