18-02-2018 - Volkel - Maashorsttocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Johndroit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 december 2017, 13:21

Veldtoertocht 2.0 - een schitterend vernieuwd parkoers in het bosrijke Maashorst in de omgeving van Uden, Schaijk en Zeeland, waar je van een prachtig stukje natuur kunt genieten. Door extra lussen kunnen de deelnemers kiezen uit de uitdagende opties van 35 - 45 - 55 km. De route is gemarkeerd met de in de regio bekende gekleurde linten.

Niet alleen voor de gezelligheid maar ook voor de prachtige bosrijke omgeving met heide velden komt u naar Volkel waar u urenlang kunt mountainbiken. Op deze zondag organiseren wij een tocht naar unieke mooie plekjes en een beklimming van de oude stortplaats met een schitterend uitzicht. De gehele tocht is uitgezet met duidelijke markeringen en onderweg is er begeleiding van diverse clubleden.

Inschrijven kan vanaf 8.30 uur t/m 10.00 uur in jeugdhuis De Sprong, Aert Willemsstraat 8 in Volkel, en in het dorp wordt u door verkeersregelaars naar een geschikte parkeerplaats geloodst.

Inschrijfgeld € 4,00 voor NTFU leden, € 5,00 voor niet NTFU leden en voor jeugd t/m 15 jaar is deelname gratis. Inschrijven is ook mogelijk middels NTFU Scan&Go systeem. Vooraf inschrijven via NTFU is ook mogelijk.

Op de pauze plaats kunt u weer even op krachten komen met soep, thee en diverse versnaperingen die u geheel gratis worden aangeboden. Ook is op de start- en pauzeplaats EHBO aanwezig. Na de tocht bestaat er de mogelijkheid om de fiets schoon te spuiten. Voor vragen kan contact opgenomen worden via info@twcvolkel.nl.

Wij hopen op uw komst en wensen je een prettige en sportieve veldtoertocht toe.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Johndroit schreef:Veldtoertocht 2.0 - een schitterend vernieuwd parkoers in het bosrijke Maashorst in de omgeving van Uden, Schaijk en Zeeland,
Wat wordt er verstaan onder een "vernieuwd"parkoers? Immers deze tocht is op enkele kleine wijzigingen na al decennia hetzelde. Enige positieve uitzondering hierop was en paar geleden toen de Trentse bossen in de route waren opgenomen. Maar dat was helaas maar eenmalig. Overigens zijn bijna alle toertochten in N.O.Brabant weinig vernieuwend qua routes. Dat is door de komst van de vaste routes in Herperduin en de Maashorst er jammer genoeg alleen maar erger op geworden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik denk dat ik hier naar toe ga aankomend weekend. Video: https://www.youtube.com/watch?v=M5WUkDqHX1w" onclick="window.open(this.href);return false;
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Twijfel nog een beetje tussen deze en Liessel.Volkel onbekend gebied voor mij Liessel bekend gebied maar Volkel is weer wat verder rijden voor mij.
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Aanwezig met de Boekelse Bikers
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Waarschijnlijk aanwezig, tenzij ik zondag ineens weer helemaal fit ben, want dat zal ik waarschijnlijk wel LDD gaan doen.

Ik heb ooit de zomertocht van Liessel gefietst en die ging toen voor mijn gevoel vooral over de vaste routes daar.
Dat zal in Volkel minder zijn. Nadeel is de lange aanloop en terug wegvanuit Volkel naar de Maashorst.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: Nadeel is de lange aanloop en terug wegvanuit Volkel naar de Maashorst.
Dat is jnou net het mooiste deel. Daar is deze tocht juist uniek. Daar waar deze tocht door de Maashorst gaat is het grotendeels een "meer van hetzelfde" van de andere tochten die dat gebied aandoen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bijzonder dat je dat hier uniek vind, aangezien je vanuit Volkel tocht eerst een behoorlijk eind verhard en over industrieterrein richting het bos moet. Enige bijzondere is het stukje skiberg en het stuk bos achter de Corridor.

Bij de tocht in Schaijk is het meestal klagen over het eerste stukje verhard naar Herperduin toe.

Maar omdat je waarschijnlijk met de racefiets of je stadsfiets komt snap ik dat aan de andere kant ook wel. :wink: :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Bijzonder dat je dat hier uniek vind, aangezien je vanuit Volkel tocht eerst een behoorlijk eind verhard en over industrieterrein richting het bos moet. Enige bijzondere is het stukje skiberg en het stuk bos achter de Corridor.

Bij de tocht in Schaijk is het meestal klagen over het eerste stukje verhard naar Herperduin toe.
Je hebt gelijk. Ik heb het m.b.v van de track van 2 jaar terug eens "nagemeten". In totaal is het van de inschrijving tot bij NaatPiek meer verhard (ongeveer 2 km meer) dan bij de kersttocht van OnsVerzet.
Maar in mijn beleving leek het minder omdat het stuk verhard een aantal keren onderbroken wordt door een paar "unieke" stukken onverhard (ook al een paar keer voor de skiberg en het stukje bos bij het crematorium o.a. bij de Kleuter en nog even daarvoor.)
2e kerstdag Schaijk is onafgebroken ruim 3 km over de weg heen en ook nog eens hetzelfde terug op een tochtje van nauwelijks 40 km en dat is jammer omdat aan de rand van Herperduin meerder horecazaken zijn waar prima gestart zou kunnen worden. Ondanks dat er nu eentje is waar de pauze is. Voor Volkel is dat wat lastiger of het openluchttheater zelf zou misschien een optie zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

De kleuter is inderdaad ook een mooi stukje.

Of ze kunnen de inschrijving bij de Pannenkoekenbakker in Zeeland houden. Na afloop genieten van een pannekoek en Grimbergen dubbel. :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Prachtig weer vandaag om de tocht te rijden. In het begin was het wel even koud. Maar dat is ook snel over na een beklimming. De vaste route was wel een mooi stuk maar daarna begon het rijden van rechte stukken. Dat vond ik niet zo heel uitdagend moet ik zeggen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jorden schreef:De vaste route was wel een mooi stuk maar daarna begon het rijden van rechte stukken. Dat vond ik niet zo heel uitdagend moet ik zeggen.
Het is toch een toertocht en dan doet het er niet toe of het uitdagend is. Zoals het woord al zegt dient het vooral toeristisch een interessante route te zijn. En dan hebben rechte stukken juist de voorkeur omdat je dan meer gelegenheid om de omgeving te observeren .
Deze tocht was er wel weer erg "meer van hetzelfde" t.o.v. andere tochten in dit gebied. In 2016 was het stuk beter met voor de langste afstand een unieke lus door de Trentsebossen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Was benieuwd naar deze tocht, omdat het toch voor ons een "thuiswedstrijd" is, maar vond het al met al niet tegenvallen. Zal misschien ook wel te maken hebben met het prachtige weer en de staat van het parcours, maar we hebben ons goed vermaakt...
Plaats reactie