Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ha! Mariachi love. Gaaf :bier:

Hoeveel ruimte heb je met de 2.6 over bij de chainstays (en in welke stand heb je ze staan)? Benieuwd hoeveel breder deze valt t.o.v. een 2.4 Conti.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik heb achter nog gewoon 2.4 Rara's...wil wel even passen om deze band achter op te leggen, alleen de velg is een Crest dus smaller dan de Flow die voor ligt.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ahh.. dacht even dat je 'm achter ook vervangen had ;) Thanks!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Inmiddels al weer meer dan een jaar geen updates meer in dit topic.
Om te bewijzen dat ik nog steeds ( al bijna 5,5 jaar :o ) met veel plezier op deze fiets rondrijd toch maar een foto.

Afbeelding

Blijft een heerlijk fietsje waar ik in mijn thuisrondje Nijmegen gewoon alles heerlijk kan rondtrappen, op de singlespeed.

Enige wat het laatste jaar gewijzigd is zijn de wielset, Hope met Flow Ex velgen ( ipv Chrest ) die ik Tubeless gemaakt heb. Verder gewoon no-nonsens fietsen!!!
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Je hebt groot gelijk :-)
Rij zelf alweer dik 3 jaar op dezelfde El Mariachi uit 2014. Op een ander frame, de eerste (die witte met blauw/rood/gele accenten) deed krak.
#mariachilove
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rilson schreef:Inmiddels al weer meer dan een jaar geen updates meer in dit topic.
Om te bewijzen dat ik nog steeds ( al bijna 5,5 jaar :o ) met veel plezier op deze fiets rondrijd toch maar een foto.

Afbeelding

Blijft een heerlijk fietsje waar ik in mijn thuisrondje Nijmegen gewoon alles heerlijk kan rondtrappen, op de singlespeed.

Enige wat het laatste jaar gewijzigd is zijn de wielset, Hope met Flow Ex velgen ( ipv Chrest ) die ik Tubeless gemaakt heb. Verder gewoon no-nonsens fietsen!!!
Blijft een mooi ding :-q En hier ook het bewijs dat je dus wel mooie foto's van je fiets kan maken. Doe dat nou ook eens voor je Cotic ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Star, Staal, Singlespeed 29er

Het totaal is echt meer dan de optelsom van de delen.
De mijne staat ook op Flows met oude Rara in 2.4

Voor NL helemaal top, 'nough said.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

nice nice nice....ook nog steeds my favourite bike :-)
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Bedankt mannen :-q Dit is zeker een fiets die ik nooit zal verkopen!
Misschien binnenkort eens vertroetelen door er een nieuw setje tandwielen en ketting op te gooien, deze draaien toch ook al ff mee en beginnen wat slijtage te vertonen.

@Suravida, ik ga binnenkort bij mooi weer aan de foto's werken van mijn Cotic, deze kwam toevallig door de juiste belichting erg goed uit de verf :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Update aan de Salsa;
Omdat ik de Tarn ( LTHT ) ingeruild heb voor een gravelracer, had ik voor NL alleen deze SS nog.
Ik heb me ingeschreven voor een tocht van 100 km en om die nu op de SS te doen zag ik niet zitten.
Dus er moest een 1xzoveel groepje op komen. Beetje zitten speuren naar tweedehands maar kon zo snel niks naar mijn zin vinden.
Toen maar gekeken naar nieuw spul en de XT 1x11 groep ( die ik ook op de Tarn had zitten ) beviel zo goed dat ik die genomen heb. Het is een 11-42 cassette geworden met 36T NW voorblad. Voor NL voor mij een hele goede combinatie.

Toch rijdt ook dat weer leuk op deze fiets. Geeft maar weer aan hoe veelzijdig dit frame is. Ik denk wel dat na de zomer deze weer als SS opgebouwd gaat worden.

Het frame zelf ziet er na alle jaren ( bijna 6 :o ) nog erg goed uit, de lak houdt zich prima en beschadigingen zijn er haast niet.

Afbeelding

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi man,

El Mar is fijn, mooi staal en star, geared of SS.
Waarom een klein frame met lange stuurpen?
Of rakel ik nu een oude discussie op

Leuk roostertje ook :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, bedankt. De stuurpen is ‘maar’ 90 mm. En ik had dit frame al lang voor de tijd dat stuurpennen van 40 mm normaal werden. Deze fiets zit me al jaren als gegoten. :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

En de El Mar is weer bevrijd van zijn overbodige gears, van het weekend weer terug om gebouwd naar singlespeed en wat reed dat weer lekker. Deze fiets heeft geen versnellingen nodig, 17-34 is meer dan genoeg :lol: Wat kun je dan weer blij zijn met een 6 jaar oude fiets! Kon er in Nijmegen ( ondanks mijn mindere conditie ) toch overal weer lekker meekomen.

Afbeelding

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ja dit blijft toch wel een heel mooi fietsje!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

tot zaterdag in Twente ;)
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie