Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Vandenhakopdentakke schreef:gave bak die van mud
passe veel fietse in
en fietsers
lekker goed koop naar je spot dieselen
kun je weer een x vaker gaan

Ik denk dat ik er zeker 10 achterin kwijt kan, maar ik heb maar zitplaats voor 6. Dus met 6 man en 6 fietsen is het nooit een probleem. :lol:

Maar hou er rekening mee, hij dieselt wel, maar het verbruik is niet optimaal hoor :lol:

En nee Mac, hier heb ik gewoon de stoelen in kunnen laten staan. Het is jouw auto niet.... :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

baron062 schreef:Eens, maar om nu alleen zo'n ding te hebben staan voor de hobby is ook wat prijzig.
€63 per kwartaal vind ik niet zo prijzig :roll:

Het is dat ik straks de achterbak nodig heb voor een kleine, anders wist ik het wel.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nu we het toch over wegenbelasting hebben.
Vrij ingrijpende upgrade gedaan bij mijn ouwe metgezel.
Hierdoor ga ik van €147/mnd naar €93/jaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Vorige week een proefritje gemaakt in een Honda Fr-V. 6 zits met drie voorstoelen. Dit zou in de buurt kunnen komen van een bruikbare auto om 2 fietsen in te vervoeren en dan ook nog wat mensen mee te kunnen nemen;-) We zijn al een tijdje op zoek naar een andere auto, maar tot nu toe nog niks gevonden wat voor mijn gevoel praktisch genoeg is en nog een beetje betaalbaar is....We vonden deze helaas eigenlijk wat te oud en iets teveel kms op de teller, met wat kleine mankementjes (die dan wel weer eerlijk werden genoemd)
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Vorige week een proefritje gemaakt in een Honda Fr-V. 6 zits met drie voorstoelen. Dit zou in de buurt kunnen komen van een bruikbare auto om 2 fietsen in te vervoeren en dan ook nog wat mensen mee te kunnen nemen;-) We zijn al een tijdje op zoek naar een andere auto, maar tot nu toe nog niks gevonden wat voor mijn gevoel praktisch genoeg is en nog een beetje betaalbaar is....We vonden deze helaas eigenlijk wat te oud en iets teveel kms op de teller, met wat kleine mankementjes (die dan wel weer eerlijk werden genoemd)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Een FR-V met benzine of dieselmotor? Daarbij is Honda altijd :-q
Wat voor mankementen zijn het dan? Ben je zelf een beetje handig? Als de prijs juist is zou ik niet eens zo schrikken van een km-stand tegen 200k. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel kilometer per jaar je ermee gaat rijden.

TSTM: Dat scheelt flink. Hetzelfde had ik omgekeerd toen ik vanuit Duitsland naar Nederland verhuisde. Van 300 euro per jaar naar iets van 90 euro per maand :-?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ThaSingleTrackMastah schreef:Nu we het toch over wegenbelasting hebben.
Vrij ingrijpende upgrade gedaan bij mijn ouwe metgezel.
Hierdoor ga ik van €147/mnd naar €93/jaar.
:lol: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

[quote="KleinPalomino"]Een FR-V met benzine of dieselmotor? Daarbij is Honda altijd :-q
Wat voor mankementen zijn het dan? Ben je zelf een beetje handig? Als de prijs juist is zou ik niet eens zo schrikken van een km-stand tegen 200k. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel kilometer per jaar je ermee gaat rijden.

Het betreft een lpg auto, met ruim 230000 op de teller, bouwjaar 2006. Hij zou ongeveer nog zeker wel een 25.000 per jaar gaan rijden voor een jaar of 4/5 zou ik hopen. Belangrijkste reparatie punt was dat de mechanische delen van de remmen slijtage vertonen. Zelf ben ik niet handig, dus dat zou ik meteen moeten laten doen. Geen idee van de kosten uiteraard ;-) Vooral mijn vriendin was wat huiverig voornamelijk wat leeftijd en km's betreft. Eigenlijk verwacht ik zelf dat met reparatie en normaal onderhoud hij makkelijk die ton erbij moet kunnen rijden.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Als ie al die 230k goed is onderhouden dan moet er zeker nog wel een ton inzitten. Al weet ik niet hoe de motoren van Honda omgaan met LPG. Gewoon rekening houden met wat extra onderhoudskosten vanwege leeftijd en kilometers.

En qua onderdelen, ik moest op mijn vorige Honda ook remmen wisselen. Via een Duitse onderdelensite schijven van hetzelfde merk en type gekocht voor de helft waarvoor Winparts (80 euro voor een set i.p.v. per schijf!!) deze verkoopt. Daar kun je dus flink geld besparen!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Inderdaad, KleinPalomino. Ik doe het onderhoud van al mijn auto’s zelf, en onderdelen bestel ik via onderdelenshop24.nl Spul komt dan uit Duitsland, maar scheelt echt enorm veel. Ze komen vanmiddag weer een grote doos brengen.

Heb zelf wel een 4 koloms brug in mijn loods ( en speciaal gereedschap incl professionele diagnosecomputer) dus da’s natuurlijk andere koek dan op straat sleutelen, maar ook remblokken en schijven kun je op de oprit vervangen.

En dan weet ik ook zeker dat het goed gemaakt wordt, in plaats van 130 euro per uur bij de dealer en dan maar hopen dat ze nauwkeurig werken..
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb gelukkig ook de beschikking over een brug. Nu ben ik geen monteur maar heb ik gelukkig wel veel monteurs als collega's. Die staan mij altijd goed bij met raad en daad al probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen. En gelukkig beschik ik ook over een dealer die mij bijstaat en ook prima helpt waar mogelijk (en daarvoor in ruil ook wel eens werk krijgt of in ieder geval onderdelen levert). Geen dealer dus die denkt alles zelf beter te kunnen en mij dan maar als 'beun' af te schilderen (want zo ken ik er wel een paar!).
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb hier nooit wat gepost, dus moet wat schade inhalen :lol:
Mijn lease van de afgelopen 3 jaar, Peugeot 308:

Afbeelding

Sinds kort freelancer, mijn tijdelijke sloep, A6 2.7 TDI (vandaag verkocht):

Afbeelding

Mijn ride voor de komende 2,5 jaar, A3 E-tron (haal ik zaterdag op):

Afbeelding
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Afbeelding

Inclusief afneembare trekhaak :D voor het fietsenrek!
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Royka schreef:Inclusief afneembare trekhaak :D voor het fietsenrek!
Je weet dat je fiets ook achterin past?!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Kan je daarna je auto weer schoon gaan maken...
Na een paar keer een vieze MTB achterin mijn stationwagen vervoerd te hebben was ik er gauw klaar mee en heb een fietsendrager aangeschaft.
Dat ding zit er in no-time op en de auto blijft schoon.
Plaats reactie