Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Dit is het geworden, via gpsies gevonden, startend in de Boekend, wel zo makkelijk:
https://www.strava.com/activities/1243378725" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat me opviel:
- Baarlose kant veel droger dan de Heldense kant van de N277. Daar nauwelijks een spatje modder, ronde de Heldense camping best wat vochtige stukken en modderplasjes. Maar aangezien het eind oktober is, moet ik niet klagen, is in deze periode wel eens slechter geweest :-D
- Veel leuke singletracks, zowel aan Baarlose als Heldense kant, korte klimmetjes, soms venijnig, en hoogstwaarschijnlijk nog veel meer als ik had gefietst.
- Bladeren, heel veel bladeren. En paddestoelen. En bladeren.

Ik heb me in ieder geval erg goed vermaakt, mooie bossen om te fietsen, een welkome afwisseling met de aangelegde singletracks van oa Hellendoorn waar ik nu meestal fiets. Een volgende keer maar eens de bossen van Tegelen en Belfeld onveilig maken, waar ik 20 jaar geleden reed. En daarna route Meijel (Horst en Overloon al gedaan), en Duitsland in, en......
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Mooi rondje!
Volgende keer moet je in Helden jou iets meer op de paadjes aan de onderzijde van de camping richten. Daar is het interessanter (en minder nat) dan boven de camping :)

Als je ooit eens met "locals" wilt fietsen moet je eens rundje koeberg in de gaten houden. Dat is iedere tweede zondag van de maand vanuit Kerkeböske in Helden. Er wordt dan in groepjes gefietst. Ook fijn om de paadjes te leren kennen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Rudy78 schreef:Mooi rondje!
Volgende keer moet je in Helden jou iets meer op de paadjes aan de onderzijde van de camping richten. Daar is het interessanter (en minder nat) dan boven de camping :)

Als je ooit eens met "locals" wilt fietsen moet je eens rundje koeberg in de gaten houden. Dat is iedere tweede zondag van de maand vanuit Kerkeböske in Helden. Er wordt dan in groepjes gefietst. Ook fijn om de paadjes te leren kennen!
Is de “achtertuin” (bijna letterlijk) - fijn om dit “om de hoek” te hebben :D
Baarlose kant is ook snel nat. Hoe verder richting N277 hoe droger. Juist de Heldense kant (rondom de camping) is meestal al snel droog, idd wel met name “onder” de camping
StAlTiCa
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Onvoorstelbaar, na een flinke winterslaap (afgelopen 2 jaar verslapen zelfs :o ) is de Verschrikkelijke afdaalsneeuwman ontwaakt :P :bier:

Afbeelding
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Keurig :) !
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Post 3/2018 in deze topic :winkie:

Ik heb de indruk dat een aantal badeenden niet zijn teruggekeerd uit hun overwinteringsgebied, op de BBQ zijn beland danwel een rijverbod hebben gekregen :D

JonJon lijkt van de aardbodem verdwenen...nooit meer iets van gehoord / gezien.
Is het wat Erik V. betreft bij een éénmalige opleving gebleven ?

Anyway.....na een aantal maanden overwegend verhard gereden te hebben nu weer regelmatig in de bossen aan het rossen. Uiteindelijk ook lid geworden van de 29" meute. Heb wat meer tijd dan voorheen zodat ik ook doordeweeks Belfeld / Reuver kan aandoen zonder verzeild te raken in hordes Duitsers die de WasserWanderWelt-route lopen.

Hoop binnenkort, als ik wat meer gewend ben aan de grote wielen, mijn PR op "de Schaak" te kunnen verbeteren. Dat het allemaal wat makkelijker / sneller gaat ben ik inmiddels wel van overtuigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

watskebeurt stevens beu? ik heb een x aantal mensen ook al even niet meer gezien. nachtkruupsel en mtbdriver zie ik regelmatig . momenteel even druk met verbouwen dus t fietsen staat op n laag pitje... wat heb je nu voor fiets el captano ?
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De Stevens beu ?....nou nee dat niet. Maar na een proefritje op een 29” gelijk overtuigd van de meerwaarde van grotere wielen.

Het is uiteindelijk een Giant Anthem Advanced Pro 1 geworden. Scott en Santa Cruz waren de andere twee merken die ik op het oog had. Toen ik de Giant met maar liefst 25% korting kon kopen was de keuze gauw gemaakt. Moet nog wat over houden voor de andere hobby :tong

Van 26” met 3x9 naar 29” met 1x12...niet gedacht dat het zo snel zou wennen. Nu ik de vork / demper na wat zoekwerk optimaal afgesteld heb ben ik super tevreden over de rij-eigenschappen van dit Taiwanees wonderproduct. Dacht ik met de Stevens en de hypergevoelige DT-Swiss demper comfortabel te rijden....het kan dus nog beter :winkie:

Vlak na aankoop:
Afbeelding

Iets minder rood:

Afbeelding

Afbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Nice! Is er bij de nichtride volgende week @TWC Asten een badeenden reunie?
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Dat is niet ondenkelijk...
Wheelyking Eric-V heeft mij daarover al benaderd. Ik zit dat weekend zonder vervoer...en ik heb geen (voor)lamp. Daar valt echter een mouw aan te passen.
Het moet wat mij betreft wel droog zijn...ben waarschijnlijk de enige badeend die het niet zo met hemelvocht op heeft 😂
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Vervoer is te roggelen! Evil Eve wil evt ook wel mee en lampen heb ik te veel dus dat moet ook wel goed komen
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
mikstad
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: do 26 februari 2009, 22:42
Mijn mountainbike: Wil fietsen!

Heujjj badeenden!!

Leven jullie nog? Hoe is het hier?

Deze badeend is iig ook weer ontwaakt uit zijn winterslaap.. Na jaren gehandicapt (fietsloos) te zijn geweest kan ik donderdag mijn nieuwe fiets op gaan halen! Dussss, wanneer gaan we Tegelen/Belfeld/Reuver of Suchtelner Höhe weer onveilig maken?

Gr Micky
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Micky back on the tracks 👍

Wat is het geworden...of wil je dat nog even geheim houden 😜
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
mikstad
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: do 26 februari 2009, 22:42
Mijn mountainbike: Wil fietsen!

De fiets is zo zwart als de nacht, maar wel met badeendenkleur. Van Hooijdonk hoeft er zijn naamplaatje niet op te plakken. Als het zijn oudere broertje was geweest dan moet je de Roadgap in Belfeld er niet mee doen, tenzij je bruggen wilt bouwen. Zijn staart die kwispelt niet zo veel, maar dat betekent niet dat hij niet vooruit wil!

Hiermee zou je het moeten kunnen raden :D
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Lapierre Edge ?
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Plaats reactie