Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Ow, haha. Toeval dan, 2 vliegen in 1 klap dan maar
One life, ride it!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vanmiddag twee rondjes kunnen maken na het werk. Baan ligt er goed bij meeste stukken zijn hard.
De nieuwe stukjes baan zijn een leuke toevoeging aan de route.
Alleen begin van de heide moet een tijdelijk watertje door voetjes zijn wel droog te houden ;)
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag weer wat rondjes gemaakt was heerlijk lekker rustig zonnetje er bij. Genieten geblazen !
Gebruikersavatar
jeroenkuiper
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 21:02
Mijn mountainbike: Cube MTB & Wilier racer

Vandaag even rondje blauw en rood gedaan. Onder het genot van een zonnetje was het echt lente..
De route lag er echt goed bij, net alsof het hoogzomer was met weken zonder neerslag. Op sommige stukken was het zand daardoor zo mul.

Veel stukken worden gerepareerd en opgehoogd met nieuw zand en dat is nu met de kou en schrale wind van de laatste week echt super mul maar stukken in de bossen waren echt heerlijk en reden perfect.

Rode route was ook super, alleen veel wandelaars die toch de bordjes niet begrepen naja toe maar...

Stuk op de heide was vorige week voor de vorst periode nog supernat maar was nu weer prima door te halen.

Trailcrew is duidelijk druk met updaten, veel nieuwe paaltjes en veel onderhoud aan de route... dikke prima dus
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Vandaag en morgen worden de laatste punten aangepakt op de route , dus verwacht her en der op de route wat vrijwilligers en wat verandering.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Cyclops schreef:Vandaag en morgen worden de laatste punten aangepakt op de route , dus verwacht her en der op de route wat vrijwilligers en wat verandering.
De afgelopen maand goed bezig geweest! Ook met zwaar materieel zag ik.
De blauwe route heeft nogal wat grote aanpassingen gekregen. Vooral het niet droog te krijgen stuk tussen de oude paaltjes 65 en 66 ben je nu kwijt :-q
Ik weet niet of het "dijkje" bij het stroomgebied van de Vledder AA een goede oplossing is. De grond lijkt mij redelijk zacht.
Blij ook dat het stukje door het bos, richting Wateren weer in de route zit. Het deel langs de Appelschaseweg kon mij niet echt bekoren. Ach, het was maar een noodoplossing :-q
De rare "knip" met afdaling in het einde van de rode route is blijkbaar ook weg.

Vanmiddag nog bij daglicht vertrokken, en daarna, met verlichting natuurlijk, in volledige duisternis de rode en blauwe routes volbracht. Veel dierlijk leven in het Drents-Friese Wold, althans gehoord.
Aangenaam weer om een rondje te kunnen doen.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Die dam moet drogen is het enigste wat mocht van sbb. Als die droog is moet het te doen zijn
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Super al dat onderhoud en de recente aanpassingen. Wij kwamen afgelopen zaterdagmiddag nog een behoorlijke club vrijwilligers tegen!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Elke week komen er volgens mij nieuwe stukjes bij op de route :) vandaag weer een nieuwe stukje track ligt er goed bij.
De zandvlakte was wel lekker pittig met deze wind
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Aangenaam verrast door de toegevoegde singeltracks. Ook op route Diever was onderhoud gepleegd. Was flink gevecht met de wind hier en daar maar was de moeite waard. Rood, blauw en groen gedaan.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Hier vandaag ook blauw, rood en nogmaals blauw gedaan. Het open stuk over de heide was koudddd met die kneiterharde wind. Verder ligt de route er heerlijk bij, prachtig droog met mooie nieuwe stukken.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

TER INFO. Vanmiddag heeft iemand zijn telefoon verloren op de blauwe route. Een Samsung S8. Vindersloon bedraagt €100.00-,. Heb je hem gevonden graag p.b. Alvast bedankt
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

Over de pumptrack in Appelscha: Ligt het aan mijn techniek dat ik hem niet helemaal zonder bijtrappen haal, of hebben meer mensen hier last van? Ik ga best goed op de track, tot het laatste stukje. Lijkt me dat de laatste humps uphil gaan, en wat te ondiep zijn om nog echt momentum te genereren. Hebben meer mensen hier last van?
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Je moet hem met de klok mee rijden niet zoals de meesten doen tegen de klok in.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

De pumptrack loopt inderdaad naar beneden, het laatste stukje gaat omhoog. Het lukt mij meestal niet om helemaal terug te komen op het eerste deel, die laatste kombocht is lastig om veel snelheid te houden. Maar het kan!
Plaats reactie