Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Ik vind het een goed voorstel om alle paden voor iedereen toegankelijk te houden, mits dit ook voor iedereen duidelijk is. Ook voor wandelaars dus duidelijk aangeven dat wij als mountainbikers overal mogen komen. Ik verwacht echter wél dat er, onbedoeld, meer gevaarlijke situaties ontstaan op de vaste mountainbikeroutes..
Dus wél duidelijk aangeven, dat er op deze paden gefietst wordt, om zoveel mogelijk evt. conflicten te voorkomen... Verder denk ik dat het onverstandig is om op bepaalde wandelroutes te fietsen, zoals bijv. de "kabouterroute", ivm met de vele gezinnen met kinderen. Aangezien alleen mountainbikers, bekend met het gebied (zoals ondergetekende), van de vaste routes afwijken, denk ik dat het verstandig is hier rekening mee te houden. Verder ben ik alleen maar blij met dit voorstel, omdat het gebied zoveel meer moois te bieden heeft als alleen maar de bestaande routes en men iedereen de kans moet geven om hier, op een gepaste manier, van te genieten....
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Stan Verbeek schreef:Afbeelding

Het parcours op het terrein van De Vrije teugel en de Mastworp is bijna klaar!!

De rockgarden aan de achterkant (niet die op de foto) is te ontwijken (en nog niet af). De jump ook. Verder zou de route voor iedereen toegankelijk moeten zijn op de foto kant na. (Dit is de kant die iedere mountainbiker ziet wanneer die het terrein op fietst. Hier is de mogelijkheid om de trap te pakken of de rockgarden + north shore. Er is geen mogelijkheid om een van deze twee te ontwijken. Dan wordt het lopen naar beneden.

Kom gerust kijken of loop even binnen bij de Mastworp
Gisteren de blauwe route gefietst en ook deze zien liggen. Maakt deze nu al onderdeel uit van de blauwe route? Zo ja, dan is het wellicht wel handig om daar ook ff wat paaltjes met het bekende logo bij te zetten (eventueel icm een 'splitsing' moeilijk/makkelijk, zoals deze bijvoorbeeld ook in de mtb-route 'Gieten' zit). Zeker als je niet uit de buurt komt en er dus niet regelmatig fietst lijkt het nu net of dit toebehoort aan de Mastworp, net als het klimparcours boven het water. Omdat er gisteren ook nog een grote groep aan de voet stond, kreeg ik de indruk dat ik er dus niet 'vrij' gebruik van mocht maken.
RaRa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 augustus 2017, 12:00

Vanuit de Gebruikersraad van de Maashorst willen wij graag in beeld krijgen welke knelpunten er zijn voor de mountainbikers. Uiteraard met speciale aandacht voor de mountainbikeroutes in het gebied, maar de vraag geldt voor het gehele gebied, dus ook buiten de vaste routes. Als je knelpunten ervaart, dan kun je deze mailen naar mtbroutesmaashorst@gmail.com. Graag locatie opgeven, eventueel voorzien van een foto. Graag aanleveren voor 6 september, dan kunnen we deze meenemen.

Voorbeelden van knelpunten kunnen zijn: last van andere recreanten, gevaarlijke situatie, ontoegankelijk, slechte staat van paden, niet aantrekkelijk, etc. Geef ook aan op een schaal van 1-10 hoe belangrijk dit knelpunt voor je is (1 = niet belangrijk; 10 = heel belangrijk). We moeten de knelpunten namelijk prioriteren; in eerste instantie worden de belangrijkste meegenomen.

Wat doen we ermee?
In de Maashorst wordt gewerkt aan natuurontwikkeling en daarnaast ook aan mogelijkheden voor recreatie.Er is daartoe de Gebruikersraad opgericht met daarin de diverse recreatievormen vertegenwoordigd. Ik zit bij de vertegenwoordiging van de mountainbikers (het MVTO samenwerkingsverband van de fietsclubs in de regio). Alle recreantengroepen verzamelen knelpunten. Deze worden besproken en hiervoor wordt indien mogelijk een oplossing gezocht.

Jouw bijdrage is dus belangrijk! Alvast bedankt!
RaRa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 augustus 2017, 12:00

Vanuit de Gebruikersraad van de Maashorst willen wij graag in beeld krijgen welke knelpunten er zijn voor de mountainbikers. Uiteraard met speciale aandacht voor de mountainbikeroutes in het gebied, maar de vraag geldt voor het gehele gebied, dus ook buiten de vaste routes. Als je knelpunten ervaart, dan kun je deze mailen naar mtbroutesmaashorst@gmail.com. Graag locatie opgeven, eventueel voorzien van een foto. Graag aanleveren voor 6 september, dan kunnen we deze meenemen.

Voorbeelden van knelpunten kunnen zijn: last van andere recreanten, gevaarlijke situatie, ontoegankelijk, slechte staat van paden, niet aantrekkelijk, etc. Geef ook aan op een schaal van 1-10 hoe belangrijk dit knelpunt voor je is (1 = niet belangrijk; 10 = heel belangrijk). We moeten de knelpunten namelijk prioriteren; in eerste instantie worden de belangrijkste meegenomen.

Wat doen we ermee?
In de Maashorst wordt gewerkt aan natuurontwikkeling en daarnaast ook aan mogelijkheden voor recreatie.Er is daartoe de Gebruikersraad opgericht met daarin de diverse recreatievormen vertegenwoordigd. Ik zit bij de vertegenwoordiging van de mountainbikers (het MVTO samenwerkingsverband van de fietsclubs in de regio). Alle recreantengroepen verzamelen knelpunten. Deze worden besproken en hiervoor wordt indien mogelijk een oplossing gezocht.

Jouw bijdrage is dus belangrijk! Alvast bedankt!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Hopelijk gaat dit toch rap gebeuren: https://www.bd.nl/landerd/bredere-fiets ... ~ad28d22e/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze voorzieningen handhaven , verbeteren en onderhouden verdient de voorkeur boven het aanleggen en onderhouden van MTB-routes.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Tsjibiti schreef:Hopelijk gaat dit toch rap gebeuren: https://www.bd.nl/landerd/bredere-fiets ... ~ad28d22e/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze voorzieningen handhaven , verbeteren en onderhouden verdient de voorkeur boven het aanleggen en onderhouden van MTB-routes.
Ach ja das jou MENING... Gelukkig is die niet ergens op gebaseerd en zijn wij op dit forum allemaal van mening dat er niet genoeg MTB routes kunnen komen.
Hoe meer hobbels en obstakels hoe beter!!
Hoe meer SINGLE TRACKS hoe beter
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag de Blauwe lus gereden. Ben 2 keer de onderhoudsploeg tegen gekomen en ze hebben weer goed werk verricht. "Chronisch" natte stukken hebben ze goed aangepakt en de route is op punten zelfs wat aangepast.

Grootste aanpassing is het segment "Langs het hek", hier hebben ze de hele route een paar meter omgelegd. Het huidige pad waren ze net aan het afsluiten. Het nieuwe pad heeft nog wel behoorlijk wat inrij-tijd nodig, het is nog erg stuiterig.

Hier een kleine filmpje met een impressie van de route:

Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik zag vandaag aan een Strava-log dat ik niet de enige ben die soms de route in tegengestelde richting doet.
Ik heb meteen kudo's gegeven aan die fietser die de groene route en een deel van de rode helemaal tegen de gepijlde richting in had gereden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Tsjibiti schreef:Ik zag vandaag aan een Strava-log dat ik niet de enige ben die soms de route in tegengestelde richting doet.
Ik heb meteen kudo's gegeven aan die fietser die de groene route en een deel van de rode helemaal tegen de gepijlde richting in had gereden.
Ja... hoera voor frontale botsingen! :roll:
Vorige week ook bijna op zo'n idioot geknald die vol de hoek om kwam in tegengestelde richting.

Echt serieus... Ik heb nu een aantal van dit soort posts van je voorbij zien komen. Wat probeer je ermee te bereiken behalve een beetje provoceren? :~
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

TMB schreef:
Tsjibiti schreef:Ik zag vandaag aan een Strava-log dat ik niet de enige ben die soms de route in tegengestelde richting doet.
Ik heb meteen kudo's gegeven aan die fietser die de groene route en een deel van de rode helemaal tegen de gepijlde richting in had gereden.
Ja... hoera voor frontale botsingen! :roll:
Vorige week ook bijna op zo'n idioot geknald die vol de hoek om kwam in tegengestelde richting.

Echt serieus... Ik heb nu een aantal van dit soort posts van je voorbij zien komen. Wat probeer je ermee te bereiken behalve een beetje provoceren? :~
Negeren werkt volgens mij t beste....
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

juist. dont feed the troll. maar is soms wel moeilijk om niet te reageren op hem hoor pfff
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Tsjibiti schreef:Ik zag vandaag aan een Strava-log dat ik niet de enige ben die soms de route in tegengestelde richting doet.
Ik heb meteen kudo's gegeven aan die fietser die de groene route en een deel van de rode helemaal tegen de gepijlde richting in had gereden.
Dan spoor je toch nie....
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Zal ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien???

Waar staat dat routes ook verplichte rijrichting zijn???

Stel: Ik rij al 20 jaar mijn rondje in het bos.
Nu mag dat niet meer omdat iemand anders het idee van "mijn " rondje gepikt heeft....
(stel,ik niet maar er zijn mensen die al rijden in de maashorst en daar de bomen groot hebben zien worden)

Nu zeg ik niet dat je op een zonnige zondagochtend tegen de rijrichting in moet gaan.
Maar ik rij zelf regelmatig tegen de route in op een doordeweekse dag .
Waarbij ik weet waar mensen hard naar beneden komen,blinde bochten zitten en dat hou ik in acht.
Laatst gewijzigd door Gei-Kek op zo 1 april 2018, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

TMB schreef: Ja... hoera voor frontale botsingen! :roll:
Vorige week ook bijna op zo'n idioot geknald die vol de hoek om kwam in tegengestelde richting.
Is dat dan 100% zijn/haar schuld???
Of moet iedereen opletten waar die mee bezig is?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gei-Kek schreef:Zal ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien???

Waar staat dat routes ook verplichte rijrichting zijn???

Stel: Ik rij al 20 jaar mijn rondje in het bos.
Nu mag dat niet meer omdat iemand anders het idee van "mijn " rondje gepikt heeft....
(stel,ik niet maar er zijn mensen die al rijden in de maashorst en daar de bomen groot hebben zien worden)

Nu zeg ik niet dat je op een zonnige zondagochtend tegen de rijrichting in moet gaan.
Maar ik rij zelf regelmatig tegen de route in op een doordeweekse dag .
Waarbij ik weet waar mensen hard naar beneden komen,blinde bochten zitten en dat hou ik in acht.
Ik daar al 40 jaar ; ben het volledig met je eens. Zolang er geen officiële eenrichting verkeerborden staan moet het niemand belemmeren om de rijden zoals hij/zij zelf wil.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie