novaterra schreef:Aero wielen onder een mtb brengen niks....
Weet ik niet.. Kan je niet zonder meer stellen denk ik. Er valt vast wat tijd mee te winnen. GMBN testte toen ook eens een skin suits en 'dichte' wielen in een enduro MTB, ging aardig rap. En gezien je bij marathons ook gewoon groep/peloton vorming hebt is er wel degelijk sprake van een wind-weerstand die op zijn minst relevant is.
Overigens, waarom dit nu opeens naar boven komt icm 650b weet ik niet. Je kan al een hele tijd een setje ZIPP 808 disc wielen in je MTB ketsen en gaan, 28" <--> 29er.
nversteege schreef:
Overigens, waarom dit nu opeens naar boven komt icm 650b weet ik niet. Je kan al een hele tijd een setje ZIPP 808 disc wielen in je MTB ketsen en gaan, 28" <--> 29er.
In het filmpje ging het juist om 650b wielen in een racefiets frame.
In de cyclocross rijden ze met deze velgen omdat er bij deze velgen geen modder op blijft liggen.
Is dat echt de enige reden?
Ik vroeg me namelijk altijd al af waarom de crossers met een hoge (stijve) velg rijden ipv wat soepelers om de klappen beter op te vangen.
Komt eigenlijk nog uit de tijd dat ze met velg remmen reden en er in hoge velgen meer Tube velgen beschikbaar waren. Een gravel rijder wil daarnaast toch graag een betrouwbaar geheel (grotere afstanden en een veel al losse harde ondergrond.) en kiest liever voor een Tubeless 29er of 650B combinatie om toch met meer comfort en op een lagere spanning te kunnen rijden.
Ik heb gisteren een set van deze wielen besteld bij mijn FM, inclusief een set WTB ByWay 47c banden. Ik ben pas aanstaand weekeind in de gelegenheid om ze op te halen (als alles er is), als ik er een flink stuk mee heb gereden dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind.