Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Kurkdroog. Vanochtend rood en groen gefietst en leg er lekker bij.
Alleen op de groene route, waar ze met bosbouw bezig zijn geweest, was de ondergrond ietwat zuigend.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Klinkt goed, thanks!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Zondag gereden en kurkdroog!
Wel veel wandelaars en loslopende honden, één daarvan sprong mij bijna van de fiets.
Gelukkig had het beestje een muilkorf en kon ik zonder schade verder.
Hoog tijd voor een eigen route.
Laatst gewijzigd door funride op ma 26 maart 2018, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

zipp
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Vanochtend ‘aan den lijve’ mogen ondervinden dat loslopende honden en mountainbikers geen goede combinatie vormen. Ik reed in Heumensoord (groene route) en even voor mij liepen twee dames met een los hondje. Kon daar mooi omheen sturen om vervolgens linksaf te gaan. Net op het moment dat ik de bocht naar links wil inzetten komt er een viervoeter in volle vaart op de hondjes afgestormd. Het beest raakt mijn voorwiel, waardoor ik mijn evenwicht verlies en voorover op het bospad duik. Gelukkig geen schade bij mens, dier en fiets. Alleen een tik met mijn hoofd op de grond gemaakt (keurig opgevangen door de helm), modder op de kleding (vies wordt je toch) en een pluk hondenhaar tussen de noppen van het voorwiel ;-)
Misschien klinkt het gek maar ik kon er niet boos om worden. Ik mag daar fietsen, de honden mogen er loslopen en er was geen enkele opzet. De hond wilde spelen met de andere hondjes en zag mij niet. Ik zag ‘m ook te laat, gewoon domme pech. Het toont wel weer de noodzaak van gescheiden routes aan, dit had ook zomaar anders kunnen aflopen...
Dus kom maar op met die nieuwe routes, kan niet wachten tot het zover is!!!
Be Nice, Say Hi!
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Pbro schreef:Vanochtend ‘aan den lijve’ mogen ondervinden dat loslopende honden en mountainbikers geen goede combinatie vormen. Ik reed in Heumensoord (groene route) en even voor mij liepen twee dames met een los hondje. Kon daar mooi omheen sturen om vervolgens linksaf te gaan. Net op het moment dat ik de bocht naar links wil inzetten komt er een viervoeter in volle vaart op de hondjes afgestormd. Het beest raakt mijn voorwiel, waardoor ik mijn evenwicht verlies en voorover op het bospad duik. Gelukkig geen schade bij mens, dier en fiets. Alleen een tik met mijn hoofd op de grond gemaakt (keurig opgevangen door de helm), modder op de kleding (vies wordt je toch) en een pluk hondenhaar tussen de noppen van het voorwiel ;-)
Misschien klinkt het gek maar ik kon er niet boos om worden. Ik mag daar fietsen, de honden mogen er loslopen en er was geen enkele opzet. De hond wilde spelen met de andere hondjes en zag mij niet. Ik zag ‘m ook te laat, gewoon domme pech. Het toont wel weer de noodzaak van gescheiden routes aan, dit had ook zomaar anders kunnen aflopen...
Dus kom maar op met die nieuwe routes, kan niet wachten tot het zover is!!!
Wanneer gaat de eerste schop daar eigenlijk de grond in? Eind van het jaar zou het klaar moeten zijn heb ik ergens opgevangen.
Ik kan in ieder geval niet wachten. Je kunt zoveel meer meters maken op die mooie heuvels.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

wolf75 schreef:Wanneer gaat de eerste schop daar eigenlijk de grond in?
Eind deze zomer is te lezen in dit artikel van Velozine: Rijk van Nijmegen op de schop! Routes 2.0 weer dichterbij.

In de Gelderlander vandaag een artikeltje over de nieuwe route, beter gezegd over de nieuwe routepaaltjes met codering voor de hulpdiensten.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Mark-xt schreef:
wolf75 schreef:Wanneer gaat de eerste schop daar eigenlijk de grond in?
Eind deze zomer is te lezen in dit artikel van Velozine: Rijk van Nijmegen op de schop! Routes 2.0 weer dichterbij.

