Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik heb me net ingeschreven! Nu maar hopen dat mijn fiets snel binnen is, kan ik weer een beetje singlespeed mojo opdoen :-q :-q
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

maatchen schreef: Ja, en daar werd het laatste examen naar 24 mei verplaats. Kl****te.
Heb je dus nog 3 dagen om te leren na het EKSS, ideaal!

Ik heb me ook ingeschreven trouwens! Na 17.000+ km D0/D1 ben ik natuurlijk traag als dikke stront dus dat komt mooi uit.
Everybody bought a new bike!
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Nja, ben zo een dag reizen kwijt om weer naar huis te komen en dan gaat er nog zeker een halve dag aan om naar de 'examenplaats' te komen. Blijft er dus nog maar 1,5 dag over. Die gaan vast op aan bijkomen van EKSS, want ik ben vast niet veel sneller dan jij tegen die tijd.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik heb jaren singlespeed gereden, de oude Unit verkocht en een tijdje gehuild. Nu sinds een dag een nieuwe Kona Unit 2018 en gisteren zijn mayden voyage. Wat voelde het vertrouwd en wat was het leuk!

Natuurlijk ingeschreven voor de ec2018 omdat dat in de achtertuin wordt gehouden en ik probeer binnen een maandje mijn kuiten te laten wennen aan het niet schakelen.

Het woord trainen gaat niet vallen maar ik wil natuurlijk wel oefenen. Kan iemand me zeggen hoe lang de wedstrijd ongeveer is en hoe het werkt? Rondjes of meer een marathon idee? Van oude filmpjes en de site van het EC kom ik niet veel verder.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Waarschijnlijk rondjes. Maar maak je geen zorgen, elk rondje is anders, je komt iedereen tegen, dus je kunt je optimaal vermaken.
Everybody bought a new bike!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Tinnieman schreef:... Nu sinds een dag een nieuwe Kona Unit 2018 en gisteren zijn mayden voyage....

Dan zeggen we: "pic's or it didn't happen 8) :winkie: ! Maar toch alvast gefeliciteerd met je nieuwe stalen ros :-q
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik vind die nieuwe 650B+ Unit zo'n vette bak :bier:

Pics dus :winkie:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

plaatjes komen maar ik was vooral druk met fietsen :-q
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Tinnieman schreef:
Het woord trainen gaat niet vallen maar ik wil natuurlijk wel oefenen. Kan iemand me zeggen hoe lang de wedstrijd ongeveer is en hoe het werkt? Rondjes of meer een marathon idee? Van oude filmpjes en de site van het EC kom ik niet veel verder.
Meestal wordt dat tijdens de wedstrijd bepaald :winkie: Even aftasten wat iedereen aan het doen is.

Uurtje fietsen, paar rondjes, met ieder rondje een bierstop.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Vooraf heeft niemand getraind en gaat iedereen het rustig aan doen (gewoon voor de lol :winkie: ) maar na de start wordt er vooraan toch altijd ineens snoeihard gefietst...

Rare jongens die singlespeeders...
rcdenhartog
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 09:24
Mijn mountainbike: Travers 29+, Kona Wozo, 2x Bice CroceEvo, Singular Pegasus Ti

George schreef:Vooraf heeft niemand getraind en gaat iedereen het rustig aan doen (gewoon voor de lol :winkie: ) maar na de start wordt er vooraan toch altijd ineens snoeihard gefietst...

Rare jongens die singlespeeders...
Klopt idd hahaha!! Als het koers is gaat iedereen los!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Nou..... iedereen... ik blijf meestal te lang bij de bierstop hangen
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Vergeet ook vooral de biertraining niet
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Verder lees ik eigenlijk verbijsterend weinig nieuws over dit evenement. Niet op de site, niet op de FB pagina, ik had wat meer 'buzz' verwacht maar misschien kijk ik op de verkeerde plekken?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Het zelfde gevoel heb ik ook een beetje George. Maar de mannen van het Mountainbike Museum kennende wordt het een topevenement.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie