Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef:Gisteren met mijn jongste (5) wezen fietsen in de buurt. Hij wil graag leren springen. En hij wil alles kunnen wat hij op Red Bull TV ziet natuurlijk. Dus toen hij een drop-off zag was het “Papa daar kan ik wel vanaf springen”. Dat kon hij wel, maar zonder fiets. Het springen is dit ritje niet gelukt maar we hebben wel een lollige foto gemaakt. En bij thuiskomst een dubbele mini-ramp (15cm hoog, schans-tussenstuk-landing) besteld bij de skatewinkel. Binnenkort maar eens op het plein neerzetten en kijken hoe de kinderen daar overheen vliegen.
Haha, prachtig. Die 5 jarige van mij wil ook "Rampion" worden als hij Rampage heeft gekeken :winkie: Heerlijk dat ze zo jong kunnen leren en zoveel lol hebben

ps, Thumbs up voor de Early Rider fietsjes :-q :-q

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Da’s een mooie actiefoto! Voorwiel van de grond zijn wij nog mee bezig. Hij durft wel van steile dingen af te rijden maar loskomen komt later denk ik.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat ze veel beter leren fietsen omdat die Early Riders echt kloppen bij kids van die leeftijd. Vriendjes die op zo’n zwaar stalen hok met 1-piece crank moeten leren fietsen vinden er allemaal niks aan.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef:Da’s een mooie actiefoto! Voorwiel van de grond zijn wij nog mee bezig. Hij durft wel van steile dingen af te rijden maar loskomen komt later denk ik.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat ze veel beter leren fietsen omdat die Early Riders echt kloppen bij kids van die leeftijd. Vriendjes die op zo’n zwaar stalen hok met 1-piece crank moeten leren fietsen vinden er allemaal niks aan.
Ja, geometrie klopt en ze zijn lekker licht. De 20" versie heeft ie inmiddels ook maar op de pumptrack en om te "stunten" rijdt hij nog steeds liever op de 16"

veel oefenen en veel vallen :winkie: :winkie:

https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... 77717/?t=0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... 97715/?t=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Het was warm vandaag, toch maar een tripje gemaakt voordat het losbarste aan het eind van de middag.
Afbeelding
Afbeelding
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Onlangs s’avonds met m’n zoontje naar het dijkgatbos geweest, daar heeft hij zich uitermate vermaakt!

Afbeelding
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Biken met je kids, in dit geval met mijn zoon van 14, is geweldig. :-q
Het windsurfvirus overbrengen is mij niet gelukt, mtben en vooral downhillen vindt hij geweldig.

Helaas ook wel confronterend maar vooral ook trots dat ik hem gisteren met moeite kon bijhouden in Zeist. :winkie:
Op een zeker moment ook aangehaakt bij een groepje 40 plussers, hij gaf geen krimp.

Hij heeft ook al ervaring met het fenomeen otb, je schrikt je wel kapot als je je zoon over zijn stuur ziet vliegen bij een zandbak met onverwachte erosiedrop.
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Iemand nog tips voor een leuke vakantiebestemming voor het biken met twee kids in de leeftijd 8 en 10? Diverse routes in NL (niet limburg) gaan prima.

Maw, welke buitenland gebieden zijn ook heel geschikt om kleine rondes met de kids te doen?
Lange pittige klimmen en afgrond doen het voor de kids niet zo heel goed.
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Saalbach-Hinterglemm.

Verleden jaar met mijn 7-jarig zoontje gedaan en je kan je daar eindeloos amuseren.
Milka-Line (downhill) was zelfs voor hem goed te doen mits de snelheid laag genoeg te houden.
Als je het dal uitrijdt, klim je wel maar zijn het geen super pittige klimmen.
Langs het riviertje loopt ook een leuk pad waar je tof kan fietsen en af en toe stoppen aan de banken/proeven die er te doen zijn.

Wij hebben ons daar super goed geamuseerd.
Jammer dat we dit jaar niet terug kunnen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Afgelopen jaar in de Vogezen rond La Bresse ook eea. gereden met mijn zoon van net 6 en dat is afgezonderd van goed opletten in afdalingen goed te doen. Itt. in NL laten ze in het buitenland losse stenen (flinke) gewoon liggen op het pad. Voor kleine (minder ervaren) rijders is dat even opletten en de snelheid goed aanpassen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hier toevallig ouders aanwezig van kids die gisteren aan mini downhillcup hebben meegedaan? Prachtig om te zien, mannetjes (en een enkel dametje) van riant basisschoolleeftijd die volle bak naar beneden raggen en grotere gaps pakken dan een aantal volwassenen. :-q
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Bowiex schreef:Afgelopen jaar in de Vogezen rond La Bresse ook eea. gereden met mijn zoon van net 6 en dat is afgezonderd van goed opletten in afdalingen goed te doen. Itt. in NL laten ze in het buitenland losse stenen (flinke) gewoon liggen op het pad. Voor kleine (minder ervaren) rijders is dat even opletten en de snelheid goed aanpassen.

Dank, ik ga het eens uitzoeken. De familieroutes in FR zijn vaak al een stuk uitdagender dan veel routes in NL. Ervaring is wel dat ze meer kunnen dan je denkt, zolang je maar de tijd neemt.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vorig jaar heb ik een stukje aan de voet van Mt. Ventoux gefietst met mijn dochter. Ze was toen 7. Eerste stuk ging door een bos en was redelijk vlak. Kleine stukjes omhoog en omlaag. Wat bochtjes. Dat ging prima. Toen een grindweggetje flauw omhoog en uiteindelijk weer afdalen naar het begin van de route. En daar werd het nogal spannend. Ze heeft prima schijfremmen op haar 20”+ Specialized maar ze vergat gewoon te remmen. Daardoor ging het zo hard dat ze helemaal niet meer wist wat te doen. Ik had de keuze gemaakt achter haar te fietsen om te kunnen zien wat ze deed en wat tips/commando’s op haar ad te vuren wanneer nodig. Dat kwam erop neer dat ik keihard “REMMEN!!! REMMEN!!!” roepend maar verder machteloos achter haar aan reed. Ik weet niet of ik het nou enger vond dan zij maar ik kneep hem echt. Gelukkig kan die fiets redelijk wat hebben, bleef ze vrij ontspannen zitten en liep het goed af. Hoogtepunt voor haar was de tussenstop in het bos waar we allerlei insecten en planten hebben onderzocht :D

Volgens mij was ze gewoon niet genoeg gewend aan het hoogteverschil. Het feit dat je langer dan 20 seconden naar beneden kunt fietsen komt bij ons nauwelijks voor. Helaas was het een redelijk beangstigende ervaring en was ze duidelijk minder enthousiast om nog een keer zoiets te doen. Het klinkt wat dramatisch misschien maar het was niet eens heel indrukwekkend qua route. Ik heb de route (3 km) vooraf gereden om te kijken of ze het zou kunnen maar had dat dus niet helemaal goed ingeschat.
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Oli4k schreef:Vorig jaar heb ik.....goed ingeschat.

Juist wil ik voorkomen dat ze (twee jongens) er gelijk genoeg van hebben. Route van Lemelerberg is prima te doen voor ze.

Afgelopen mei vakantie nog in het Sauerland gekampeerd. Pa en ma nog druk met de tent op zetten, komen ze terug. "Pap, Mam! Je kan hier heel mooi mountainbike.". Ik heel wijzelijk: "Mmm ok, doe je wel je helm op als je van de camping af gaat."
Even later ga ik mee, blijkt het een singletrack afdaling van zo rond de 18% te zijn.... Ze kunnen veel, maar zien helaas nog niet veel gevaar.
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Biken met je kids blijft leuk om te doen. Ook al zijn ze al 18 jaar inmiddels het blijven je kids.

Gisteren samen met mijn oudste dochter de route om Wierden en het Lage veld gedaan. Heerlijk 30 kilometer gebiked, ondanks de lichte regen. Nog steeds kan ik daar enorm van genieten, quality time..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk! En daarna gezellig samen de fietsen poetsen. ;-)
Plaats reactie