Nieuwe wielset. Shimano XT8000 of toch iets anders?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

kermit schreef:Nou, ik vind het op lange afdalingen (Alpen) weleens storend worden dat geratel...
Maar hier in NL is het eerder handig, nooit een bel nodig :)
Ook handig als je met meerderen bent. Ik kan altijd precies horen of (en hoe ver) m'n vriendin achter me zit en of ze niet ergens achter een heuvel/boom is blijven hangen. :lol:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Tijdens lokale xc wedstrijdjes wordt ik er knettergek van als er een achter me rijd met zo'n luidruchtige Hope naaf. Het lijkt dan net of die gast het hele parcours aan het freewheelen is en ik trap me helemaal lek.
Vette mindf*ck voor degene voor je.
Zelf heb ik het ratchet systeem van dt swiss, die zijn minder luidruchtig maar dat wil ook nog wel werken.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

haha ja mijn sunringle black flag maakt ook aardig wat lawaai, maar meestal kom ik tekort om bij mensen lang te blijven hangen dus die zullen er weinig last van hebben :)

maar over een silencer kit lees ik nu voor het eerst. moet gelijk aan een soort demper voor een pistool denken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ultimateme schreef:Voor mijn modderset (dat zal deze set uiteindelijk wel worden) moet het me prima lijken.

Ik neem aan dat hier prima vouwbanden opgelegd kunnen worden? De site die je linkt vermeld namelijk drahtreifen. Wist niet dat daar verschil in zat, qua velg?
Ik denk dat ze willen aangeven dat het geen velg voor tubes is. Zowel draad- als vouwbanden gaan er gewoon op, ik rijd ze tubeless met Schwalbes 2.35 erop.

Het zijn velgen à la ZTR en Ryde, met lage flanken zodat je goed tubeless kunt rijden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie