Frejus tips en routes

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

QriZ schreef:
Pat. schreef:Ik kan er een boek vol over schrijven als het moet. Zoveel avonturen kun je er beleven.
Snorkelen doen we in (R)octobre ook nog steeds. Heerlijk bij de rode rotsen vissen kijken.
mooie beelden! En volgens mij heb ik nog in de klas gezeten met je vriendin/vrouw ;-)
In Boxtel of in Delft?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

mooie beelden! En volgens mij heb ik nog in de klas gezeten met je vriendin/vrouw ;-)[/quote]
In Boxtel of in Delft?[/quote]

In Eindhoven (GLE) of zit ik dan verkeerd?
Gaat het nu weer over het fietsen?
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Nog iemand in de regio de komende twee weken? Ik wel, de camping uit en ik ben in het Estrel gebergte :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Super!
Veel tracks daar, maar soms schijnt het achterland afgesloten te zijn vanwege bosbrandgevaar.
Even in de gaten houden dus.
Tracks downloaden kan op utagawavtt.com.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Zo, de eerste rit zit er op en genoten van het moois dat de Estrel te bieden heeft.

Slechts 27km om ff warm te worden en de boel te verkennen, 23 graden en bewolkt.

Merk wel dat rijden op routes waar de elementen de kwaliteit van het parcours bepalen weer wennen is.
Trailonderhoud doet men niet aan, sommige stukken zijn volledig weggeslagen wat het vinden van de ideale lijn des te uitdagender maakt.

Had voor de zekerheid de Teasi meegenomen, het drama ding liep weer eens vast.

Het mooie van de Estrel is dat je blind de leuke paadjes kunt nemen, je komt (bijna) altijd weer op een breed pad uit.
Slechts een keer liep ik vast en moest ik de gehele route teruglopen door dicht struikgewas......heeeerrrlijk!

Erg blij met mijn nukeproof flats, demper en voorvork perfect afgesteld door mtbworks.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Hulp gevraagd:
Ik vertrek (soort van onverwachts) over 2 dagen ook naar Frejus (Camping bij Puget-sur-Argens).
Nu heb ik het afgelopen jaar niet veel kunnen mtb-en dus is de conditie niet zo geweldig, maar "op karakter" kom ik een heel eind dus neem ik mijn MTB maar gewoon mee.

Heeft iemand een paar "makkelijkere" en goed te fietsen maar leuke GPX routes van bv. tot 2,5 uur fietsen voor mij?
Vaste "saaie" routes met brede paden vind ik niet zo erg zolang het maar geen asfalt is. Ik ben al lang al blij dat ik weer eens wat tijd op de mtb kan doorbrengen.
(Normaal zoek ik zelf het hele internet af maar daar heb ik nu niet zo veel tijd voor, excuses.)

Ik hou er niet van om zomaar wat paadjes in te fietsen en maar te zien waar ze eindigen, vandaar dat ik liever een paar leuke gpx routes op mijn Garmin zet.

-edit-: een aantal routes gekregen van ThaSingleTrackMastah super bedankt! Ik weet nu zeker dat we nog eens terug moeten/willen naar deze omgeving als de conditie weer op pijl is, prachtig!
Plaats reactie