In de Gelderlander vandaag een artikeltje over de nieuwe route, beter gezegd over de nieuwe routepaaltjes met codering voor de hulpdiensten.
Mooi dat het hier ook gaat gebeuren, net Lage Vuursche nieuwe stijl mogen meemaken maar nu vaker in deze hoek van het land en wat er nu ligt is nul uitdaging. Met een beetje mazzel ligt er dan in 2019 een top track rond Nijmegen. Van mij mogen ze gewoon een vignet invoeren, is er tenminste structureel geld voor onderhoud en bouw. Werkt prima op de Heuvelrug.. Valt of staat ook met een grote groep fanatieke vrijwilligers, als ik lees hoeveel km er bedacht wordt dan is dat nog wel een puntje. Beter minder km en goed onderhouden dan 90+km wat niet bij te houden is qua onderhoud...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Hoe is het met de route? Wil er morgen heen maar is het nog te rijden?
life starts @ 150bpm...
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

g60 schreef:Hoe is het met de route? Wil er morgen heen maar is het nog te rijden?
gister wel wat plassen en hier en daar een grote boom op het parcours maar verder goed te doen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wout024 schreef:
g60 schreef:Hoe is het met de route? Wil er morgen heen maar is het nog te rijden?
gister wel wat plassen en hier en daar een grote boom op het parcours maar verder goed te doen.
Was gister met de wegfiets daar voor een rondje over de mooie verharde fietspaden in dit gebied. Op een aantal plekken was het zelfs op het asfalt een modderzooi als gevolg van het hevige onweer eerder in de week.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

g60 schreef:Hoe is het met de route? Wil er morgen heen maar is het nog te rijden?
Met name groen is behoorlijk zompig, maar het is op zich te rijden. Wat me wel verbaasde is dat op een gegeven moment de MTB'ers werden tegengehouden wegens een hardloopwedstrijd, omdat de MTB'ers over het parcours moesten.. voor maar liefst 30 meter :roll: Een gat van 50 meter tussen twee groepjes lopers, nee dat was echt te kort om over te steken.
Verder nog een spookrijder tegengekomen, zonder helm, in joggingbroek. Ik zat op dezelfde lijn als hij (het andere pad, een paar meter naar rechts, was een enorm moeras) en toen ik hem aansprak op het feit dat hij de verkeerde kant op reed, kreeg ik "Jij moet rechts houden idioot!" terug :~
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Demoniac schreef:Verder nog een spookrijder tegengekomen, zonder helm, in joggingbroek. Ik zat op dezelfde lijn als hij (het andere pad, een paar meter naar rechts, was een enorm moeras) en toen ik hem aansprak op het feit dat hij de verkeerde kant op reed, kreeg ik "Jij moet rechts houden idioot!" terug :~
Ik was dat niet want rijd bij deze temp. op de weg. Maar goed te vernemen dat ik niet de enige ben die wel eens een route in omgekeerde richting doet. Zijn reactie , behalve het woord "idioot" , is volledig terecht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Mag de route 2 kanten opgereden worden dan? Op singletracks levensgevaarlijk als je het mij vraagt maar goed.

Heb alleen de rode gereden, een het laatste lusje tussen groen en dat brugje over dat laag liggende fietspad 2x. Dat is 10km ofzo. Dus een mooi rondje van iets meer dan 38km met de aanlooproute vanuit plasmolen erbij. Route was prima te rijden, geen hele gekke modderpoelen ofzo, en anders gaan we er maar gewoon doorheen. Het is dat mijn bidon leeg was anders had ik het stukje mookerheide tot dat brugje er nog bij gedaan.

Weet iemand wat de plannen zijn voor de route? Gaat alles op de schop/word alles singletrack? Ik vind die bredere paden prima. Je kunt een lijn kiezen en hoe harder je rijd hoe zwaarder het word. Straks ligt heel nl vol met singletrack ''paradijsjes''.. Ik ben er geen voorstander van zeg maar. Stukjes singeltrack is prima. Bredere paden voor de afwisseling, om in te halen, op adem te komen etc.
life starts @ 150bpm...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

g60 schreef:Mag de route 2 kanten opgereden worden dan? Op singletracks levensgevaarlijk als je het mij vraagt maar goed.
Er is geen enkel officieel (verkeers)bord dat het verbiedt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie