massen schreef:Zelfs voor 11 speed mtb cassette kan ik geen 11-36 vinden.
Nee het stopt bij 11/32 en gaat verder bij 11/40.
Dat vind ik ook jammer een 11 speed MTB 11/36 zou welkom zijn, dus geen racevertanding, 11/12/13/14/15/16/.....etc.
Maar bv 11/12/14/16/18/20/22/25/28/32/36
massen schreef:Zelfs voor 11 speed mtb cassette kan ik geen 11-36 vinden.
Nee het stopt bij 11/32 en gaat verder bij 11/40.
Dat vind ik ook jammer een 11 speed MTB 11/36 zou welkom zijn, dus geen racevertanding, 11/12/13/14/15/16/.....etc.
Maar bv 11/12/14/16/18/20/22/25/28/32/36
Inderdaad, ik was even abuis met de cassette van m'n crosser.
Edit: maar zou m.i. welkom zijn als er een 12 speed cassette komt die bijv. stop bij 36 en dan kleine stapjes heeft in de vertanding.
Met 34T voor rij ik bijna alleen onderin op de kleine kransjes.
Cube-Elite schreef:Dat vind ik ook jammer een 11 speed MTB 11/36 zou welkom zijn, dus geen racevertanding, 11/12/13/14/15/16/.....etc.
Maar bv 11/12/14/16/18/20/22/25/28/32/36
Sunrace heeft een 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-36 (CSRX1 EAW), maar da's een road cassette.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Wordt wel een dure cassette als je die zelf gaat samenstellen , maar je zou toch verwachten dat er meer animo moet zijn naast 10-50 cassettes....
Mooie kans voor Shimano...
Shimano heeft echt wel interesse in een 12-speed systeem. Maar (tot nu toe) ondersteunen ze geen XD-hub dus is hun kleinste kransje nog steeds maar 11-tands.... Dan moeten ze al een 11-55T cassette maken om bij het bereik van SRAM in de buurt te komen. Of ook een eigen body maken: https://www.pinkbike.com/news/shimanos- ... obike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou zeggen: doe een kransje met 14 ertussen en lijkt me een prima 12 speed cassette!
Als er geschakeld moet worden, moet er ook wat gebeuren toch??, elke keer 1 tandje verschil werkt toch niet in het bos.......... volgens mij willen alleen wielrenners zulke onzin cassette’s op hun mtb.
Inderdaad, voor mij 1 van de grote voordelen van mijn huidige 1x11, je zit veel sneller en duidelijker in het juiste verzet. De switch van kettingblad is toch minder voorspelbaar dan alleen achter schakelen. De grote stappen maken voor je kadans in het bos niet veel uit, althans als er regelmatig een bocht of bult voorbij komt niet..
Uiteraard iedereen zijn eigen voorkeur, maar ik wil hier in NL niet anders, ook al gebruik ik vooral de middelste en kleinste kransjes in NL.
novaterra schreef:
Als er geschakeld moet worden, moet er ook wat gebeuren toch??, elke keer 1 tandje verschil werkt toch niet in het bos.......... volgens mij willen alleen wielrenners zulke onzin cassette’s op hun mtb.
Dat is het punt. Cyclocross verzet van de CX1 groepen zou ik top vinden op de MTB, met kleine verschillen in de kransjes. Voor NL dan..
Bijv. continu schakelen op Dorst met de vele bochtjes is een drama dus zoek je een verzet met voldoende vermogen en knallen maar.
Voor iedereen persoonlijk natuurlijk
Zou welkom zijn als er wat meer variantie komt in de 12 speed cassettes.
Die 12 speed cassette is er juist om de zogenaamde 500% range waar te kunnen maken. Dat ga je te niet doen met kleinere verzetjes. Dat lijkt me niet iets wat de frabrikanten willen. Maar als je wat jij wil al bestaat dan gebruik je dat toch?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
VeeDee schreef:Die 12 speed cassette is er juist om de zogenaamde 500% range waar te kunnen maken. Dat ga je te niet doen met kleinere verzetjes. Dat lijkt me niet iets wat de frabrikanten willen. Maar als je wat jij wil al bestaat dan gebruik je dat toch?
Nee, die zijn er niet in 12 speed.
Afwachten dus..
koeboe schreef:Nee, die zijn er niet in 12 speed.
Afwachten dus..
Ik ben misschien wat traag van begrip... jij wil 11-36 in een 12speed want 11-36 in een 11speed voldoet niet? Dat ene kransje meer in die verhouding gaat jou blij maken?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.