Maashorst "Groene route"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:@JorisR6: hij meent dat echt, maar dan staat Tsji er ook wel een beetje om bekend dat ie een wat afwijkende visie heeft op wat mtb-en is en op vaste routes. :D
Klopt , ik heb niets met wat hier iedereen mtb-en noemt. Ik gebruik niet voor niets altijd de term onverhard toerfietsen. Echt mtb-en is voor in het buitenland waar echte bergen zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Tsjibiti schreef:
deefdeef schreef:@JorisR6: hij meent dat echt, maar dan staat Tsji er ook wel een beetje om bekend dat ie een wat afwijkende visie heeft op wat mtb-en is en op vaste routes. :D
Klopt , ik heb niets met wat hier iedereen mtb-en noemt. Ik gebruik niet voor niets altijd de term onverhard toerfietsen. Echt mtb-en is voor in het buitenland waar echte bergen zijn.
Je hebt niets met MTB-en en gaat liever onverhard toerfietsen. Daar heb jij geen mountainbikeroute voor nodig. In de Maashorst en Herperduin liggen kilometers brede paden, die perfect in jouw behoefte voorzien. Hoogstwaarschijnlijk weet je die paden beter te vinden dan ik ;-).

Kan ik mijn hobby uitoefenen op singletracks en haal jij je voldoening uit onverhard toerfietsen. Allebei blij :)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

[quote="JorisR6"]Daar heb jij geen mountainbikeroute voor nodig. /quote]
Klopt helemaal en daarom ben ik een tegenstander van het creëren van vaste mtb-routes. Niet omdat ik jullie die niet gun maar bijna overal heeft dat tot gevolg dat er in een gebied met vaste routes op andere , in mijn ogen mooiere paden , niet meer gefietst mag worden. In de Maashorst is dat gelukkig (nog) niet het geval maar je mag er vanuit gaan dat er ook een keer van komt. Daarom pleit ik nu de gelegenheid er voor is voor bredere paden in de routes en dan kan gelijk ook , net als op de Veluwe route zonder probleem er in twee richtingen worden getoerd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren deze gereden in combinatie met Herpenduin. Ik was aangenaam verrast, vooral het deel waar die samen loopt met de blauwe route van uden was een heerlijk stuk singletrack! Het singletrack gehalte was niet super hoog, hier en daar zijn er ook genoeg paden waar je lekker kan door trappen.

Conclusie: Mooie route die ik zeker nog wel vaker zal rijden in de toekomst! :-q
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Koenuhhh schreef:Gisteren deze gereden in combinatie met Herpenduin. Ik was aangenaam verrast, vooral het deel waar die samen loopt met de blauwe route van uden was een heerlijk stuk singletrack! Het singletrack gehalte was niet super hoog, hier en daar zijn er ook genoeg paden waar je lekker kan door trappen.

Conclusie: Mooie route die ik zeker nog wel vaker zal rijden in de toekomst! :-q
Dan moet je zéker de rode route van Herperduin er aan vast plakken.... :wink: :wink:
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

pk-patty schreef:
Koenuhhh schreef:Gisteren deze gereden in combinatie met Herpenduin. Ik was aangenaam verrast, vooral het deel waar die samen loopt met de blauwe route van uden was een heerlijk stuk singletrack! Het singletrack gehalte was niet super hoog, hier en daar zijn er ook genoeg paden waar je lekker kan door trappen.

Conclusie: Mooie route die ik zeker nog wel vaker zal rijden in de toekomst! :-q
Dan moet je zéker de rode route van Herperduin er aan vast plakken.... :wink: :wink:
Had ik toch al :winkie:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Beetje laat zie ik dit. Ik heb wel gemaild en ben er ook vanuit gegaan dat het ook over de 5 vaste routes gaat. Oranje voegt niets toe naast dat die route ook slecht wordt onderhouden/is gepijld, dus ruim die route op en richt je vooral op onderhoud en beter maken van de andere routes. Blauw het stuk na bedaf de lange rechte stukken langs de weilanden door het losse zand anders proberen te laten lopen. Slingerstuk na Mastdorp in bedaf vind ik wel gaaf.
Piep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 22:31

Ik wil deze route binnenkort gaan rijden. En als ik tijd over heb de Blauwe route(Uden).
Kan en mag ik mijn auto bij theater naat piek nerzetten?
want daar komen volgens mij beide routen lang.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Piep schreef:Ik wil deze route binnenkort gaan rijden. En als ik tijd over heb de Blauwe route(Uden).
Kan en mag ik mijn auto bij theater naat piek nerzetten?
want daar komen volgens mij beide routen lang.
Volgens mij kan je daar gemakkelijk je auto "kwijt".
Ideale opstapplek : dicht bij de proviniale weg en 100 meter verwijderd van de Groene en de Blauwe route ,die daar samenvallen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Vanochtend vanuit Limburg richting de camping in Zeeland, als startplaats voor blauw/groen/rood/ blauw.
Uiteinde lijk net geen 75 km gemaakt. Ik vond het een leuke mooie route, met vele vergezichten. Samen met enkele wandelaars nog een ree aanschouwt. Andere bikers op weg geholpen. Op zich knap, want ik was hier nog nooit geweest. Wat ik mis is dat bij de zwarte verbindingsbordjes vermeld staat waar deze naartoe leiden. Nu heb ik Heesch en omgeving meegepakt. Niet verkeerd maar was eigenlijk niet de bedoeling. Herperduin uiteindelijk wel gevonden. Inderdaad wat hobbelig en soms modder. Dan is de Schaak in Meterik een biljartlaken. Wel een mooie uitdagende route met pittige klimmetjes en heerlijk schuiven door het losse zand. Zag later op strava dat ik een nette tijd heb gescoord, top tien van dit jaar zonder echt gas te geven :-D :-D . Daarna groen weer opgepakt richting Zeeland. Sommige opgeknapte stukken vragen om een toertocht zodat een peloton fietsers de paden kan vormen. Mooie routes.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Peter243 schreef:Vanochtend vanuit Limburg richting de camping in Zeeland, als startplaats voor blauw/groen/rood/ blauw.
Uiteinde lijk net geen 75 km gemaakt. Ik vond het een leuke mooie route, met vele vergezichten. Samen met enkele wandelaars nog een ree aanschouwt. Andere bikers op weg geholpen. Op zich knap, want ik was hier nog nooit geweest. Wat ik mis is dat bij de zwarte verbindingsbordjes vermeld staat waar deze naartoe leiden. Nu heb ik Heesch en omgeving meegepakt. Niet verkeerd maar was eigenlijk niet de bedoeling. Herperduin uiteindelijk wel gevonden. Inderdaad wat hobbelig en soms modder. Dan is de Schaak in Meterik een biljartlaken. Wel een mooie uitdagende route met pittige klimmetjes en heerlijk schuiven door het losse zand. Zag later op strava dat ik een nette tijd heb gescoord, top tien van dit jaar zonder echt gas te geven :-D :-D . Daarna groen weer opgepakt richting Zeeland. Sommige opgeknapte stukken vragen om een toertocht zodat een peloton fietsers de paden kan vormen. Mooie routes.
Leuk te vernemen , het is daar toeristisch gezien inderdaad een heel mooi gebied.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Goed te horen dat je genoten hebt van wat ik mijn thuis-routes mag noemen.

Dat van die zwarte bordjes heb ik al meerdere keren aangegeven bij de beheer-organisatie, maar wordt maar niet opgepakt. Als locale rijder weet ik precies waar ik ben en waar elk zwart bordje heen verwijst, maar als onbekende in het gebied heb je geen flauw idee waar die verbindingen heen gaan.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Voor de volgende keer weet ik het nu.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik kom niet heel vaak op de groene route, maar het is dus niet zo dat alle zwarte verbindingsstukken in de noordwesthoek van deze route (dus rondom knooppunt Zevenbergen) naar Herperduin leiden? Van de laatste keer dat ik de groen route heb gefietst, staat mij bij dat je op 3 of 4 verschillende plekken een zwarte verbindingsroute kan fietsen.
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Boekenkist schreef:Ik kom niet heel vaak op de groene route, maar het is dus niet zo dat alle zwarte verbindingsstukken in de noordwesthoek van deze route (dus rondom knooppunt Zevenbergen) naar Herperduin leiden? Van de laatste keer dat ik de groen route heb gefietst, staat mij bij dat je op 3 of 4 verschillende plekken een zwarte verbindingsroute kan fietsen.
De eerste zwarte verbindingsroute die je tegenkomt in de noordwesthoek gaat naar restaurant het Bomenpark in Heesch. Ik vermoed dat Peter 243 deze afslag heeft genomen (tunneltje onder de A50 door). Op dit kaartje staan alle verbindingsroutes aangegeven: http://www.mastworp.nl/uploads/mbtroute ... ersie3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Zelf ken ik de omgeving dus geen probleem maar ik snap dat je als 'niet-local' de routes wil fietsen het handig is als op de zwarte bordjes aangegeven is waar ze exact naar toe gaan (andere routes, startpunten, etc.).
Plaats reactie