Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Kapitein Iglo schreef:
rubbâhnoppûh schreef: Wat kan ik met zon antwoord?, niet veel toch?
Dat denk je misschien, maar als die gemeente de aangewezen instantie is om zaken structureel mee op te pakken in plaats van de vaak kansloze eenmansacties die er al teveel zijn geweest op te zetten, kun je er over nadenken om precies dát te gaan doen: met die gemeente praten. En dat hoef je niet op te vatten als jij persoonlijk, maar jij/je als iemand die behoefte heeft aan een groep die die baan gaat aanpakken. Wie je dan als spreekbuis naar voren schuift moet je zelf weten.

Dat denk ik niet, dat weet ik zeker....


Persoonlijk denk ik dat de toon die je aanslaat niet echt uitnodigt om samen met jou de handen ineen te slaan. Maar mogelijk sta ik daar alleen in.
De praktijk is toch anders en het tegendeel is al bewezen.
En misschien is het wel handig om toch even terug te kijken naar hoe er gereageerd werd, voordat er een toon ontstond. :D
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

MacReal schreef:Niet? Zo kwam het namelijk wel over.

Ik zou zeggen: zoek iemand die de groep die het hele jaar wil rijden kan vertegenwoordigen. Want nu zijn het inderdaad allemaal individuen.
Ik zie er heel eerlijk gezegd de noodzaak niet voor. Er zijn in de buurt genoeg alternatieven om alsnog te kunnen rijden in de winter.
Noordwijk blijf ik bijvoorbeeld weg in de zomer vanwege het mulle zand. In de winter kom ik er daarintegen graag (overigens niet met de auto, daar heb je vanuit Zoetermeer geen rijbewijs voor nodig).

Maar wie ben ik? Niet iemand met veel credit in ieder geval, aangezien rubbâhnoppûh mij nog nooit met een schep heeft gezien.
Genoeg alternatieven in de buurt, met enig hoogte verschil?
Noem er eens een paar zou ik zeggen :D
En ja, heb nou eenmaal respect voor mensen die zich inzetten voor een parcours, die verdienen alle credits.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bergschenhoek is nog best goed te rijden, mits er een klein beetje rekening gehouden wordt met weken van regen.
Daarnaast heeft Noordwijk ook hoogte verschillen genoeg. Misschien niet zo steil en explosief als in Zoetermeer, maar je kan niet alles hebben.

Verder zou ik eens lezen wat ik precies schrijf.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

rubbâhnoppûh schreef: En ja, heb nou eenmaal respect voor mensen die zich inzetten voor een parcours, die verdienen alle credits.
Ik heb het gemerkt !
Downhill is geen grapje
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rubbernoppen, je lijkt erg overtuigd van jezelf. Maar eigenlijk snap ik niet goed waar je nu voor pleit. Je wilt een aanpassing van de baan zodat deze het hele jaar door goed te rijden is, nietwaar? Tegelijkertijd ben je het volgens mij ook eens met het idee dat het halfslachtige onderhoud dat nu af en toe zonder lange termijnvisie wordt gepleegd, ook niet helpt, maar dat je een groep nodig hebt. Toch? B100 geeft aan hoe je dat zou kunnen aanvliegen, en daar kun je je uiteindelijk in vinden. Maar de suggestie om het via de momenteel enige relevante instantie te spelen wijs je van de hand. Dat snap ik niet - de praktijk heeft elders uitgewezen dat dat wèl werkt (UHR bijvoorbeeld).

Wat dan? Ik zeg het maar zoals het op me overkomt: je lijkt me zo’n voetbalvader die langs de kant een hoop commentaar levert en zegt hoe het allemaal niet moet :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rubbernoppen, je lijkt erg overtuigd van jezelf. Maar eigenlijk snap ik niet goed waar je nu voor pleit. Je wilt een aanpassing van de baan zodat deze het hele jaar door goed te rijden is, nietwaar? Tegelijkertijd ben je het volgens mij ook eens met het idee dat het halfslachtige onderhoud dat nu af en toe zonder lange termijnvisie wordt gepleegd, ook niet helpt, maar dat je een groep nodig hebt. Toch? B100 geeft aan hoe je dat zou kunnen aanvliegen, en daar kun je je uiteindelijk in vinden. Maar de suggestie om het via de momenteel enige relevante instantie te spelen wijs je van de hand. Dat snap ik niet - de praktijk heeft elders uitgewezen dat dat wèl werkt (UHR bijvoorbeeld).

Wat dan? Ik zeg het maar zoals het op me overkomt: je lijkt me zo’n voetbalvader die langs de kant een hoop commentaar levert en zegt hoe het allemaal niet moet :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Niet heel verrassend, maar het is vrij blubberig in Zoetermeer ;)

Wel zag ik dat er een paar stukjes aangepast/verbeterd zijn. De steile klim kwam ik bijvoorbeeld gewoon op, omdat er granulaat gestort is.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

Ik hoorde dat het parcour is aangepast. Iemand enig idee wat er is veranderd?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het laagste punt in het graas gebied is opgeknapt en de berg met rockgardens is helemaal op de schop gegaan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

MacReal schreef:Niet heel verrassend, maar het is vrij blubberig in Zoetermeer ;)

Wel zag ik dat er een paar stukjes aangepast/verbeterd zijn. De steile klim kwam ik bijvoorbeeld gewoon op, omdat er granulaat gestort is.
Op de grond granulaat aanbrengen en dit laat zich vermengen met de ondergrond. Dan is het straks een stuk beter te berijden...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het bovenste deel is hetzelfde, maar de rest is toch grondig aangepast :bier:


De "makkelijker rockgarden" is nu bijna helemaal weg, daar is een flow lijn met drop voor in de plaats gekomen.


Sorry voor het tempo, op de hardtail gaat het toch altijd net wat langzamer.
Van de week alle beelden eens tot een leuke edit maken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Thx voor de beelden Mac, handig om alvast te zien wat er veranderd is bij dat rock garden deel. :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nog een kleine compilatie :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ligt het nou aan mij (heb er nog niet gereden na de aanpassing) of is het vooral makkelijker geworden?! De bestaande rockgarden had juist veel sprongetjes, diverse lijnen en die kombocht onderaan kon je ook goed hard doorheen. Wat slappe bochtjes en een dropje met super smoothe landing word ik niet echt warm van..
Plaats reactie