4-3-2018 - 8 van Oost-brabant - Mill

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Klopt inderdaad afgelast lees het nu ook op hun site jammer!!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

boscrosser97 schreef:Klopt inderdaad afgelast lees het nu ook op hun site jammer!!!
Klopt : de tekst op de website:
"AFGELAST

Helaas moeten wij u meedelen dat de 8 van Oost Brabant morgen niet door kan gaan.
Vanwege de sneeuw en zeer gladde tussenstukken kunnen wij de veiligheid van de deelnemers
en vrijwilligers niet garanderen.

Helaas maar hopelijk tot volgend jaar."

Het beetje sneeuw dat er is gevallen is ondertussen weer weggedooid. Vanmorgen toen die er nog wel lag was het absoluut niet glad. Dat maakte dat het toeren was door een fraai landschap.
Ik vermoed dat de echte reden is dat de organisatie vreest dat de opkomst tegen gaat vallen. Is een heel legitiem argument want tenslotte is de hoofdzaak dat het er voor de clubs financieel zo veel mogelijk overblijft. Maar zeg dat dan gewoon.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 31 oktober 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Tsjibiti schreef:
Het beetje sneeuw dat er is gevallen is ondertussen weer weggedooid. Vanmorgen toen die er nog wel lag was het absoluut niet glad. Dat maakte dat het toeren was door een fraai landschap.
Ik vermoed dat de echte reden is dat de organisatie vreest dat de opkomst tegen gaat vallen. Is een heel legitiem argument want tenslotte is de hoofdzaak dat het er voor de clubs financieel zo veel mogelijk overblijft. Maar zeg dat dan gewoon.
Kan me nog herinneren dat toertochten gewoon doorgingen, zelfs met pákken sneeuw, ijs en -20...... :(( :~
Deze keer heb je gelijk, denk ik..... :tong :tong
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/#zoek ... %5B%5D=ps1

Mountainbiker valt tijdens toertocht in een bocht over een ijsplaat en stelt de organisator aansprakelijk. Hij wordt voor 50% in het gelijk gesteld. De organisator moet volgens de rechter elk ijsplaatje markeren met een bordje "pas op gevaar" Niet te doen met 120km parcours. Als je het mij vraagt. Dus kun je twee dingen doen. Het risico nemen of afgelasten.

NB:Bovenstaande zijn mijn woorden, dus speculatief . Ik heb geen enkele informatie over het besluit van de organisatoren van de 8 van OB.
Laatst gewijzigd door bert l. op zo 4 maart 2018, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Helaas allemaal een beetje voorbarig.... Denk dat ze zichzelf nu achter de oren zitten te krabben....
Cube_AMS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:29

Had speciaal hotel geboekt in de omgeving wat ik helaas niet kon annuleren maar er was weinig aan de hand daar. Ze hebben op basis van zaterdagochtend de zaak afgelast maar de weerberichten gaven al aan dat het ging dooien daarna dus zondag had prima gekund. Ben maar naar de marathon in Ruinen gereden als alternatief.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 31 oktober 2023, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Rijden op zondag had misschien gekund, maar het uitzetten gebeurt op zaterdag. En als het dan te glad is vanwege sneeuw snap ik dat ze de veiligheid van de vrijwilligers niet willen riskeren.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Rijden op zondag had misschien gekund, maar het uitzetten gebeurt op zaterdag. En als het dan te glad is vanwege sneeuw snap ik dat ze de veiligheid van de vrijwilligers niet willen riskeren.
Ik weet natuurlijk niet of jij gistermorgen hebt gefietst. In Herperduin en de Maashorst lag het er door het mooie laagje sneeuw fantastisch en absoluut niet glad bij. In de middag was door de lichte dooi het beetje sneeuw helaas al weer weg en mocht er al sprake zijn geweest van een sporadische gladde plek dan was dat zeker al weer weg. Mill is minder dan 20 km verwijderd van Herperduin en de Maashorst en kan me niet voorstellen dat het daar anders was. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat men gewoon andere argumenten had om de boel niet door te laten gaan en het maar heeft afgedaan met de veiligheid van vrijwillegers en deelnemers niet te kunnen waarborgen. Misschien hadden door het gure winterweer op de dagen ervoor een flink aantal vrijwillegers geen 'zin' in blauwbekken en dus afgezegd. Zou ik ook gedaan hebben.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik heb zaterdagochtend niet gefietst, maar was wel rond 11 uur in Wanroij en de Noordstraat (verbindingsweg van Middenpeelweg naar Wanroy) en zijwegen waren behoorlijk bedekt met sneeuw. Meer dan dat er in Uden op de wegen lag. De bossen heb ik niet gezien, maar kan me voorstellen dat verharde verbindingsstukken een mogelijk gladheidsrisico waren.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

deefdeef schreef:Ik heb zaterdagochtend niet gefietst, maar was wel rond 11 uur in Wanroij en de Noordstraat (verbindingsweg van Middenpeelweg naar Wanroy) en zijwegen waren behoorlijk bedekt met sneeuw. Meer dan dat er in Uden op de wegen lag. De bossen heb ik niet gezien, maar kan me voorstellen dat verharde verbindingsstukken een mogelijk gladheidsrisico waren.
Op zaterdag misschien wel, maar de verwachtingen van zondag waren zo goed dat afgelasten echt onzin was.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

En de veiligheid van de uitzetters dan? Moet je die dan maar risico's laten nemen?

Ze zullen er heus wel goed over nagedacht hebben, want de voorbereidende werkzaamheden van zijn tocht nemen toch behoorlijk veel tijd in beslag en dan beslis je niet zo meer ff van "doe maar niet, want we hebben geen zin"
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als je je overal voor moet indekken dan is het hek van de dam.

Voor iedere wortel of hobbeltje moet je dan een bordje plaatsen.
Bizar zoals het kan gaan.
Dat je onderuit gaat over een glad stuk en dan de organisator verantwoordelijk stelt….
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef:Als je je overal voor moet indekken dan is het hek van de dam.

Voor iedere wortel of hobbeltje moet je dan een bordje plaatsen.
Bizar zoals het kan gaan.
Dat je onderuit gaat over een glad stuk en dan de organisator verantwoordelijk stelt….
Eens , een echt goede reden om een tocht te annuleren is dat men n.a.v. van een slecht weer voorspelling mag verwachten dat de opkomst veel lager zal zijn en dus ook de recette flink gaat tegenvallen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie