zondag ochtend fietsclubje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mijn zin om te fietsen komt niet opzetten - die ebt juist af en toe weg. Op alle andere momenten heb ik zin om te fietsen :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef:Ik rijd waar ik op dat moment het meeste zin in heb. Op de weg, in het terrein, lokaal of wat verder van huis... De omstandigheden spelen ook een rol, met echte regen blijf ik thuis, met erg modderige bossen maar droog weer ga ik de weg op. Nu er pekel ligt is de weg even no-go voor mij (of beter gezegd voor mijn materiaal).
Als je materiaal slijt, kun je weer een nieuwe fiets kopen. Dat is toch waar het hier om draait...
Maar goed er zijn ook mensen die gewoon een nieuwe fiets laten maken zonder dat het andere materiaal versleten is :-q :winkie:

Ik wil wel graag een andere racefiets, maar degene die ik heb is nog niet aan vervanging toe. Waarom denk je dat de hele tijd zit te koukleumen in de beugels? Er kan me niet genoeg pekel liggen en schoonmaken doe ik haast niet.
Zelfs de bmx-fiets hangt nog met het opgedroogde stof van de laatste wedstrijd in oktober in de schuur... Gelukkig sla ik dit race-seizoen over dus hoef ik nog niet zo nodig te gaan poetsen.

Maar dit heeft niks te maken met de "zondagsrijders".
Als ik op zondag ga rijden, dan meestal niet in de ochtend en al helemaal niet voor 8 uur in de ochtend. Als je de hele week om 5 uur 's ochtends op staat, wil je ook wel eens uitslapen in de weekenden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ondertussen bij het....
Afbeelding
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Dat was zaterdag ook zo zat gemiddeld over 4,5 uur ook op -1, lekker hoor. maar wel op lage even lekker in het zonnetje gezeten om wat suikers in te nemen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tsjibiti schreef:
Meegs schreef:Leuk om te lezen.
Ik zit zelf in de winter vaak op de racefiets. Wacht gewoon op mooi weer en lange dagen voor de MTB.
Precies andersom dan ik en de meesten dat doen. Ik rijd juist in het koude jaargetijde onverhard. Wel leuk dat er ook nog zijn die niet doen wat de grote hoop doet. :-q
Die "grote hoop" wekt juist ergernis op. Inderdaad, de bekende groepjes schreeuwerige lycra-eeneiige boswielrenners waar de vroege zondagochtend heilig is. Ook als daardoor vele tracks aan gort worden gereden. We wijken niet af, niets houdt ons bikkels tegen.
Godzijdank gaan "ze" over een maand de weg weer op. :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Giant-E schreef: groepjes schreeuwerige lycra-eeneiige boswielrenners


Afbeelding
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Giant-E schreef: Die "grote hoop" wekt juist ergernis op. Inderdaad, de bekende groepjes schreeuwerige lycra-eeneiige boswielrenners waar de vroege zondagochtend heilig is. Ook als daardoor vele tracks aan gort worden gereden. We wijken niet af, niets houdt ons bikkels tegen.
Godzijdank gaan "ze" over een maand de weg weer op. :-q

Haha, geweldig :lol: :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef:
Tsjibiti schreef:Precies andersom dan ik en de meesten dat doen. Ik rijd juist in het koude jaargetijde onverhard. Wel leuk dat er ook nog zijn die niet doen wat de grote hoop doet. :-q
Die "grote hoop" wekt juist ergernis op. Inderdaad, de bekende groepjes schreeuwerige lycra-eeneiige boswielrenners waar de vroege zondagochtend heilig is. Ook als daardoor vele tracks aan gort worden gereden. We wijken niet af, niets houdt ons bikkels tegen.
Godzijdank gaan "ze" over een maand de weg weer op. :-q
En komen in het koude en natte jaargetijde weer terug om routes aan gort te jakkeren. :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Wat een meningen allemaal weer...
Dat je niet begrijpt waarom mensen perse op zondagochtend moeten fietsen, dat moet je zelf weten, het is tenslotte pas tig keer uitgelegd. Dat mensen dat ook in de bagger willen, daar snap ik zelf ook niet heel veel van. Maar die link met lycra snap ik echt niet; ik zie toch echt 95% van de bikers in lycra rijden, weer of geen weer, talent of geen talent, amateur of wedstrijdrijder.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

nomad030 schreef:Wat een meningen allemaal weer...
Dat je niet begrijpt waarom mensen perse op zondagochtend moeten fietsen, dat moet je zelf weten, het is tenslotte pas tig keer uitgelegd. Dat mensen dat ook in de bagger willen, daar snap ik zelf ook niet heel veel van. Maar die link met lycra snap ik echt niet; ik zie toch echt 95% van de bikers in lycra rijden, weer of geen weer, talent of geen talent, amateur of wedstrijdrijder.
De veelposters hier gaan er prat op dat ze in baggy gaan. Blijkbaar ben je dan net iets beter. :-{
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Baggy kleed bij mij gewoon beter af.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben juist na 6 jaar lang in baggy te hebben gereden naar strak gegaan.
Ik moet zeggen dat ik dat toch prettiger vind fietsen.
En ik rijd niet op zondagochtend iig, sowieso nooit 's ochtends :P
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

Met baggy kledij kan ik mijn pens wat beter verbergen ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kan niet meer schreef:
De veelposters hier gaan er prat op dat ze in baggy gaan. Blijkbaar ben je dan net iets beter. :-{
Je vergeet het woord "gekleed" aan het einde van je zin. :bier:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Haha! Ik voeg me bij de dikkerds hier, in baggy voel ik me prettiger omdat de pens minder in het zicht hangt :)

Maar wat waren er al weer lekker veel op de weg bezig dit weekend! :-q
Plaats reactie