Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Vandaag op de Brunsummerheide het nieuwe stuk trail gereden (parallel aan de weg van Brunnsum naar Landgraaf), super gemaakt!!
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ja inderdaad, heel leuk stuk !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Ik ben dit weekend voor een paar dagen in de buurt van Brunsum. Heeft het zin om de fiets mee te nemen of is het één grote baggerzooi?
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Parkstad routes 1, 2 en 3 zijn altijd wel goed te rijden... veel heidegrond die wat vocht kan hebben. Weekend wordt iets beter hier... regen maar ook langere droge perioden. Ik zou zeggen... meenemen die fiets !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Volgend weekend gaan we met de familie voor een lang weekend naar Vaals. Zat de denken op de parkstad routes te gaan fietsen en de route van Epen zijn deze een beetje te doen dit tijd van het jaar of kan ik beter uitwijken naar een van de andere routes in de buurt ?
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Zie mijn eerdere post over de Parkstad routes...Epen kan glibberen en glijden zijn in deze tijd van het jaar, zo ook de andere Heuvelland routes... echter, dat is de charme van hier rijden :tong :winkie:
Have fun !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

ben benieuwd word de eerste keer dat ik ze ga fietsen dus wel zin in :)
scan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 22:09

Iemand een idee hoe Brunssummerheide erbij ligt n de regen en sneeuw van afgelopen dagen? Wil hier zondag mss gaan rijden.
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Heb hem vandaag nog icm met de rode beek.

De brunsummerhei ligt er goed bij, nergens overdreven veel modder. en ook de rode beek is goed begaanbaar. tuurlijk hang je onder modder als je klaar bent maar je hoef nergens te ploeteren door modder van 10cm diep.
De strijthagen heeft meestal wat meer last van modder.
Wir wollen leben!
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

In de schinveld route zijn leuke stukken erbij gekomen de laatste tijd.
Helaas alleen veel last van vernielingen op vooral de Strijthagenroute.

Daardoor ontbreken op diverse plaatsen bordjes of zijn de stickers van de bordjes afgetrokken.

https://www.1limburg.nl/vandalen-blijve ... starticles" onclick="window.open(this.href);return false;
Wir wollen leben!
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

van het weekend heb ik lus 1 en 3 van Brunssummerheide gefietst. ik gebruik altijd mijn Garmin in combinatie met de borden om de routes te fietsen. ik was er niet van op de hoogte dat deze routes gewijzigd waren dus mijn gps zat er steeds naast. ik had wel dezelfde dag nog de routes gedownload van; http://www.mtbroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; maar dit waren nog de oude routes. Weet iemand of er ergens de nieuwe routes te downloaden zijn?

Vond de route wel een stuk mooier dan voorheen!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Gewoon de bordjes volgen? :P
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Niels76 schreef:van het weekend heb ik lus 1 en 3 van Brunssummerheide gefietst. ik gebruik altijd mijn Garmin in combinatie met de borden om de routes te fietsen. ik was er niet van op de hoogte dat deze routes gewijzigd waren dus mijn gps zat er steeds naast. ik had wel dezelfde dag nog de routes gedownload van; http://www.mtbroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; maar dit waren nog de oude routes. Weet iemand of er ergens de nieuwe routes te downloaden zijn?

Vond de route wel een stuk mooier dan voorheen!
https://www.facebook.com/mtbroutesparkstad/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier even informeren? :-q
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

KevinBel schreef:Gewoon de bordjes volgen? :P
In mijn enthousiasme bij het afdalen wil ik nog wel eens een bordje over het hoofd zien :o
Koenuhhh schreef:
Niels76 schreef:van het weekend heb ik lus 1 en 3 van Brunssummerheide gefietst. ik gebruik altijd mijn Garmin in combinatie met de borden om de routes te fietsen. ik was er niet van op de hoogte dat deze routes gewijzigd waren dus mijn gps zat er steeds naast. ik had wel dezelfde dag nog de routes gedownload van; http://www.mtbroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; maar dit waren nog de oude routes. Weet iemand of er ergens de nieuwe routes te downloaden zijn?

Vond de route wel een stuk mooier dan voorheen!
https://www.facebook.com/mtbroutesparkstad/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier even informeren? :-q
Thanks, ga ik doen!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen lus 1,2 en 3 van de parkstad routes gereden. Het blijven lekker technisch uitdagende routes waar je flink bij gaat afzien. Ook de route veranderingen die hier en daar gemaakt zijn pakken heel goed uit!

Het enige wat mij wel opviel is dat het plaatselijk heel krap begint te worden met de begroeiing. Verder was het weer een top dagje op de bike! :winkie:
Plaats reactie