Teasi One

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben van '71 dus het viel mij niet op maar bij mij is het ook zo.

Afbeelding

Data van voor 1-1-1970 worden niet opgeslagen.
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

Dice Oldskool schreef:Ik ben van '71 dus het viel mij niet op maar bij mij is het ook zo.

Afbeelding

Data van voor 1-1-1970 worden niet opgeslagen.
Is toch vreemd.
Iets om aan te werken voor Teasi
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Verrek, bij mij ook :o
Blijkbaar zijn we volgens Teasi te oud om te mountainbiken :((
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Overigens, sinds Tahuna de software doet zijn er wel meer 'onzorgvuldigheden'. Eén voorbeeldje: als je de taal op nederlands hebt en je gaat naar systeem dan wordt er melding gemaakt van sekuntia ipv secondes. Niets cruciaals, maar voelt toch een beetje beta.
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

vibemaker schreef:Overigens, sinds Tahuna de software doet zijn er wel meer 'onzorgvuldigheden'. Eén voorbeeldje: als je de taal op nederlands hebt en je gaat naar systeem dan wordt er melding gemaakt van sekuntia ipv secondes. Niets cruciaals, maar voelt toch een beetje beta.

Ik heb na de laatste update dat de snelheid alleen maar hele km aangeeft dus niet bv 25,3.
En jammer dat Teasi ons te oud vind :lol:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

B Rorije schreef:
vibemaker schreef:Overigens, sinds Tahuna de software doet zijn er wel meer 'onzorgvuldigheden'. Eén voorbeeldje: als je de taal op nederlands hebt en je gaat naar systeem dan wordt er melding gemaakt van sekuntia ipv secondes. Niets cruciaals, maar voelt toch een beetje beta.

Ik heb na de laatste update dat de snelheid alleen maar hele km aangeeft dus niet bv 25,3.
En jammer dat Teasi ons te oud vind :lol:
Als je te oud bent voor een Teasi haal je die 25,3 ook niet :bier:
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om fatsoenlijke kaarten op de Teasi te krijgen? Ik mis met name de hoogtelijnen:

Afbeelding

Dit is exact wat ik wil en mogelijk via MagicMaps maar wordt een erg duur geintje voor alle gebieden waar ik fiets.. Heb zelf eea voor elkaar gekregen door via Mobile Atlas Creator (MOBAC) OSM tiles te exporteren naar MBTiles en die vervolgens in de Teasi te zetten. Werkt aardig alleen is de kwaliteit vervolgens erg laag... Iemand tips?
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Even dit topic afstoffen...
Heeft iemand al ervaring met de Teasi One 4?
Wat mij nog niet helemaal helder is hoe het navigeren met een track nu precies werkt. Op mijn Garmin toon ik de track op de kaart en zorg ik gewoon dat ik met het pijltje op de track blijf rijden. Ook al ontbreekt de onderliggende kaart dan is dat geen probleem.
Werkt dit bij de Teasi net zo?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

michel3vb schreef: di 7 januari 2020, 00:15 Even dit topic afstoffen...
Heeft iemand al ervaring met de Teasi One 4?
Wat mij nog niet helemaal helder is hoe het navigeren met een track nu precies werkt. Op mijn Garmin toon ik de track op de kaart en zorg ik gewoon dat ik met het pijltje op de track blijf rijden. Ook al ontbreekt de onderliggende kaart dan is dat geen probleem.
Werkt dit bij de Teasi net zo?
Geen idee vwb de Teasi, maar bij Garmin (alle recente modellen en ook de oudere met de nieuwste fw) kan je de track ook Volgen, dus via de navigatie opties (toestel afhankelijk) naar de track gaan.
Dan wordt de track dik en magenta, dat volgt een stuk makkelijker dan een dun lijntje (in de kleur die je zelf kiest)
Wat ik doe is alle tracks in de omgeving op Tonen Op Kaart zetten, en de track van mijn keuze Volgen. Je ziet dan ook de andere tracks (als dunne lijnen), handig om over te stappen, af te snijden of meerdere tracks aan elkaar te rijden.
Als ik me niet vergis kan Teasi dat ook.
Google eens op de handleiding, dan kan je vrij goed inschatten wat je kunt verwachten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Normaal lees ik de handleiding niet maar die had ik ditmaal wel even snel gescand. Tot dusver niets gevonden maar wellicht moet ik beter lezen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waarom wil je overstappen van Garmin naar Teasi?
Het enige voorbeeld dat je noemt komt voort uit een gebruikersfout en we weten niet zeker of de nieuwe Teasie het beter doet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ik blijf bij mijn oude vertrouwde Edge 705. Doet het nog altijd prima.
Ben aan het rondkijken voor iemand anders die betaalbare navigatie zoekt voor het mountainbiken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vogens RideWithGPS.com kan je met de 705 een track volgen met de where to/ waarheen optie.
If you loaded a GPX, the file will be under Menu -> Where To? -> Saved Rides
Als je op die manier een track selecteert, dan komt die op het scherm als een dikke magenta lijn.
Bijna niet te missen.

Zoiets
https://youtu.be/YDXL0kkINF8
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ja die functie ken ik voor de Garmin.
Mijn originele vraag is dan ook hoe dit werkt op de Teasi? Wat doet ie als er geen pad is op de onderliggende kaart bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

michel3vb schreef: vr 10 januari 2020, 20:15 Ja die functie ken ik voor de Garmin.
Mijn originele vraag is dan ook hoe dit werkt op de Teasi? Wat doet ie als er geen pad is op de onderliggende kaart bijvoorbeeld?
Dan zie je een recht streepje richting het dichtstbijzijnde deel van de track die je wilt volgen. Is er wel een pad dan leidt hij je via het pad (paden) erheen.
Plaats reactie