Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Armand Eberson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 09:52

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar deze ritten.
Zelf heb ik nog nooit 100 km offroad gereden, maar iemand moet de laatste zijn :-)

Wel een aantal malen de Cauberg Challenge gereden en dat waren ca. 70 km met 1200 HM dus qua hoogtemeters op 100 km zou dit te doen moeten zijn.

Heb er zin in.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Armand Eberson schreef:Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar deze ritten.
Zelf heb ik nog nooit 100 km offroad gereden, maar iemand moet de laatste zijn :-)

Wel een aantal malen de Cauberg Challenge gereden en dat waren ca. 70 km met 1200 HM dus qua hoogtemeters op 100 km zou dit te doen moeten zijn.

Heb er zin in.
Wees gerust, ik ook niet. De KM niet en de HM ook nog nooit. :winkie:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Hier wel de kilometers, ook wel de hoogtemeters, maar nooit gecombineerd...

Gaan we strijden om de rode lantaarn??? :P :D
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Freekenstein schreef:Hier wel de kilometers, ook wel de hoogtemeters, maar nooit gecombineerd...

Gaan we strijden om de rode lantaarn??? :P :D
ach, als je mee wilt doen om de prijzen hoef je toch alleen maar vol te gaan op de segmenten. De rest kun je dan rustig bollen
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Freekenstein schreef:Hier wel de kilometers, ook wel de hoogtemeters, maar nooit gecombineerd...

Gaan we strijden om de rode lantaarn??? :P :D
Haha laten we het niet hopen :o Ben van plan toch wel wat te trainen zodat ik in ieder geval fatsoenlijk over de finish kom :lol:

Het wedstrijdelement laat ik verder voor wat het is, voor mij geen strava :winkie:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

aurelius schreef:Ik denk dat jullie de St Geertruidroute als aardig idee kunnen gebruiken van wat je te wachten staat, er zal gezocht zijn naar de wat bredere zandpaden a la plateau Margraten. BBC is alles behalve representatief voor wat Voerstreekgedeeltje betreft voor gravelracers. Denk dat je eerder Limburgs Mooiste als uitgangspunt kunt nemen. Wat gemoedelijkere klimmen en afdalingen, relatief goed begaanbare ondergrond.
Ik vermoed dat ze die klim bij Waterop er wel uit zullen halen en/ of op de Gulpener route (tegen de route richting.) omhoog fietsen. Of ze gaan richting Teuven (Waar de St Geertruidroute en de Voerstreek elkaar raken.) maar daar zie ik geen andere mogelijkheid om via asfalt uit het dal te klimmen.

Even dagdromen.. Maar goed de routes kunnen ook eerst naar het noordwesten vertrekken.... :bier:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Asfaltmogelijkheden kan je natuurlijk ook mee rekenen aangezien er toch een kilometer of 20 daar over gereden gaat worden. Ik ben totaal niet bekend in die streek dus het zegt me allemaal niks, maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel die 3 routes echt van elkaar gaan afwijken.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

floris500 schreef:Asfaltmogelijkheden kan je natuurlijk ook mee rekenen aangezien er toch een kilometer of 20 daar over gereden gaat worden. Ik ben totaal niet bekend in die streek dus het zegt me allemaal niks, maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel die 3 routes echt van elkaar gaan afwijken.
Rondom Teuven is het verboden om door Bos (of men daar alles behalve asfalt mee bedoelt weet ik niet) te rijden. Vandaar dat de oude offroad MTB route deels verandert is in asfalt passages rondom Teuven.

De route van Mei kan bijvoorbeeld al de route van Maart zijn, maar dan in tegengestelde richting. Zal voor de beleving best anders zijn. Dan hoeft men alleen nog een alternatieve andere route voor oktober te maken.
Ride like you stole it
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Gravelmarc schreef:
Ik ben er ook bij, ook met 34x32 kleinste verzet. Ik kom hier prima mee rond in Zuid limburg.

Overigens staan er al een aantal foto’s van de verkenningsrit op de Facebook pagina van de organisatie.
http://www.facebook.nl/cyclingcrossborder" onclick="window.open(this.href);return false;

Bandenkeuze zal denk ik aankomen op het te verwachten weer en wat het de week voorafgaand is.
Staan weer een aantal nieuwe foto’s van verkenningsrit 2 (ergens in de buurt van Sint Pieters Voeren op de Facebook pagina van de organisatie.
tevens een bandenkeuze advies!

http://www.facebook.nl/cyclingcrossborder" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride like you stole it
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Lijkt erop dat ze richting Aubel/ Val Dieu gaan. En hoe smaller de bandjes hoe minder doornen we raken.... :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Wat zijn dat ook voor barbaren, heggen scheer je normaal vlak voor de langste dag. Dus ergens 21 juni ofzo. Maar toch niet hartje winter, wanneer er nog strenge vorst is?
Ride like you stole it
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Walen doen dat als ze in de winter niks te doen hebben op het land. En ze scheren niet ze gaan er met een soort grasmaaier langs. Doornen liggen werkelijk overal.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Toch weer terug in dit topic. Voor 1,5 jaar terug mijn Kona Rove verkocht, frame paste me niet was te klein. En ik dacht dat ik de duur km's wel op de mtb zou doen. Helaas komt t daar niet van, daar zijn de mtb's toch minder geschikt voor.
Ik heb dus besloten 1 mtb te verkopen. Het is een Genesis Tarn welke erg veel dezelfde eigenschappen heeft als mijn Cotic.
Dus op zoek naar een gravelracer voor wat meer duur-km's en wat langere afstanden.

In mijn zoektocht stuitte ik op het merk Breezer Radar Pro, alleen vind ik er in dit topic niks over. Is er niemand bekend met dit merk? Verder enkele kanshebbers, de Kona Rove st, alleen die is tegenwoordig met een 1xzoveel afgemonteerd, voor combinatie weg/bos lijkt me dat te weinig.
Verder nog wat fietsen van Genesis die mij wel kunnen boeien, de Fugio ( duur ) of de CdF. Maar de Breezer vind ik qua afmontage wel erg interessant...
Deze heeft een crank met 48-32 cassette 11-36. Wat ik op zich een groot bereik vind met erg grote stappen. Maar dat is nog wel makkelijk op te lossen mochten de stappen te groot zijn.
Hier iemand nog tips?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
leoprodeo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 23:41

Kijk eens naar de Genesis Vagabond. Lijkt me ook prima als gravelracer in te zetten.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Rilson schreef:Dus op zoek naar een gravelracer voor wat meer duur-km's en wat langere afstanden.
Als je benen het aankunnen, of de omgeving het toelaat (either way is ok) kijk dan eens naar een singlespeed cx fiets. Met een korte stuurpen erop zit je wat relaxter en singlespeed zorgt voor sterke benen, modder vind zo'n fiets niet erg en op disc versies passen vaak 40mm banden.
!! 26inch en dikke banden !!
Plaats reactie