zondag ochtend fietsclubje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Door veranderende gezins bezigheden ben ik nu
wel flexibel in het rijden op zaterdag of zondag en laat mij nu meer leiden door de weersvoorspellingen, niet dat dat altijd goed gaat.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Columbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Specialized

Ik vertrek altijd, zomer en winter ongeachte het weer, op zondagochtend om 08.00 uur. Waar? Naar Groesbeek, Wijchen, Hernen, Bergharen, Berghem of de Herpense Duinen. Waarom? Omdat dit prachtige gebieden zijn met bossen, vennen, zandvlaktes en poldergebieden. Rust!!!

Ik ga samen met een maatje. Ik werk onregelmatig, samen klussen we op zaterdag en sporten we op zondag. In de middaguurtjes de bike wassen en weer in nieuwstaat brengen. Heerlijk.
Specialized fan
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waarom zegt iedereen dan altijd dat het druk is op zondagochtend als jij "rust" zegt?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als je maar vroeg genoeg begint...
(Afgelopen zomer ben ik regelmatig tussen zeven en half acht begonnen aan mijn rondjes UHR. De enigen die je dan tegenkomt zijn wegspringende reeën. Tegen de tijd dat het druk begint te worden ben ik dan alweer klaar. :-) )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Columbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Specialized

Rayb81 schreef:Waarom zegt iedereen dan altijd dat het druk is op zondagochtend als jij "rust" zegt?

Inderdaad vroeg, liefst rond 08.00 uur in de winter, in de zomer vroeger. Gebruikelijke rondtje rijden. Als ik naar huis ga, rond 11.00 uur, zie ik nog bikers aankomen.
Specialized fan
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wordt dat niet saai elke zondagochtend het gebruikelijke rondje? Of is er toch wel variatie op een andere dag in de week? :-D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Voor de afwisseling zorgt de natuur...
- drie weken geleden lagen er de nog de nodige bomen, takken, ...
- vorige week was het toch wat modderig,
- vanmorgen (09:00) was de ondergrond nog bevroren.

En die dennenappels willen ook maar niet op hun plaats blijven!
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Maar qua weersomstandigheden wijk je toch wel af? Ik prefereer een droge zaterdagmiddag toch écht boven een kletsnatte zondag.
Gebruikersavatar
Columbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Specialized

Nee hoor, die zondag is vaste prik. Ook een regenachtige zondagochtend schrikt ons niet af. Als je in het bos rijdt valt de nattigheid vaak wel mee. Minder leuk is miezerige regen en een temperatuur van 2 graden boven nul. Gemiddeld genomen valt het weer reuze mee.

Als je nu deze winter terug kijkt hebben we 2 echte slechte zondagen gehad. Nogmaals zaterdag is geen optie....
Specialized fan
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

#trailrespect discussie in
3
2
1
...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Elke zondag vertrek met allen die zich ook melden bij het Cafe om de hoek... afhankelijk van het seizoen 0700-0900 vertrek. Dus ook in de winter, en het weer maakt eigenlijk niet uit. Eigenlijk bijna altijd op de MTB. Afgelopen jaar voor het eerst op een racefiets 'duur' getraind in winter/voorjaar, omdat ik een niveau hoger (bergop, meer hm's/dag) een transalp wilde kunnen rijden. En ook dat vond ik leuk, een nieuwe uitdaging. Houd ik erin.

En, luxe, op woensdag doe ik dat ook, en heb ik eigenlijk nog meer tijd (rest gezin aan het werk of op school), voor nog meer uren op de fiets. Met een paar andere bofkonten die die dag niet werken, 2-3 man/vrouw gemiddeld.

Met Lycra, een regenshort/baggy alleen bij veel regen, een oranje bril voor het hele jaar door, geen klep op mijn helm, en een 100mm race/marathonfully, met dropper, voor al het XC-terrein dat ik tegenkom, desnoods asfalt.
En hoe technischer, hoe leuker, een beetje tempo en duur mag tegenwoordig best, maar racen hoeft voor mij persoonlijk helemaal niet. Liefst vrij rijden, liefst niet op vaste routes, of het moeten hele mooie zijn, liefst puur natuur obstakels en mooie trails.
Thuisgebied: omgeving Zuid-L/Voerstreek/Luik/3LP. Niets te klagen dus.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Leuk om te lezen.
Ik vind alleen wel dat de moraalridders zich redelijk rustig houden terwijl ze in andere topics vaak hoog van de toren blazen bij de eerste druppel nattigheid.

Ik zit zelf in de winter vaak op de racefiets. Wacht gewoon op mooi weer en lange dagen voor de MTB.
En gewoon met baggy en lycra, pothelmpje en geen bril of vizier. Met lenzen in is het soms een paar keer knipperen voor het vuil in je ogen maar ook dat went wel.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Meegs schreef:Leuk om te lezen.
Ik zit zelf in de winter vaak op de racefiets. Wacht gewoon op mooi weer en lange dagen voor de MTB.
Precies andersom dan ik en de meesten dat doen. Ik rijd juist in het koude jaargetijde onverhard. Wel leuk dat er ook nog zijn die niet doen wat de grote hoop doet. :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik rijd waar ik op dat moment het meeste zin in heb. Op de weg, in het terrein, lokaal of wat verder van huis... De omstandigheden spelen ook een rol, met echte regen blijf ik thuis, met erg modderige bossen maar droog weer ga ik de weg op. Nu er pekel ligt is de weg even no-go voor mij (of beter gezegd voor mijn materiaal).

Misschien is het de leeftijd, maar ik heb geen zin meer om na elke rit m'n fiets van top tot teen te moeten schoonmaken. Ook regen heb ik in het verleden genoeg getrotseerd, waarom zou ik mezelf nog gaan plagen met die omstandigheden?
Fietsen is een hobby, de essentie van een hobby is plezier hebben.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je zin in fietsen elke week op hetzelfde tijdstip komt opzetten, of dat je elke keer hetzelfde rondje wilt rijden. De enige reden om vaste tijden aan te houden zou voor mij zijn als je echt niet op andere momenten kunt. Ik kan meestal op zaterdagen, zondagen en woensdagen. Da's deels een keus, die woensdagen kosten me wel 20% inkomen (van een toch al bescheiden salaris). Maar ik zou echt niet meer naar vijf dagen werken willen.
Fijn als je straks op je sterfbed kunt zeggen dat je je leven lang hele weken gewerkt hebt, maar ik heb dan toch liever wat meer fietsmomenten in de pocket ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ieder zijn ding, ik kan mij het ook niet voorstellen en gelukkig heb ik ruim de keuze om mijn ritjes te pakken. Vanmiddag even op het Hulsbeek geweest en ik denk dat ik daar helemaal alleen was. Heerlijk hoor, zonnetje scheen lekker en het was allemaal goed te fietsen.
Plaats reactie