Rose Granite Chief: Dirt Cup enduro P41

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vooral dat laatste regeltje doet het hem.
Mijn ervaring met garantie en dergelijke is prima bij verschillende shops, maar met een interne leiding is dat toch altijd even wat meer bewerkelijk dan wanneer alles buiten langs loopt.
Gelukkig lijkt het voorjaar nog even op zich te laten wachten...

Eens kijken of ik voor die tijd ergens een fiets kan vinden met zee remmen waar ik een keertje op mag/kan fietsen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Anyway, verder bevalt de Rose nog steeds goed :)

Afgelopen maandag nog een nightride gemaakt:
Afbeelding

En gisteren op de heuvelrug gespeeld.
Afbeelding

Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

NICE... :winkie: :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

I'm just gonna drop this here :bier:"


Alleen nog niet uit over de nieuwe remmen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Formula Cura! Heb er nu een paar ritjes opzitten en ze zijn erg lekker!

1) mooi gemaakt (al doet dat er niet erg toe - niet zo pompeus als de Guides);
2) verstelbare remgrepen (al hebben ze dat allemaal);
3) korte vrije slag en hard drukpunt (moet je van houden) - door de korte slag kun je ze dus wel lekker dicht bij de je stuur afstellen.
4) minerale olie behoeft 'minder' onderhoud (ik ben geen voorstander of tegenstander van het een of het ander trouwens. Remmen ontluchten is vaak binnen een half uur gedaan met dien verstande dat je bij DOT even wat extra op moet letten met spetteren :D )
5) flipflop design (who needs that? - maar het zit er wel op). :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Maar wat doen ze qua kracht tov de guides?

Want ik wil meer kracht!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Vergeleken met mijn Guides zijn ze zeker gelijkwaardig. Ze bijten wat meer waardoor het lijkt dat je meer kracht hebt. Maar ik denk dat dat niet het geval is.

Maar hoezo nog meer kracht? Kracht hebben de meeste remmen toch meer dan genoeg? Ik ben persoonlijk meer op zoek naar stabiele remmen. Mijn Guides kwamen toch aan het randje bij 1000hm omlaag denderen.

Ik las bij de buren dat de Cura nog sterker wordt met Trickstuff-blokjes. Maar dat zal hetzelfde zijn voor de Guides (die ik trouwens met Trickstuff reed).
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Omdat ik niet bepaald een lichtgewicht ben en ik het fijn vind om veel reserve te hebben.

M'n lbs had het ook al over de cura's, toch maar eens wat meer info over opzoeken :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Bike24 is de goedkoopste :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik verbaas me altijd een beetje over dat mensen gebrek aan remkracht hebben. Ik ben zelf ook niet bepaald lichtgewicht (ben zelfs bang dat ik het nog wel van Mac ga winnen...) en heb met mijn Saint hendel/XT caliper combo met 203/180 nog nooit ergens gedacht dat ik remkracht tekort kwam. Waaronder 1200hms serieus technisch dalen in Beaufort Areches waarbij ik vrijwel constant aan de remmen hing en ik toch én genoeg kracht én genoeg controle had om levend beneden te komen.
Is geen kritiek trouwens, maar ik verbaas me daar wel vaker over, doe ik dan iets fout of zijn jullie gewoon te kritisch? ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef:Ik verbaas me altijd een beetje over dat mensen gebrek aan remkracht hebben. Ik ben zelf ook niet bepaald lichtgewicht (ben zelfs bang dat ik het nog wel van Mac ga winnen...) en heb met mijn Saint hendel/XT caliper combo met 203/180 nog nooit ergens gedacht dat ik remkracht tekort kwam. Waaronder 1200hms serieus technisch dalen in Beaufort Areches waarbij ik vrijwel constant aan de remmen hing en ik toch én genoeg kracht én genoeg controle had om levend beneden te komen.
Is geen kritiek trouwens, maar ik verbaas me daar wel vaker over, doe ik dan iets fout of zijn jullie gewoon te kritisch? ;-)
Vreemd dat je met ongeveer de krachtigste remmen niets te kort komt! :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het kan bij mij ook aan de soort rem liggen. Ik vind (persoonlijke mening dus!) dat ik teveel kracht nodig heb om echt hard te kunnen remmen. Helemaal op het eind lijkt de kracht er net wel te zijn, maar het mag een onsje meer zijn.
Je kunt de guides perfect doseren, maar er mag wat meer "oempf" in zitten zeg maar.

Daarnaast zijn XT remmen sterker dan een set guide ultimate remmen.
(XT geeft 91Nm, guide ultimate bleef op 77Nm steken volgens enduro-mtb.com)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lars TB schreef:
suravida schreef:Ik verbaas me altijd een beetje over dat mensen gebrek aan remkracht hebben. Ik ben zelf ook niet bepaald lichtgewicht (ben zelfs bang dat ik het nog wel van Mac ga winnen...) en heb met mijn Saint hendel/XT caliper combo met 203/180 nog nooit ergens gedacht dat ik remkracht tekort kwam. Waaronder 1200hms serieus technisch dalen in Beaufort Areches waarbij ik vrijwel constant aan de remmen hing en ik toch én genoeg kracht én genoeg controle had om levend beneden te komen.
Is geen kritiek trouwens, maar ik verbaas me daar wel vaker over, doe ik dan iets fout of zijn jullie gewoon te kritisch? ;-)
Vreemd dat je met ongeveer de krachtigste remmen niets te kort komt! :lol:
Ehm...de calipers zijn gewoon XT, dus enkel zuiger. De Saint caliper paste niet in mijn Cyclo frame. En die Saint hendel is natuurlijk niet anders dan een XTR en qua remkracht zal dat weinig verschillen met een setje Deore's.

@Mac: Waarom dan niet overstappen op Shimano? Als zelf XT als harder remt dan Guide's..
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Omdat ik ZEE's heb gehad. Die hadden (op mijn fiets in ieder geval) heel veel last van een variabel bijt punt.
Dus het was elke keer met aanremmen een verrassing wanneer de rem ging aangrijpen.

Met ankers als de ZEE maakte dat vooral langzame secties erg uitdagend.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hup, weg met die Shimano's (haha, dat die tijd nog eens komt had ik nooit gedacht....een tijd lang was het standaard antwoord op iemand die remmen wilde kopen: Shimano! Gelukkig :-? :kiss: blijken sommige remmen van Shimano ook met problemen te kampen).

Maar, als ik een huurfiets met Shimano rijdt weet ik precies weer waarom ik ze niet op mijn eigen fiets heb (geen ervaring met Zee of Saint trouwens).

Guides waren / zijn inderdaad erg goed doseerbaar, de Cura is daar iets minder subtiel in. Alleen het gevoel in de remgreep is gewoon erg prettig. Remkracht komt toch geen enkele rem meer te kort tegenwoordig.
Plaats reactie